Hans van Tilbur

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Artefacten in Netflix app op Mediabox XL

Gisteravond (zondag, stormachtig weer) wilde ik een Netflix film bekijken. De Mediabox XL reageert traag als ik door het menu blader naar de Netflix app.

De uitzending moest ik stoppen, ivm. grote artefacten in Netflix app op Mediabox XL. Het kijken was geen pretje.

Dit signaal komt volgens mij via de coaxkabel bij de app (correct me if I'm wrong).

Wanneer ik via een Chromecast, via wifi, Netflix start, zijn er geen artefacten.

Wat is er aan de hand?

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Beste @Hans van Tilburg 

 

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Hans van Tilbur
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de MBXL net teruggezet naar fabrieksinstellingen. Op dit moment is het beeld van Netflix beter. Zit mijn probleem dan toch op wijkniveau? Maandagmiddag zitten er immers minder mensen te kijken.

 

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Het zou kunnen dat als er meer mensen thuis komen en kijken dat dan het Ziggo Netwerk belast wordt en je storingsgevoeliger bent.

 

Nu moet ik zeggen dat de Media Box XL al storingsgevoelig is en aan de AOP te zien is dit een vrij oude situatie. 

Houd het even in de gaten, mocht u weer problemen krijgen, dan lijkt het me beter als een moderator, die elke dag het topic doorloopt even kan kijken wat de signaal waardes zijn en een monteur sturen om de Abonne Overname Punt te vervangen naar een mooiere exemplaar.

Anders tagt u me naam @Dave-  dan zie ik uw bericht en kan hem alsnog doorzetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Ik zie een wit kapje op je POA-01 splitter zitten, als dat te ver over de splitter zit kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos om een stevige verbinding te maken.

Kun je dat er eens afhalen?
Mogelijk is dit bij jouw ook het probleem.
Dit heeft al bij tientallen problemen opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Nu moet ik zeggen dat de Media Box XL al storingsgevoelig is en aan de AOP te zien is dit een vrij oude situatie. “

Het is een redelijk nieuwe nieuwe AOP/wandcontactdoos aan het witte plaatje te zien.

Hoeveel jaar oud is de inhoud van de wandcontactdoos @Hans van Tilburg ???

Uitgelicht topic