Lia en kees

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Allemaal blokjes en haperend beeld op netflix

Als ik netflix opatart via de app op de mediabox dan duurt het heel lang voordat netflix opstart, blijft minutenlang hangen in de procenten, als dan eindelijk netlfix start dan heb ik beeld met die irritante blokjes, zo'n benzineachtige vlekken en dan ff wel dan weer geen geluid.
Netlfix gebeld en die zeggen we ondersteunen geen zigoo.
Via google gezocht naar dit probleem en toen zag ik dat Ziggo een forum had waar dit probleem bekend is.
Ik heb de stappen gevolgd op het menu om de instellingen ge wijzigen en uit het thuisnetwerk te gaan.
Geen enkele verbetering.
Ik wordt er een beetje gallisch van om naar die blokjes en haperingen te kijken.
Wat nu te doen?
Ziggo box tegen de muur gooien?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Lia en kees wrote:
Dat van die energie kan ik proberen. Inderdaad gaat die box uit zichzelf uit.
Hoe en waar kan ik dat aanpassen?

Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening.
Ga naar het Tandwieltje (Opties), selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
Selecteer Hoog.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je alle stappen hebt gevolgd om uit het thuisnetwerk te komen, dan de box nog 30 seconden van de stroom halen voor een verse startup van het interne netwerk naar Ziggo via de coax: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Laat nog even weten of het beter gaat, zo niet, hebben we nog wel een paar vragen om een oorzaak te kunnen vinden en anders kunnen Ziggo moderators nog veel verder kijken en zij zijn zeer effectief.
Lia en kees
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb zoals gezegd alle stappen genomen, ook de box helemaal van de stroom af gehad.
Vanavond weer netflix via de app aangezet, dus niet via het kanaal.
Aflevering die ik af wilde kijken aangezet.
Zie ik dat procentending traag omhoog lopen tot 25. Dan heel even beeld en weer die irritante blokjes, schokkerig beeld en geluid. Met de terugknop weer uit de aflevering en weer opnieuw aangezet.
Helemaal niks. Na een drie minuten langzaam dat procenten irritante ding van 1 naar 2, naar 3 en uiteindelijk tot 25 en dan zeker vijf minuten niets.
Vloekend de afstandsbediening op terug ingedrukt en maar weer ingedrukt.
Uiteindelijk de stroom eraf op de achterkant van de ziggo box.
Bloeddruk inmiddels op kookpunt.
Even buiten gerookt en weer opnieuw. Ik laat me toch niet door een mediabox gek maken?
Nog steeds hetzelfde. Heel traag naar netflix, dan opstarten ho maar, blokkerig beeld geluid haperig.
Ik heb de box en de tv maar uitgedaan, maar ben in staat om die box heel secuur te demonteren.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.
Lia en kees
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Signaalsterkte is de streep op de helft van goed.
Signaalkwaliteit staat tot het uiterst naar rechts op uitmuntend.

Vanmorgen weer netflix opgestart, om het vervolg van de serie waar ik naar kijk te zien.
Via de optie apps.
Start op, ik kan de serie kiezen om verder te kijken.
Dan blijft hij op 25% hangen. Met de terug knop kom ik niet uit netflix.
Dus maar met de knop onder terug, waar tv in staat met een pijl naar links.
Weer via apps naar netflix.
Weer hangen op 25% dan gaat ie door uiterst traag en ineens heel even bewegend beeld.
Slaat weer terug na een aantal seconden en weer 25%.
Ik word er gestoord van.
Via menu naar apps.
Dan netflix
Kom ik weer bij verder kijken.
Op ok gedrukt.
Beeld.
Blokjes en schokkerig geluid.
Maar weer uitgezet.
Uitermate irritant dit.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Lia en Kees. Goed dat je (jullie?) op de Community zijn gekomen voor een oplossing, in plaats van de Mediabox tegen de muur te gooien, haha.

In dit topic wordt uitgebreid stil gestaan bij zaken omtrent de Netflix mogelijkheid op de Ziggo Mediabox XL. Ze staan ook stil bij het probleem dat het laden blijft hangen op 25%. Heb je deze tip al gezien?

Toevoeging: Netflix blijft hangen op 25%
Natuurlijk niets vervelender dat alles werkt maar je stream blijft hangen op 25%! Gelukkig is er een workaround. ? Ga via een browser naar de instellingen van Netflix of open de Netflix app op je smartphone en ga via het menu naar 'Account'. Je komt dan in je browser bij je instellingen van Netflix. Kies hier bij Instellingen voor ‘Afmelden op alle apparaten’. Let wel dat je dan op elk apparaat weer opnieuw moet inloggen. Start Netflix opnieuw op en hierna kun je weer lekker genieten van Netflix!


Ik hoor graag hoe het gaat!
Lia en kees
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Lycke, ja dit tip had ik gevonden en die stappen heb ik gevolgd.
Maar het heeft weinig veranderd aan het ongestoord kunnen kijken naar netflix.
Die box tegen de muur gooien is iets waar je op een bepaald moment aan gaat denken.
Dat ik dan helemaal niks meer zie houdt je tegen, haha.
Netflix gebeld en die zeggen het probleem zit bij ziggo en wij ondersteunen ziggo niet.
Een mogelijk probleem zou kunnen zijn, zegt netflix, is dat ik een ziggo box heb met een scart aansluiting.
Helaas heeft mijn platte tv geen hdmi dus ik moet wel met scart.
Volgens de monteur die alles aangesloten heeft is het geen probleem of je met scart of hdmi zit. Hdmi zou een zuiverder beeld geven maar scart moet het ook doen.

Ik blijf proberen maar elke keer weer dat irritante laden en als er eindelijk een vorm van beeld is dan die blokjes en dat haperende geluid.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik heb het voor de zekerheid even rondgevraagd hier, maar een scart-kabel gebruiken zou absoluut niet de oorzaak moeten zijn van deze problemen.
Om alles even extra goed op een rijtje te zetten, graaf ik graag nog een beetje dieper. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je postcode, huisnummer en klantnummer?
DennizW

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Lia en Kees,

Mijn zwager zegt ook met enige regelmaat last te hebben met netflix via ziggo. Als ik een alternatief mag voorstellen; Ikzelf heb ook netflix, maar geen ziggo mediabox. Ik stream netflix vanaf mijn smartfone via een chromecast (versie 2) naar de televisie. Ik heb werkelijk nooit problemen.

Ik weet dat dit niet je huidige probleem direct oplost, maar ik ben van mening dat dit niet aan jouw instellingen/verbinding ligt.
Wellicht iets om te overwegen?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Bedankt voor je gegevens, @Lia en kees.
Ik ben even je instellingen en signalen ingedoken. Ik zie dat de signalen op de Mediabox tiptop in orde zijn, maar ik zie ook dat de Mediabox dagelijks offline gaat. Klopt het dat je de energiestand in stand-by op eco(laag) hebt staan? Zo ja, zou je de energiestand in stand-by eens op 'hoog' willen zetten en daarna kijken hoe het gaat? Grote kans dat dit het probleem verhelpt.
Ik hoor van je!
Lia en kees
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat van die energie kan ik proberen. Inderdaad gaat die box uit zichzelf uit.
Hoe en waar kan ik dat aanpassen?
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Lia en kees wrote:
Dat van die energie kan ik proberen. Inderdaad gaat die box uit zichzelf uit.
Hoe en waar kan ik dat aanpassen?

Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening.
Ga naar het Tandwieltje (Opties), selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
Selecteer Hoog.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oeps. Die stappen had ik inderdaad wel even mogen meegeven. Sorry.
Bedankt @twigger, voor het helpen!
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Lycke Ziggo wrote:
Oeps. Die stappen had ik inderdaad wel even mogen meegeven. Sorry.
Bedankt @twigger, voor het helpen!
Graag gedaan Lycke Ziggo.
Lia en kees
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoog ingesteld. Afwachten of het morgenochtend verbeterd is.
Op dit moment is het nog steeds beroerd wat netflix kijken betreft.
In ieder geval bedankt allemaal.
Lia en kees
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vanmorgen tv aangezeg en via de apps naar netflix. Serie aangeklikt en wonder boven wonder direct beeld.
Het ziet er naar uit dat het verholpen is.
Dank allemaal.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Supernieuws @Lia en kees. Top dat dit de oplossing is.
Mochten er in de toekomt toch nog weer (andere) zaken spelen, dan weet je ons hier altijd te vinden.

Uitgelicht topic