Al ruim 4 jaar lang krijg ik mails gericht aan andere klanten door een ontwerpfout in de systemen van Ziggo. Iedere keer dat het weer gebeurt neem je dan weer contact op met de klantenservice, die lezen dan eerst weer een heel scala aan notities door en zien uiteindelijk wat ze moeten doen om het (tijdelijk) op te lossen. Tot het weer mis gaat en ik weer facturen, betalingsherinnering, verzendbevestigingen en nieuwsbrieven voor andere klanten krijg.
Ik heb door de jaren per mail, telefoon (vaak 2e lijns), chat en rooksignalen (geen reactie) geprobeerd dit probleem daadwerkelijk opgelost te krijgen, maar ik kom er gewoon niet doorheen. Een paar jaar terug is me wel verteld dat het erg duur zou zijn om op te lossen, maar dat is alles wat men mij verteld.
Recenter lukt het me zelfs niet meer om de klantenservice de tijdelijke oplossing te laten uitvoeren. Een tijd terug heeft een medewerker mij duidelijk gemaakt dat ik expres de problemen opzoek om een conflict met Ziggo te veroorzaken. Sinds dien nemen ze niet eens meer de moeite om te reageren. Er is mij zelfs al is duidelijk gemaakt dat Ziggo niet reageert op chantage omdat ik om een gratis zenderpakket vroeg voor de moeite. Ook is mijn nummer geblokkeerd op de terugbelfunctie. (Voor de goede orde: De betalingsherinneringen verschijnen zonder enige vorm van handeling mijnerzijds in mijn mailbox. De enige manier waarop ik het zou kunnen oplossen is delen van mijn contract opzeggen bij Ziggo. De oplossing moet dus echt uit Ziggo komen.).
Dit is de definitie van een datalek en het loopt nu al jaren door. Ik zelf heb er last van, maar het mag duidelijk zijn dat het nog erger is van de klanten waarvan ik o.a. naam, voorletters, adres, klantnummer, betalingsgegevens enz. krijg. Hoe kan ik de juiste mensen erop attenderen dat dit speelt?
N.B. Ik ben expres nogal cryptisch over de oorzaak. Hoewel het niet een 'hack' is die je zelf kunt uitvoeren, lijkt het me niet verstandig om precies te omschrijven wat er mis gaat.