R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes

Alweer e-mail geblokkeerd.

Gisteren heb ik hier op een paar topics gereageerd.Ik dacht dus dat alles in orde bij me was.Maar vannacht ben ik weer geblokt terwijl ik lag te slapen. Ik heb geen e mails verstuurd.En het wachtwoord is al twee keer vernieuwd.En dan een wachtwoord die niet zomaar te raden is. Gisteren werkte alles gewoon nog. Ik heb geen VPN aan gehadDit ga ik zeker elke nacht spontaan krijgen. Dit is de laatste twee dagen.Altijd VPN gebruikt. Nooit problemen. Nu elke dag. Ook de aliassen die er onder hangen zijn geblokt. Ik wordt er moe van. Hoe krijg ik dit gestopt ? Kan ik een andere SMTP code gebruiken ?
12 Reacties 12
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Je zegt 2 dingen. Geen VPN aangehad, en altijd VPN gebruikt. Hoe zit dat nu?
VPN geeft de laatste tijd veel issues met de Ziggo SMTP, zoals je hebt ondervonden. Misschien is Ziggo wel bezig de mail dienst uit te kleden (net als met news en websapce is gebeurd), geen idee. Het geeft in elk geval de laatste tijd steeds meer gedoe.

Het wordt tegenwoordig wel steeds lastiger om mail van een bepaald domein (bv ziggo.nl) via de SMTP van ander domein te versturen. Vroeger kon dat makkelijk, waar door spammers gretig misbruik van werd gemaakt. Dat maakt dat je voor je ziggo adres eigenlijk een beetje aan de ziggo servers vast zit.
Ik heb een eigen domein, en ben daarmee verlost van dit soort zaken.
R.Schapers
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Hoe zit dat nu ? Nou ,sinds nieuwe blokkering geen VPN gebruikt.Daarvoor gewoon regelmatig.Nu,vandaag geen blokkering.Ik heb wel VPN aan.Maar niet met mailen.Kun je mij wijs maken,hoe ik zelf een domein maak ? Ik was blij met ziggo.Zes e-mail adressen en daarbij onder elke email; een aantal aliassen.Laten we hopen dat dit niet structureel wordt.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Staat er in de email ook een reden waarom het account is geblokkeerd ?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
acoster wrote:
Staat er in de email ook een reden waarom het account is geblokkeerd ?

Laat me raden:
"Je bent gehackt" Dat is namelijk de standaard tekst.

R.Schapers wrote:
Kun je mij wijs maken,hoe ik zelf een domein maak ?

Er zijn genoeg hostingproviders waar je een domein, met email pakketje kunt afnemen. Is niet gratis maar kost je ook niet veel. Google levert van alles op.

Ik heb wel VPN aan. Maar niet met mailen. Ik was blij met ziggo .Zes e-mail adressen en daarbij onder elke email; een aantal aliassen.Laten we hopen dat dit niet structureel wordt.

Weet je zeker dat je toch niet per ongeluk een keer via de VPN gemaild hebt? Alle berichten hierover op dit forum geven aan dat blokkades bij VPN gebruik wel degelijk structureel zijn bij Ziggo op dit moment. Helaas.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
efok e.a.
Als alternatief voor een eigen domain.

Wordt er strontziek van, dit gedoe van Ziggo Mail.
Tegenwoordig adviseer ik ook:
probeer een publieke SMTP server ipv smtp.ziggo.nl:587.
Er zijn er zat, waar je als consument gratis bij weg kunt komen.
Veel ervaring heb ik er niet mee, maar probeerde voor het gemak smtp.google.com.
Dus niet omdat ik verliefd ben op Google. Heb daar toevallig een Account.

Die doet het prima voor een Ziggo Email Account (getest binnen Outlook).
Er is in dit geval wel wat mystificatie.
Het From: address wordt je Gmail address- dat doet Google smtp.
Maar het Reply-To: address blijft de originele afzender xxxx@ziggo.nl.
Zo komt het wel weer op z'n pootjes terecht.
Hoe dit zit bij andere publieke smtp providers? Nog geen idee., maar denk beter.

Goddamn, er moet toch een solide advies mogelijk zijn dat transparant werkt
zonder gebruik te maken van dat brakke smtp.ziggo.nl en zonder een eigen domain.
We ploegen voort.
Wie probeert er eens wat anders uit?

Gr Han

https://www.accuratereviews.com/smtp-server-user-guide/
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Weet je, we laten ons als makke schapen in de armen van giganten als Google en Facebook drijven. Ondanks het ene schandaal na het andere, rond deze giganten. En Ziggo helpt daarbij op deze manier. Iemand noemde hier zelfs dat helpdesk had geadviseerd dan maar Gmail te gebruiken. Neem je jezelf als provider dan nog serieus???

Jij noemt Google een "publieke" smtp server. Ik noem dat een "nieuwsgierige" server. Google vindt het natuurlijk heerlijk als ze straks al het mail verkeer ter wereld kunnen afhandelen voor "gratis", ten koste van je privacy. Iedereen zou zijn mail eigenlijk gewoon moeten encrypten, maar dat ook niemand. Ik kan het wel, maar weet de ontvanger hoe te decrypten?

Ziggo heeft de afgelopen jaren de diensten al behoorlijk uitgekleed. News-server? doen ze niet meer. Webspace? Ook niet. Mail-server? We zien nu waar het heen drijft.

Puntje is natuurlijk wel dat het onderliggende protocol voor email behoorlijk is verouderd, wat leidt tot dit soort extreme "beveiliging". Het hele mailprotocol zou eigenlijk op de schop moeten, wereldwijd.
Maar ach als we straks allemaal bij Google zitten, maakt het al niet meer uit.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
efok Let op: ik vind smtp.google.com geen transparante oplossing.
Dit staat los van sentimenten, opinies etc.
Zoals gezegd: er zijn zat alternatieven om uit te proberen.
In een redelijk recente startup (die hopeloos mislukte) gebruikten we bv Mailgun.
https://documentation.mailgun.com/en/latest/user_manual.html#introduction
Niet typisch iets voor de consument, dat wel. Maar wel te gebruiken.
En er zijn er veel meer, die geen Google of Amazon of ....... heten.
Han

Noot: absoluut geen Google lovers in die startup. Integendeel.
Toch gebruikten we:
https://developers.google.com/chart/
Was mijn schuld.:expressionless:
R.Schapers
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Het gaat de laatste dagen goed. Maar nu kreeg ik vandaag een brief per post. Met het hele verhaal. Ook over virussen.
En dat ik direct met spam moet stoppen. Dan is er niks aan de hand. Anders gaat m'n hele internetverbinding een week afgesloten worden. Denk hoogste tijd om te stoppen met Ziggo mail en maar met iets anders te gaan mailen. Dit kost me straks een blokkade van een week. En ik spam helemaal niet. En mijn wachtwoord is beslist niet te raden. Wie heeft er ook zo'n brief gehad ?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @R.Schapers. Wat gek dat dit fout blijft gaan bij jou! Goed dat je hier contact over opneemt.
Even voor mijn beeld; heb je zowel het wachtwoord van je e-mailadres als het wachtwoord van je mijnZiggo account aangepast?

Ik hoor graag van je!
R.Schapers
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Het gaat nu al enkele dagen goed. Maar dat ik een brief krijg dat mijn hele internet afgesloten zal worden, indien het weer mis gaat vind ik erg onprettig. Ik heb op"Mijn Ziggo" en op het betrokken e mail adres het WW veranderd in een zeer lang en moeilijk wachtwoord. Het schijnt met e mail sturen te maken te hebben terwijl je een VPN programma hebt draaien. Dat wordt gezien als spam vanuit het buitenland. Immers zit je daarom op VPN. Maar ik pas nu goed op. Ik draai geen VPN indien ik e mail moet sturen. Daarvoor had ik er eigenlijk nooit erg in of de VPN wel of niet aan stond tijdens e mail sturen. Het is ook geen virus. Want ik heb drie keer gescand en er nog een andere scanner overheen laten lopen.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
OOK hier ik denk dat men over dit soort zaken een vast TOPIC moet maken met advies van IT veiligheids pro's.

Dus hoofdadvies zorg voor een scheiding tussen je mail en ISP.
En is je IP vanaf jou aansluiting en netwerk door bijv ene gehackt CAM , Printer, of smarttv niet meer zuiver krijg je ook problemen evenals een te laks WIFI enz

zoveel mogelijkheden, dan kan je op zijn minst zorgen dat je mailadres gescheiden is van je ISP en mogelijk beter traceren waar de werkelijke problemen zijn. enz.


https://community.ziggo.nl/e-mail-103/is-de-spamfilter-van-ziggo-is-lek-35109#post350093

Even als wij bij onze IT afdelingen enz. hack / abuse pogingen van bijv Ziggo of KPN mailadressen of IP's zien gaat dit automatisch naar ABUSE....... en velen met ons gebruiken dat soort zaken, dan komt bij u zo'n brief indien het UW mailadres en of IP betreft wat u gebruikt / gebruikt heeft. Dat zijn automatische filters en beveiligingen


Zeg niet bij u het geval:
Maar virusscan helpt geheel niet als uw mailadres of mails verzenden in een bij uw hacked Camera, Printer, Wifi accesspoint, of smarttv enz aanwezig is en staat te zenden via smtp.ziggo......

Zo ook komen er steeds meer VPN IP's op standaard black / blocklisten
R.Schapers
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Heel duidelijk. Dus een eigen e mail host nemen. Apart van de internet provider. Bij mij was er niks gehackt. Gewoon e mail verstuurd met de VPN die aan stond. Die staat soms op Spanje en dan weer op Engeland.En dan gaat het om enkele e mails. Maar omdat het gezien wordt als verschillende e mail adressen zegt het automatisch filter dat het om spam gaat. Sinds ik er op let of ik mail stuur met VPN uit heb ik geen blokmeldingen meer gehad.

Uitgelicht topic