RuiterLeo

Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes

Alle binnengekomen email weg

De vraag zal meerdere keren gesteld zijn. Ik heb op google al wat afgezocht. Maar de adviezen daar helpen me niet. En dan Ziggo, ja dat is moeilijk om in te loggen op dit onderwerp. Daarom toch hier maar. Ik weet dat de PC niets uit zich zelf kan, en dat degene die erachter zit, alles gedaan heeft. Maar die weet van niets en weet zeker niet hoe. Maar ik ben ineens alle binnengekomen mail kwijt, is weg, nergens meer te vinden. Is een ramp want nog niet alles was verwerkt, rekeningen, bestellingen, maar ook codes en sleutels van software, niet meer te achterhalen. Ook berichten van deze community niet meer. Gelukkig had ik nog de oude live mail waar nog iets opstond. Van de Mail = Windows Mail = Mail en Agenda is alles weg, alles met dus de adresnaam ..... @chello.nl (of te wel upcmail.nl of Ziggo). Weet niet hoe het kan, weet ook niet waar de schuld ligt Windows of Ziggo, maar hopelijk weet iemand hoe ik het terugkrijg. En zit niet in de prullenbak, niet in de ongewenste map, niet in de verwijderde map enz.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Geachte forumleden. Vandaag heb ik ongeveer een uur aan de telefoon gezeten met iemand van de Ziggo Klantenservice.. Hij stond ook in verbinding met een technisch iemand, althans die wist hoe één en ander op de PC werkte. Ik kreeg al dagen geen mail meer en alle mail die ik nog op de PC had staan verdween ook. Het is een lang verhaal, daar ben ik goed in, maar deze keer niet. Het heeft te maken met de mailaccounts. Er is verschil in IMAP en POP, wat het is weet ik niet,maar je hebt email via IMAp en via POP. Als je POP hebt gaat dat voor, dus POP zegt als het ware ik wil alle email en alle adressen met IMAP zenden dan niets meer op en ook niet meer uit. Ik heb een adres met POP, voordeel is wel dat daar nog wat mail op gevangen werd en ook nog wat opstond. Maar waar ik het meest mee werkt was IMAP en dus kreeg ik daar niets meer. Omdat Ziggo IMAP heeft, moet nu alles naar IMAP en dan zou het weer werken ?????? Ik maak alleen een andere topic, want dit is weer behoorlijk ingewikkeld, en eerst moet de email veiliggesteld worden, dus kopie op een andere schijf. Hoe gaat dat en hoe installeer je weer IMAP. U bent nog niet van me af. Wel iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken en de adviezen, Groeten LEO.

Bekijk in context

39 Reacties 39
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
RuiterLeo Hoi Leo, dat is schrikken.

Als je inlogt op de webmail met je @chello.nl mail adres, zie je dan nog wel de mails?
https://mail.ziggo.nl/appsuite

Zie je in Windows mail nog wel je ingestelde account bij Instellingen -> Accounts beheren?
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Bedankt Be rt . Ik sta of zit te popelen om te beginnen. Eerlijk gezegd ben ik al begonnen, ik ben al een tijdje bezig met je advies, bijna een half uur dus. Wat is het probleem: om bij mail.ziggo.nl/appsuite te komen moet je dus inloggen, inloggen bij Ziggo of Ziggo mail. En dan kan ik niet vanaf mijn PC met Google Chrome. En voorheen ging het wel met Edge, maar dat doet het ook niet. En dan maar via Vodafoon, maar van daaruit kan ik niet naar Ziggo, de pagina is niet bereikbaar. Hij staat maar de hele tijd te laden. Het is echt hopeloos. Nou dat is nu dus een half uur aan de gang. Ik ga nu je andere advies opvolgen en via windows instellingen de account bekijken. Ik meld me zeker weer. Oh ja en via Google Chrome instellen en content enz. cookies toelaten enz., zelfs alles toelaten, anti virus eraf enz. enz., bij mij helpt het niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Misschien overbodige informatie, maar toch even:

In https://mail.ziggo.nl/appsuite moet je inloggen met je mailadres ……...@chello.nl en het bijbehorende wachtwoord.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Beste Be rt , bedankt nogmaals ik ga het meteen proberen. Inloggen lukt gewoon niet meer. Ben ik via Vodafoon binnen kan ik niet naar Ziggo, en kan niet eens de accounts en wachtwoorden e.d. samenvoegen, de ene fout volgt op de andere. Als de PC de Ziggo pagina aanmelden aan het zoeken is, je kent het wel het balletje draait alsmaar, dan verschijnt er daarna (lang laten opzoeken) weer een fout, kan pagina niet ophalen enz., ik lees het niet eens meer. Oké ga weer klikken op mail.ziggo.nl/appsuite maar nu inloggen met mijn mailadres en wachtwoord. Overigens via Instellingen en Accounts is er niets te zien.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Hallo Be rt . Ik heb het geprobeerd, maar helaas gaat niet. Als ik op de website klik die je aangegeven hebt, krijg ik inderdaad voor Aanmelden het emailadres en het wachtwoord. Ik heb daarvoor nu mijn eigen emailadres en bijbehorend wachtwoord ingevuld en goed onderzocht dat het ook klopt. En wat krijg ik inlognaam en wachtwoord niet juist. Volgens mij klopt die mededeling want bovenop het aanmelden staat duidelijk Ziggo en Ziggo Mail.
Klik op https://mail.ziggo.nl/appsuite en dan krijg je ook een pagina die begint met Ziggo en Ziggo mail en dan adres en wachtwoord, maar volgens mij bedoelen ze dat van Ziggo. Ik kom er op geen enkele manier in.
Zoals ook gemeld heb ik nog een oude live mail op mijn PC staan. Daar staan nog wat mails op, sommige kan ik nog gebruiken, beetje positief dus, maar ben toch een hoop kwijt. Probeer ik volgens Windows e.d., dus via hun websites, live mail over te hevelen gaat ook niet, kan niet naar een 64 bits, alleen 32 bits, en uitleg de PC 32 bits maken is me te ingewikkeld, en dan werkt straks niets meer. Dat gaat boven mijn pet.
Tot slot elke nieuwe mail die binnenkomt volgens naam@chello.nl verdwijnt na een minuut volledig van het scherm, dus geen enkele e-mail blijft meer. Wat gebeurt er toch, hoe is het mogelijk, de community zendt Be rt heeft een bericht, goed dat ik kijk want even later is de email weg, volledig verdwenen. Er moet ergens een schakeling zijn, per ongeluk wellicht aangetikt, die zorgt voor het verdwijnen van e-mails, maar ook net binnengekomen e-mails., en komen verder nergens binnen Groeten Leo.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Als je IMAP gebruikt en je heb de instelling staan op verwijderen van server kan dit een gevolg daarvan zijn, je haalt de mail op, mailprogramma (windows mail) zegt verwijderen van de server, je mailprogramma gaat even later weer syncen (mail ophalen) en komt een lege IMAP folder tegen, dan zal deze ook in je inbox weg zijn.

Misschien zit ik ook op een verkeerd spoor, maar dat was mijn gedachte als ik het probleem zo lees.

Probeer eens mozilla thunderbird als mail client, is geheel gratis en heeft voor mij al heel wat vreemde windows mail problemen de wereld uit geholpen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
De synchronisatie tussen de (inlog) gegevens van Vodafone en Ziggo gaat niet bij iedereen vlekkeloos, er is wel een alternatief om te testen of je de juiste inloggegevens hebt ingevoerd, via onderstaande link kan je ook inloggen in je webmail.

https://mail.ziggo.nl/ox6/ox.html#
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
RuiterLeo
Je kunt wel inloggen op de Ziggo Community.
Hoe doe je dat?
Gr Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
hanh Dat kan tegenwoordig op verschillende manieren :grin:

https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/nieuwe-community-login-24444
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
RuiterLeo schreefL "Klik op https://mail.ziggo.nl/appsuite en dan krijg je ook een pagina die begint met Ziggo en Ziggo mail en dan adres en wachtwoord, maar volgens mij bedoelen ze dat van Ziggo. Ik kom er op geen enkele manier in. "

Op deze pagina moet zeker je mailadres en het bijbehorende wachtwoord gebruiken, want ik heb 10 verschillende e-mailadressen en dat is voor ieder mailadres de inlog met het emailadres en het bijbehorende wachtwoord, anders zou je geen verschillende inboxen kunnen zien.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Beste Forumleden,
Ik begin onderaan dus met hanh
Ik kan echt niet inloggen bij ZIggo, op geen enkele manier, zoals al in een ander bericht verteld is. Echter bij de community is het zo dat er een emailbericht komt dat er in de community iemand de aandacht vraagt, dus jij of mugzz of be rt enz. Dat klik ik op KIJK HIER in dat emailbericht. Ook dan komt er een scherm met inloggen. Echter als ik gewoon inlog via Ziggo dan gaat het dus niet. Maar bij het communitybericht kan je bij inloggen kiezen, want er staat ook inloggen via facebook. En dat staat nergens anders. Ik klik dan op facebook en ben ingelogd in de community. Maar ......... ik kan helaas niet van de community naar Ziggo, Mijn Ziggo of Ziggo Mail....... want dan moet ik weer inloggen en bij dat scherm staat geen facebook. En mijn kennis is te gering om te weten hoe ik daar inloggen via facebook krijg.
Dan mguzz . Ik heb het geprobeerd en op je website geklikt. Dan krijg ik: OX Open Xchange Server, en vervolgens daaronder publieks computer of privé computer....... het rondje bij privé computer zwart. En dan daaronder, ja hoor Gebruikersnaam en Wachtwoord. Nou wat daar nu in te vullen. Ik heb geprobeerd de Ziggo Account, Mijn eigen Mail Account, mijn Microsoft Account = de algemene gebruikersnaam en wachtwoord. Helaas niets deugt, niets gaat.
Dan gebruikers-naam . Ik weet niet of ik IMAP heb, kan dat nergens vinden. Heb wel mijn email account gevonden. Als je bij Windows Mail = mail en agenda, op een email account klikt krijg je niet het oude scherm wat ik voorheen gewend was. Je krijgt nu een summier schemaatje dat je kan synchroniseren of herstellen o.i.d., ik heb er niets aan. Bij de oude live mail kreeg je wel een schema (sorry ik weet niet hoe dat allemaal heet) waarbij je iets kon invullen. Daar stond o.a. dat je 'wat' van de server kon verwijderen, of 5 dagen kon laten staan en bovenin een kopie maken. Aangevinkt stond verwijderen en dat heb ik weggehaald. Het is nog te kort tijd om te kijken of nu mail bij upcmail of chello blijft staan. Het is zondag dus ook niet druk met mail.
En uiteraard ook Be rt . Niet veel meer te vertellen, ik heb van alles geprobeerd, overal gezocht of er ergens stond email laten verdwijnen o.i.d. Maar kan heel erg weinig van email op de PC vinden. Bij email accounts, maar daar kan ik weinig doen. Ik heb ook met recuva gekeken, heb ik wel maar gebruik ik nooit, ken ik ook niet geod, maar met proberen kom je een heel eind en op weggegooid of verdwenen email gezocht. Ik kreeg een hele reeks maar alles was overschreven, dus daar ook pech.Wederom vriendelijke groeten Leo.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Even terug. Terwijl ik bezig was met mijn epistel kwamen er berichten. Ik moet ze nog lezen en meld me dan wel weer.
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Beste Be rt . Ik heb nu van alles geprobeerd op je aangegeven website. Ik heb al mijn emailadressen met bijbehorende wachtwoorden geprobeerd. Niet één doet het. Ze krijgen allemaal onjuiste inlognaam of wachtwoord. Op een gegeven moment krijg ik onder dat inlogschema de opmerking meest gestelde vragen. Ik heb erop geklikt en krijg de vragen van Ziggo. Ook op de pagina met het inlogschema staat Ziggo. Maar als jij zegt dat ik moet inloggen op die pagina en met dat schema via mijn eigen emailadres en wachtwoord dan geloof ik je. Alleen mij lukt het niet. En inmiddels wat tijd gegund maar helaas alle binnenkomende emails via @chello of @ upcmail die verdwijnen na enkele minuten. Alles is weg en de nieuwe mails gaan ook weg. Wat er gebeurd is, weet ik niet. Maar ik moet nu weg, we hebben een afspraak, over enkele ogenblikken moeten we gaan. Ik meld mij wel weer.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mguzz wrote:
Dat kan tegenwoordig op verschillende manieren :grin:


Ja, dat weet ik. Daarom was ik benieuwd naar hoe TS het doet.
Han
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Het goede nieuws is dat de mail in elk geval wel aankomt en ook eventjes gelezen kan worden. Het slechte nieuws is dat de mail daarna vrijwel direct verdwijnt. Dat kan een instelling in het mail-programma zijn, zoals gebruikers-naam suggereert.

Het beste voor dit moment is dan, zoals al opgemerkt, dat je webmail van Ziggo gebruikt, alleen je weet je wachtwoord niet meer.....

Je kunt het wachtwoord van je email-account(s) opnieuw instellen via Mijn Ziggo. Ik hoop dat je dat wachtwoord nog wel weet?
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Geachte forumleden mguzz , hanh , Be rt en efok . Dank weer allen voor de adviezen. Uiteraard heb ik het advies van hanh, wat mguzz nog opmerkte, gevolgd en zie hoe je facebook dus bij Ziggo kan krijgen. Ga dat zeker ook proberen.
Dat van Be rt lukt alsmaar niet, zoals al gezegd, maar ik kom steeds bij Ziggo uit, het spijt me.
Het goede nieuws meldt efok is dat er mails binnenkomen, alleen blijven ze niet lang. We zijn nu een paar uur weggeweest en nu bij openen van de PC en dus de Mail, stond er waarop alles nog moet binnenkomen niet veel. Het zal wel binnengekomen zijn, maar is weer weg. En de hele rest, nog een heel behoorlijke rij, wel een 70 mails, zijn ook weg. Dus eigenlijk nog niet eens een geluk bij een ongeluk. Het kan zijn watgebruikers-naam suggereert. Maar ik heb dat uitgezocht, ec hter waar vind ik dat precies, waar vind ik gegevens over IMAP, en waar meer over windows mail staat, weet ik ook niet. Bij Live Mail zoals gezegd kan je wat veranderen, windows mail kan je niet eens vinden dat je het hebt, ze hebben het ergens diep verstopt. Wat betreft webmail van Ziggo, is mogelijk dat ik dat kan gebruiken, maar heb ik nooit gehad, althans ik heb bij vele vragen over welke email heb je nou, ook gezocht of ik Webmail heb, nee dus , niet te vinden. Wachtwoorden van Ziggo heb ik, maar voorlopig worden ze niet geaccepteerd. Even ter herinnering daar ging het uiteindelijk over niet kunnen inloggen bij Ziggo, maar er is veel, wat er toch mee te maken heeft, bijgekomen. Groeten Leo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
RuiterLeo Zo op afstand helpen in tekst met zoveel problemen is en blijft lastig.
Misschien is er iemand in je omgeving die je kan helpen en eens mee kan kijken in je computer?

Er gaat iets niet goed, maar wat niet goed gaat, is alleen goed te zien als er je er voor zit en je even door een hele stapel instellingen in Windows en allerlei programma's kunt lopen om zaken uit te sluiten en mogelijk de oorzaak te vinden.
Mijn eerste stap is altijd een grote berg mogelijke oorzaken uitsluiten, maar dat is niet in tekst op afstand te vertellen, dat wordt een klein boekwerk met diverse hoofdstukken b.v. als dit niet goed is, dan eerst dat en als daar ook nog iets is, dan weer iets anders enz. enz. enz.

Veel succes gewenst.:relaxed:
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Beste forumleden,
Alle dank voor jullie hulp.
De topics die ik op deze community geplaatst heb, zijn wat klachten aan het adres van Ziggo over het niet kunnen inloggen. En dat komt weer voort uit het niet kunnen vragen aan Ziggo om vervelende in mijn ogen criminele spam te kunnen tegenhouden , via een 'hoge graad' spamfilter. En van lieverlee komt er wat bij, zo gaat dat nu eenmaal.
Tot ik deed kreeg:

Нallо,

Ik!hоu jе аl ееn tijdjе in dе gаtеn оmdаt ik jе gеhасkt hеb dооr middеl vаn ееn trоjаn virus in ееn аdvеrtеntiе ор ееn роrnо wеbsitе. Indiеn jе hiеr niеt bеkеnd mее bеnt zаl ik dit еvеn tоеliсhtеn. Eеn trоjаnnvirus gееft jе dе vоllеdigе tоеgаng еn соntrоlе оvеr ееn соmрutеr, оf еlk аndеr арраrааt. Dit hоud in dаt ik аllеs ор jе sсhеrm kаn ziеn еn jе саmеrа еn miсrоfооn kаn insсhаkеlеn zоndеr dаt jij hiеrvаn ор dе hооgtе bеnt. Zо hеb ik ооk tоеgаng gеkrеgеn tоt аl jе соntасtреrsоnеn.

Ik hеb ееn vidео gеmааkt wааrор tе ziеn is hое jij jеzеlf bеvrеdigt ор dе linkеr hеlft vаn hеt sсhеrm еn ор dе rесhtеr hеlft ziе jе dе vidео wааr jij nааr kееk. Mеt ееn druk ор dе knор kаn ik dеzе vidео dооrsturеn nааr аllе соntасtреrsоnеn vаn jе еmаil еn sосiаl mеdiа.


Аls jе dit wil vооrkоmеn mааk jе ееn bеdrаg vаn 1000 еurо оvеr nааr mijn bitсоin аdrеs (Аls jе dat niеt wееt, zоеk mеt Gооglе "Вitсоin kореn").


Вitсоin adrеs: 1H4QkxT5xzanYoHv8heLF3Dx5BKStH1Sdk

Zоdrа dе bеtаling binnеn is wis ik dе vidео еn hооr jе nооit mееr vаn mij. Ik gееf jе 72 uur dе tijd оm dе bеtаling оvеr tе mаkеn. Dааrnа wееt jе wаt еr gеbеurt. Ik kаn hеt ziеn аls jе dе еmаil hеbt gеlеzеn.
Ааngiftе dоеn hееft gееn zin, dеzе еmаil is nаmеlijk ор gееn еnkеlе mаniеr tе trасеrеn еn mijn bitсоin аdrеs ооk niеt. Ik mааk gееn fоutеn. Аls ik еrасhtеr kоm dаt jе tосh ааngiftе hеbt gеdааn оf dit bеriсht mеt iеmаnd аndеrs hеbt gеdееld zаl dе vidео dirесt vеrsрrеid wоrdеn.

Hеt dеlеn vаn dit bеriсht zаl еr nаtuurlijk ооk vооr zоrgеn dаt аndеrеn dit gааn kорiеrеn еn dаn kоm jе vаnzеlf wееr ааn dе bеurt.

Dе grоеtеn!

Moet ik dit serieus nemen. Ik heb op mijn PC geen camera staan noch een microfoon. En wat de bedreiging betreft zal het mij een zorg zijn. Maar je ziet van kwaad komt erger.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
RuiterLeo wrote:
Beste forumleden,
Moet ik dit serieus nemen. Ik heb op mijn PC geen camera staan noch een microfoon. En wat de bedreiging betreft zal het mij een zorg zijn. Maar je ziet van kwaad komt erger.



Gewoon weggooien, is een loze dreiging.

https://www.google.nl/search?hl=nl&ei=9MSxW8rEEJL6wAK-64fgDg&q=%22Ik+hou+je+al+een+tijdje+in+de+gaten+omdat+ik+je+gehackt+heb%22&oq=%22Ik+hou+je+al+een+tijdje+in+de+gaten+omdat+ik+je+gehackt+heb%22&gs

Uitgelicht topic