Ron Boot

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Audioinstellingen mediabox xl

Wie kan mij uitleggen wat de verschillen zijn vd verschillende instellingen onder audioinstellingen en wanneer en waarvoor kun je deze gebruiken.
HDMI OUTPUT
ANALOOG UITPUT
S/PDIF OUTPUT
DOLBY DIGITAL OUTPUT
De reden vd vraag is omdat ik ik problemen heb om geluid te krijgen bij aansluiten van een Sony STR DN 860
Welke zet ik aan of uit of welke combinatie moet ik gebruiken om geluid te krijgen.
Bvd Ron
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ron BootHDMI > gunstig als je de mediabox direct aansluit op een HDMI reciever / versterker. Ook voor dd+ voor oa netflex app.
Kan ook geen kwaad als je deze aangevinkt hebt staan als je een andere keuze maakt.

Analoog > bv voor alleen stereo of oudere apparatuur zonder spdif of hdmi mogelijkheden. Kan geen kwaad als deze aangevinkt staat bij een andere keuze.

Spdif output. Deze dient aangevinkt te staan als je een verbinding maakt op bv versterker/ reciever. Via de optische aansluiting. Dit ook voor de dolby digitaal 5.1.

Dolby digitaal output. Deze moet aangevinkt staan als je bv via versterker /reciever dolby digitaal 5.1 wilt ontvangen via hdmi en /0f optisch( spdif)

Als je het geluid alleen via de tv laat lopen: de meeste tv's geven geen dolby digitaal 5.1 door. ( afhankelijk merk en model) ook de spdif op de tv is vaak dolby 2.0 . Zet de dolby digtaal output dan uit. Je hoort anders geen geluid bij hd zenders of sd zenders die standaard dolby digitaal 5.1 uitzenden.

Bekijk in context

4 Reacties 4
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ron BootHDMI > gunstig als je de mediabox direct aansluit op een HDMI reciever / versterker. Ook voor dd+ voor oa netflex app.
Kan ook geen kwaad als je deze aangevinkt hebt staan als je een andere keuze maakt.

Analoog > bv voor alleen stereo of oudere apparatuur zonder spdif of hdmi mogelijkheden. Kan geen kwaad als deze aangevinkt staat bij een andere keuze.

Spdif output. Deze dient aangevinkt te staan als je een verbinding maakt op bv versterker/ reciever. Via de optische aansluiting. Dit ook voor de dolby digitaal 5.1.

Dolby digitaal output. Deze moet aangevinkt staan als je bv via versterker /reciever dolby digitaal 5.1 wilt ontvangen via hdmi en /0f optisch( spdif)

Als je het geluid alleen via de tv laat lopen: de meeste tv's geven geen dolby digitaal 5.1 door. ( afhankelijk merk en model) ook de spdif op de tv is vaak dolby 2.0 . Zet de dolby digtaal output dan uit. Je hoort anders geen geluid bij hd zenders of sd zenders die standaard dolby digitaal 5.1 uitzenden.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ron BootNog even een aanvulling op mijn vorige uitleg. Als ik het goed heb is jou versterker/reciever een hdmi apparaat? Sluit dan de mediabox xl rechtstreeks aan op een vd ingaande hdmi poorten van je versterker. En sluit de tv aan op de uitgaand hdmi poort. ( dit oa video signaal door gifte)
Ron Boot
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Robbo,

Bedankt voor je reactie en uitleg. Ik heb een idd een receiver (Sonu STR DN 860)met hdmi ingangen en 1 arc uitgang. Dus het gaat nu zo aangesloten worden.
Hdmi van mediabox naar hdmi ingang receiver en van receiver arc naar hdmi tv arc. Istelling op mediabox hdmi aan en Dolby Digital aan.
Dat klopt toch ?
Nogmaals dank
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Als de arc op de versterker ook de enige uitgaande hdmi poort is ( dan ja) Dan zal ook wel de video signaal ondersteunt worden. Arc is officieel audio return signaal. Bij sommige merken is de uitgaande poort arc en monitor/video of zo genoemd. gr Rob en succes.

Uitgelicht topic