milo-vs

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

AOP verplaatsen, thuisnetwerk upgraden

Beste,

Voor het thuisnetwerk van mijn schoonmoeder heb ik enkele vragen. Momenteel heeft zijn nog een modem van ziggo in de woonkamer liggen. Destijds allemaal aangesloten door lokale TV installateur.
Gezien het beperkte Wifi bereik op zolder e.d. heb ik het volgende plan. 2 accespoints een op de 1e / 2e verdieping en een op de begane vloer. Hiermee direct het modem de meterkast in en Wifi uit.
Zo blijft het in de woonkamer lekker netjes en hebben we het bereik wat we hebben willen.

Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat er dus geen fatsoenlijk AOP te vinden is. Sterker nog, ik vind onderin de meterkast de groene coax die halverwege een stukje flex PVC is gelast naar een "bouwmarkt" kwaliteit witte coax. Uiteraard wil ik dat allemaal even fatsoeneren voor haar, echter wil ik wel eerst de AOP goed hebben dan. Is dit een service van ziggo? Gezien het hun kabel is wil ik hier nog niet direct aan gaan schroeven. Begrijp me niet verkeerd, tis een karweitje van niks, maar meen mij te herinneren dat de kabel tot hun eigendom behoort.

Op de foto's kun je een impressie krijgen van de huidige situatie..

Met vriendelijke groet,

Milo van Soest
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Milo,

De groene kabel en het AOP valt inderdaad onder Ziggo, hier mogen wij zelf niet aan gaan sleutelen.
Je kunt het beste een monteur laten komen, die komt dit dan gratis netjes in orde maken.
Sowieso is het op leeftijd zie ik, dat kan hij dan netjes vervangen 🙂
Dus super dat je er direct foto's bij gezet hebt, dan is het veel duidelijker :thumbsup_tone3:

Groet,
Evert

Bekijk in context

8 Reacties 8
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Milo,

De groene kabel en het AOP valt inderdaad onder Ziggo, hier mogen wij zelf niet aan gaan sleutelen.
Je kunt het beste een monteur laten komen, die komt dit dan gratis netjes in orde maken.
Sowieso is het op leeftijd zie ik, dat kan hij dan netjes vervangen 🙂
Dus super dat je er direct foto's bij gezet hebt, dan is het veel duidelijker :thumbsup_tone3:

Groet,
Evert
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het AOP is de verantwoordelijkheid van Ziggo, daar kunt u een monteur voor laten komen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
milo-vs

De groene kabel die veranderd in wit in het zwarte flexibele gedeelte is gelast groen/wit en de witte kabel gaat als ik het goed zie naar de ingang van de versterker die er hangt en vanuit dat punt naar de 2 gats doos waar de data splitter in zit.

Als Ziggo langs komt zullen ze daar waar groen in wit overgaat een AOP plaatsen en daar moet jij dan de versterker op aansluiten.

Je kan het modem dan aansluiten op poort 1 van de versterker 0 dbmv versterking of met een data splitter op de aop 1 uitgang naar het modem en de andere uitgang naar de versterker.

De 2 gats doos kan je laten zitten en daar haal je dan wel de data splitter uit.
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Welkom op de Ziggo Community milo-vs!

Ik vind het heel tof om te lezen dat jij je schoonmoeder zo goed helpt en dat je direct foto's meestuurt. Op die manier weten we precies van je situatie af en kunnen we je helpen. Zo te lezen heeft ook iedereen een antwoord voor je. Onze monteur kan dit voor je herstellen. Je hebt vast al een afspraak met een van mijn collega's geregeld.

Natuurlijk kan ik dit ook voor je regelen, stuur mij dan even een privébericht.
milo-vs
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Allen dank voor jullie antwoord, ik ga zorgen dat er een ziggo monteur een nieuwe AOP komt plaatsen. Dan kunnen we alles netjes gaan afwerken en bij de tijd brengen.

@Ronihd; dat was precies wat ik dacht, wilde voornamelijk zeker weten dat er geen enorme kosten aan verbonden zaten, anders hadden we het anders opgelost.. Mooiste is natuurlijk de situatie waarin al het spul naar de meterkast verhuisd wat je niet nodig hebt...
milo-vs
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo!

Vandaag heeft Ziggo het AOP netjes verplaatst. Was in no time gebeurt. Ik heb gelijk de nieuwe 2 acces points opgehangen, wifi op het (ook direct vervangen) modem uit en loopt allemaal als een zonnetje.

Hartelijk dank voor de service! Mochten er ooit nog vragen zijn stel ik ze voortaan via het forum. Zoveel meer aan als de telefonische klantenservice. Top!

Gr, Milo
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
milo-vs
Wat goed om te lezen dat de monteur gisteren nog bij je is gewest en dat hij je AOP eenvoudig kon verplaatsen. :blush:
Ik vind het erg leuk dat je iedereen hier bedankt voor de service. Dat vinden Jan F., Evert96 en Ronihd natuurlijk erg leuk. De Ziggo Community staat altijd voor je klaar.

Omdat je AOP is verplaatst het voor jou alles is opgelost ga ik in enkele dagen dit topic sluiten. Heb je een nieuwe vraag, maak dan een nieuw topic aan.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Yes, top dat het netjes opgelost is zo! 🙂 :thumbsup_tone3:

Uitgelicht topic