seninha

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Artifacts bij Movies en Series maar ook opnames. Toch CI+ module???

Sinds ik mijn LG Oled tv heb, heb ik bij opnames die ik maak op mijn USB stick heel vaak problemen met Artifacts.
Dit issue heb ik ooit hier aangekaart, maar er is nooit een oplossing uit gekomen.

Wel kwam ik er achter dat zodra ik een opname bekeek die artifacts gaf , ik dan normaal deze verder kon bekijken als ik de CI+ module uit de TV trok.
Met dit probleem heb ik leren leven.

Maar nu heb ik volgende issue. Sinds deze week heb ik abbo genomen op Movies en Series. Dit bekijk ik via mijn CI+ module.

Nu viel me op dat tijdens het vooruit scrollen van een serie of film ik wederom die zelfde Artifacts in beeld krijg als bij opnames op mijn USB.
Aangezien ik alles via de CI+ module kijk dan lijkt me die het probleem te geven.

Daarnaast heb ik ook gemerkt dat soms, na een tijd ik een serie of film niet op pauze kan zetten.
Kan drukken wat ik wil op mijn afstandbediening, maar er gebeurt niets.
Heb daarom ook een App voor mn telefoon gedownload voor mijn TV, maar zelf daarmee kan ik het beeld niet stoppen.
Dat betekend dat ik gewoon verder moet kijken.
pas nadat de serie of film klaar is, en systeem zelf naar de hoofdpagine van Movies en series gaat, dan pas kan ik weer alles bedienen

heb jammer genoeg geen andere CI+ module, anders had ik dat wel even getest.

Vind het wel erg vaag allemaal.

Als ik een serie of film opstart via mijn telefoon en dan chromecast naar de TV via mijn Nvidia Shield dan is er neits aan de hand. geen artifacts tijdens het vooruit spoelen, maar ook geen probleem met op pauze zetten/ Alles blijft gewoon werken
12 Reacties 12
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi seninha, dat klinkt inderdaad als een vaag probleem. Zodra je de CI+ module in de tv steekt ervaar je problemen met opnames waar de tv de module helemaal niet bij nodig heeft. En daarnaast reageert de tv tijdens een film of serie (via Movies & Series) soms niet meer op de afstandsbediening.

Als eerst ben ik heel benieuwd welk model tv je precies hebt en welke module je daarin gebruikt.
seninha
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Mark. Is echt heel vaag.
Vooral opnames die op de ene keer ik helemaal kan bekijken zonder enig probleem, en soms halverwegen dan opeens artifacts laten zien.
Het gekke is dat als deze artifcats in beeld komen de opname dan helemaal niet meer te bekijken is, ook niet dat gedeelte wat daarvoor wel goed beeld had. (als ik bv terug spoel)

Hier zie je wat ik dan in beeld zie:

https://youtu.be/_PKFT_wIgCI

Dit probleem heb ik altijd opgelost door de CI module er uit te trekken en dan de opname opnieuw op te starten , dan kan ik gewoon verder kijken.

Heb toen ook een video gemaakt, waar ik een USB opname start ZONDER CI module. Dan zie je dat de opname goed te zien is.
Zodra ik de Module in de TV stop, dan wordt deze herkend, en dan gaat de TV vanzelf naar Live TV. Darana kan je zien dat ik de opname stop, en opnieuw opstart en ik even artifacts zie en dan weer Live TV

https://youtu.be/6taGm-4x2lE

Erg vaag allemaal.

Maar nu ik Movies en Series pakket er bij heb, krijg ik dus dit vaag probleem dat ik de ene keer wel pauze kan gebruiken en de andere keer niet. Ik kan dan helemaal niets meer tot de serie of film afgelopen is en alles vanzelf weer terug gaat naar home in Movies en series. Dan werkt alles weer.

TV die ik heb is een LG Oled uit 2017 en ik heb een Orangje CI module van Smit

Heb vorige keer al gevraagd of ik een andere CI module kon krijgen, om dan helemaal zeker te weten of het daar aan lag, maar daar werd er altijd een verhaal gegeven dat het niet daar aan kon liggen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
seninha wrote:
TV die ik heb is een LG Oled uit 2017 en ik heb een Orangje CI module van Smit

Ik heb echt het volledige modelnummer van de TV nodig, bijvoorbeeld: LG OLED55B8PLA

En ik neem aan dat het serienummer van de @Smit module begint met "WAF...", deze vind je op de achterkant onder de streepjescode.
seninha
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Type TV is LG OLED55B6V

En CI module: WAF1N165209314
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Top, zou helemaal in orde moeten zijn.

Ik vraag me nog af, zou het aan het coax signaal liggen in de categorie interferentie. Zie je deze artifacts ook als je de CI+ module wél in de tv hebt, maar de coax kabel los?
seninha
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen idee of een los Coax kabel artifacts zou oplossen.
Moet dat maar gaan testen. Jammer genoeg komt dit probleem niet tevoorschijn als ik elke opname terug kijk.Is echt random.

Wat ik weet dat dit soms gelijk al te zien is, en soms als ik een opname voor de helft heb bekeken.

Probleem met Movies en series dat afstandbediening niet reageert tot de serie of film afgelopen is, komt wel vaker terug. Zal ik dan ook de COAX welke naar de TV gaat ook even loskoppelen?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
seninha Even een brainwave: Probeer de ubs stick even wat verder van de tv te plaatsen. Via verlengkabel usb. Ook een chromecast kan storing veroorzaken in sommige gevallen. Door deze wat verder van tv te plaatsen (verleng kabel) was bij een heleboel klanten de storing voorbij. Wellicht bij jou met de usb stick ook. Test dat even uit. (dit even door brainstormen bedacht:slight_smile:meteen hoofdpijn:wink:)
seninha
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
kan ik ook proberen, maar volgens mij heb ik gelezen dat een USB verleng kabel niet mocht volgens LG.

maar zal dat zeker een x testen zodra Artifacts er weer zijn bij een opname
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok succes...!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dus ook even testen bij als je iets opneemt .
seninha
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is niet tijdensopname. Is niet zo dat er MET artifacts opgenomen wordt.

Zoals ik al zei, ik kan een opname starten welke goed beeld geeft.
Waar na een tijd artifacts in beeld komen.
.Ga ik dan terug spoelen in deze zelfde opname dan kan ik dat wat ik net bekeken heb opeens niet meer goed zien omdat dit ook artifacts geeft.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mijn vermoeden is dat wel... dus treed later op, tijdens de opname. .artifacts wordt opgenomen en zo afgespeeld is mijn idee.

Edit : ik ben benieuwd of het ook speelt met een externe hardisk. ipv usb stick. ( externe harddisk wordt ook meestal geadviseerd. Maar of dat ook te maken heeft met de storing lijkt mij ook niet zo van toepassing en even ter info)

Uitgelicht topic