Reefshark

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Archer C1200 V3 achter connect box als Access Point

Goedemiddag,

Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen voor een Archer C1200 V3 als access point achter de Ziggo connect box? Archer is bedraad aangesloten op connect box.
Als ik de Archer automatisch in AP modus zet, kiest hij een IP adres (smart IP) dat binnen de range van de connectbox ligt. Is dat niet raar? Moet hij het niet op statisch IP zetten met een IP adres buiten de range van de connect box?

Is het wellicht handiger eea handmatig te configureren (DHCP off, aansluiten op LAN poort, IP adres 192.168.178.2 meegeven statisch)....

Het gekke is dat iedere dag mijn internetsnelheid ineens helemaal wegzakt, waarna er geen internet verbinding meer is. Op connect box brandt gewoon 1 wit lampje als dat is gebeurd. Dan moet ik connect box weer opnieuw opstarten en komt alles wel weer terug.

Wat klopt er niet?
15 Reacties 15
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hallo,

Als ik de Archer automatisch in AP modus zet

Bladerde ff door het manual, maar zag deze easy does it optie niet. Oud manual?
https://manuals.coolblue.nl/81/tp-link-archer-c1200.pdf
Bij sommige Routers waarmee dit makkelijk kan, wordt de WAN poort dan een LAN poort. Of dat bij jou zo is???????????????

Is het wellicht handiger eea handmatig te configureren (DHCP off, aansluiten op LAN poort, IP adres 192.168.178.2 meegeven statisch)....

Dat is helemaal ok voor handmatige config.
Wat je sowieso kunt doen is het LAN Ip wijzigen na automatische AP setup.
Voordeel van static is dat dat altijd het Ip zal blijven waarlangs je de beheerspagina's kunt bereiken.

TIP. Je kunt de DHCP Server van de TP-Link in AP config gaan gebruiken. Die van de ConnectBox moet dan uit.
Uiteraard de instellingen aanpassen aan het 192.168.178.0/24 subnet van de ConnectBox.
Voordeel: je kunt netwerkbreed DNS Servers naar eigen keuze toewijzen. Dat kan niet met de DHCP Server van de ConnectBox.

Het wegzakken van je internetverbinding is een ander probleem, dat hoogstwaarschijnlijk tussen ConnectBox en Ziggo network zit.
Laat de Up en Downstreamwaarden van het kabelModem van de ConnectBox eens zien.
Misschien zijn die al niet helemaal ok, als de interverbinding nog goed loopt.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Gr Han
Reefshark
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank Han zover voor je antwoord.
Het wegzakken van je internetverbinding is een ander probleem, dat hoogstwaarschijnlijk tussen ConnectBox en Ziggo network zit.
Laat de Up en Downstreamwaarden van het kabelModem van de ConnectBox eens zien.
Misschien zijn die al niet helemaal ok, als de interverbinding nog goed loopt.

Hier zijn ze:

Gebundelde downstream-kanalen



Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 242000000 5 40 256 qam 9
2 362000000 6.3 40 256 qam 24
3 354000000 6.4 40 256 qam 23
4 346000000 6.5 40 256 qam 22
5 338000000 6.5 40 256 qam 21
6 330000000 6.5 40 256 qam 20
7 322000000 6.1 40 256 qam 19
8 314000000 6 40 256 qam 18
9 306000000 5.4 40 256 qam 17
10 298000000 5.3 38 256 qam 16
11 290000000 5.5 40 256 qam 15
12 282000000 5.5 40 256 qam 14
13 274000000 5.6 40 256 qam 13
14 266000000 5.8 40 256 qam 12
15 258000000 5.6 40 256 qam 11
16 250000000 5.1 40 256 qam 10
17 234000000 5 40 256 qam 8
18 226000000 5.1 40 256 qam 7
19 218000000 5.3 40 256 qam 6
20 210000000 5.3 40 256 qam 5
21 202000000 5 40 256 qam 4
22 194000000 4.9 40 256 qam 3
23 186000000 5 38 256 qam 2
24 178000000 5 40 256 qam 1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 44 5120 16 qam 46
2 58800000 45 5120 64 qam 48
3 36000000 44.5 5120 64 qam 47
4 52000000 44.8 5120 64 qam 45
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Vooralsnog geen reden tot zorg. Ik mis nog wat.
Zie bv:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-blijft-zichzelf-herstarten-35362#post351304
Een screenshot maken is makkelijker.
Reefshark
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Krijg dat met screenshot maken niet voor elkaar. Daarnaast raak ik steeds verder van het pad.
Wat zijn nou precies de instellingen die ik moet toepassen en op welke poort moet ik de connectbox aansluiten.
Als ik de TPLink in AP modus zet kent hij een IPadres toe binnen de range van de connect box. Klopt dat?
De status van het internet in de TPlink laat dan een vinkje zien.
Verander ik dat IP adres naar een statisch adres buiten de range (192.168.178.2) dan staat er geen vinkje maar een driekhoekje. ER is wel internet.
Reefshark
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En weg was het internet weer. Nieuwe connect box sinds gisteren.... zelfde laken een pak als de connect box die ik tot gisteren had. Iemand enig idee dat mij kan helpen?
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
Test eerst eens een tijdje met alleen connectbox, dus de archer niet aansluiten.

Doet het probleem zich dan niet voor, sluit dan de archer weer aan en kijk wat er gebeurt

Gebeurt het dan weer dan ligt het aan de archer.

Doet het euvel zich ook voor met alleen connectbox dan kan een monteur misschien beter kijken bij u thuis. Of er iets mis is met de huisaansluiting of kabel naar de wijkkast.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Reefshark
Kan je even niet meer helemaal volgen.

wegvallen Internetverbinding
Test de oorzaak van het wegvallen van je Internetverbindng eerst met een systeem rechtstreeks aangesloten op de ConnectBox.
Dit om uit te sluiten, dat er iets zou kunnen spelen tussen ConnectBox en TP-Link.
Ik verwacht, zoals gezegd, dat je rechtstreeks op de ConnectBox ook uitval hebt, maar dat moet natuurlijk bewezen worden.
Wat is het resultaat?

aansluiten TP-Link
Als ik de Archer automatisch in AP modus zet.........

Hoe doe je dat? Ik kon die optie niet vinden in het Manual, waarnaar ik een link gaf.
Wat zegt jouw Manual hierover?
Bij veel Routers die je makkelijk in AP modus kunt zetten, sluit je aan op de WAN poort, stelt AP Modus in en de WAN poort wordt een LAN poort.
Tenslotte stel je het LAN address in op static 192.168.178.2. Dat is handiger dan het LAN adddress via DHCP te laten krijgen, want dat kan op zeker moment anders worden.

Routers die geen makkelijk instelbare AP Modus hebben, moet je aansluiten op een LAN poort & met het handje configureren. De WAN poort blijft dan ongebruikt.
Je schreef:
Is het wellicht handiger eea handmatig te configureren (DHCP off, aansluiten op LAN poort, IP adres 192.168.178.2 meegeven statisch)....

En ik antwoordde:
Dat is helemaal ok voor handmatige config.


Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Aanvulling.
Bekeek nu dit manual.
https://static.tp-link.com/2018/201802/20180224/1910012180_Archer%20C1200_UG.pdf
AP Config staat op p19.
Werkt dit dan niet?
Gr Han
Reefshark
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je hulp en antwoord Han,

Het gekke is dat wanneer ik de Archer automatisch in AP mode zet (gelukkig heb je het manual gevonden), dat de Archer dan een IP adres binnen de range van de connect box krijgt. DHCP in de Archer komt op "auto" te staan. Als ik in deze modus het IP adres in de Archer wijzig naar 192.168.178.2 (om hem buiten de range van de connect box in te stellen), dan komt er een driehoekje bij de status van internet in de Archer te staan ipv een vinkje.

Verder staat er nergens in de Archer manual waar ik de connect box op moet aansluiten in dit geval; WAN of LAN poort...
Gisteren volledig handmatig geconfigureerd en het ging een tijdje goed. Tot Netflix op TV werd gestart. Het lijkt wel of bij streamen of downloaden van grotere hoeveelheid data het internet wegvalt. Connect box weer herstart en nu nog alleen Wifi op de benedeverdieping omdat ik de Archer er voorlopig uit laat. Eerst morgen maar eens de UTP kabel doormeten, misschien heb ik daar iets verkeerd in gelegd...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Verder staat er nergens in de Archer manual waar ik de connect box op moet aansluiten in dit geval;

Zie plaatje. Internet Port = WAN poort.
Als ik in deze modus het IP adres in de Archer wijzig naar 192.168.178.2 (om hem buiten de range van de connect box in te stellen), dan komt er een driehoekje bij de status van internet

Ik vermoed dat je met het WAN address bezig bent.
Je moet het LAN address wijzigen in 192.168.178.2.
Zie Change the LAN Settings op p 69.

Je Router config en het wegvallen van de Internetverbinding hebben niets met elkaar te maken.
Ik zou de Internetverbinding eerst maar eens rechtstreeks aan de ConnectBox gaan testen, zoals al door Marten1980 en mij werd gesuggereerd.
Reefshark
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Han, ik heb wel degelijk het LAN IP adres te pakken, dank voor het meedenken. De Archers is er nu vanaf en ik kijk even wat er vandaag en morgen gebeurt.
Fijn dat je nog even aangeeft dat de manual laat zien dat de kabel in de WAN poort kan. Maar nog steeds blijf ik het raar vinden dat na het zetten van de Archer in AP modus, de LAN IP op 192.168.178.23 komt te staan terwijl de DHCP range van de Connectbox 192.168.178.10 - 192.168.178.255 is
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat Ip zal ie ongetwijfeld via DHCP van de ConnectBox hebben gekregen.
Daar is verder niks mis mee, maar het kan op zeker moment een ander ip worden.
Je kunt het huidige Ip overigens altijd terugvinden bij Verbonden Apparaten van de ConnectBox.
Reefshark
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zonder de Archer eraan (24 uur geleden eraf gehaald) probeerde ik 1 gb te downloaden en pats; weer weg dat internet. Geen verbinding meer met Connect box te krijgen, wit status lampje erop brandt "alles ok" en ziggo ziet het modem niet. Monteur komt maandag...
Reefshark
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Monteur geweest. Hij zegt dat de kern van de kabel die de woning in komt in het kastje in de meterkast te ver gestript is door de aannemer en dat het wegvallen van internet gebeurt door instraling op deze kern.
Hij heeft het nu juist bevestigd en raad maar: het internet valt nog steeds weer weg. Ik word een beetje radeloos hiervan.
Reefshark
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag de volgende monteur die niets kon vinden. Voor de zekerheid de F-connector in de wijkkast vervangen. Wat wél heel erg raar is: na zijn vertrek was er ineens een extra WiFi netwerk zichtbaar vanuit de Connectbox.
Eerst had ik alleen het netwerk Afrika. Nu heb ik Afrika en Afrika_5G. Nu alle apparaten maar eens met Afrika_5G verbinden. Zowel mijn vrouw als ik hebben dit 5G netwerk nog nooit gezien....
Bij het configureren van de Connect Box heb ik SSID naam in Afrika veranderd. Meer niet.

Uitgelicht topic