Bitblade

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al 4 jaar regelmatig toegang tot klantgegevens. Kom niet voorbij de klantenservice.

Al ruim 4 jaar lang krijg ik mails gericht aan andere klanten door een ontwerpfout in de systemen van Ziggo. Iedere keer dat het weer gebeurt neem je dan weer contact op met de klantenservice, die lezen dan eerst weer een heel scala aan notities door en zien uiteindelijk wat ze moeten doen om het (tijdelijk) op te lossen. Tot het weer mis gaat en ik weer facturen, betalingsherinnering, verzendbevestigingen en nieuwsbrieven voor andere klanten krijg.

Ik heb door de jaren per mail, telefoon (vaak 2e lijns), chat en rooksignalen (geen reactie) geprobeerd dit probleem daadwerkelijk opgelost te krijgen, maar ik kom er gewoon niet doorheen. Een paar jaar terug is me wel verteld dat het erg duur zou zijn om op te lossen, maar dat is alles wat men mij verteld.

Recenter lukt het me zelfs niet meer om de klantenservice de tijdelijke oplossing te laten uitvoeren. Een tijd terug heeft een medewerker mij duidelijk gemaakt dat ik expres de problemen opzoek om een conflict met Ziggo te veroorzaken. Sinds dien nemen ze niet eens meer de moeite om te reageren. Er is mij zelfs al is duidelijk gemaakt dat Ziggo niet reageert op chantage omdat ik om een gratis zenderpakket vroeg voor de moeite. Ook is mijn nummer geblokkeerd op de terugbelfunctie. (Voor de goede orde: De betalingsherinneringen verschijnen zonder enige vorm van handeling mijnerzijds in mijn mailbox. De enige manier waarop ik het zou kunnen oplossen is delen van mijn contract opzeggen bij Ziggo. De oplossing moet dus echt uit Ziggo komen.).

Dit is de definitie van een datalek en het loopt nu al jaren door. Ik zelf heb er last van, maar het mag duidelijk zijn dat het nog erger is van de klanten waarvan ik o.a. naam, voorletters, adres, klantnummer, betalingsgegevens enz. krijg. Hoe kan ik de juiste mensen erop attenderen dat dit speelt?

N.B. Ik ben expres nogal cryptisch over de oorzaak. Hoewel het niet een 'hack' is die je zelf kunt uitvoeren, lijkt het me niet verstandig om precies te omschrijven wat er mis gaat.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Dit issue wordt momenteel met de grootst mogelijke zorg intern opgepakt. Ziggo neemt dit zeer serieus en daarom is Bitblade nu in behandeling bij onze privacy-afdeling waar hij direct contact mee heeft en houdt. We werken aan een oplossing en daarom sluit ik dit topic af.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb je probleem bij een Ziggo moderator gelegd, zij kunnen mogelijk in de achtergrond zien wat er verkeerd gaat.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Bitblade wrote:
Al ruim 4 jaar lang krijg ik mails gericht aan andere klanten door een ontwerpfout in de



Knip>>>

Wel een vreemd zeer vreemd verhaal en wat meer info ( dat wil je niet geven ) zou makkelijk zijn om er wat van te kunnen vinden in de vorm van tips.

Ik herken wat je dan wel hebt verteld niet. ik heb zelf ook 1,5 jaar op de helpdesk gewerkt en je zou dan mogen verwachten er iets van mee te hebben gekregen zeker als het een probleem zou zijn.

Daarmee zeg ik niet dat je Bitblade verhaal niet waar is !
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Bitblade wrote:


N.B. Ik ben expres nogal cryptisch over de oorzaak. Hoewel het niet een 'hack' is die je zelf kunt uitvoeren, lijkt het me niet verstandig om precies te omschrijven wat er mis gaat.


Dat laatste intrigeert me dan wel. Je hebt dus wel een idee van de oorzaak. Als je het zelf niet kunt uitvoeren, wat is er dan zo geheimzinnig aan? Je hoeft geen namen te noemen, maar misschien kun je toch iets duidelijker over het precieze probleem zijn. Zoals ik het lees krijg je allelei mail die voor anderen is bestemd?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Bitblade, welkom hier!

Wat een flink verhaal heb je getypt en je dossier is ook al aardig dik te noemen met alle interacties die ik zie staan. Er moet nu zo snel mogelijk een oplossing komen. Dat lijkt me niet meer dan logisch, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zie dat je het aanbod van ons laatst om de mailadressen te verwijderen in ruil voor compensatie hebt afgeschoten omdat jouw voorstel eerder door ons werd afgeschoten. Sta je daar nog steeds zo in?

Ik ga in ieder geval dit nu direct intern uitzetten om te kijken wat nu het beste is en je hoort zo snel als mogelijk weer van me.
Bitblade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik twijfel er niet aan dat je er iets van mee had moeten krijgen. Er is destijds namelijk ook een mail verstuurd aan alle klantenservice medewerkers waarin stond dat een bepaalde actie absoluut niet meer uitgevoerd mocht worden. Het gaat mis zodra iemand dat toch weer doet.

Dat gezegd hebbende, je reactie is niet heel waardevol. Je geeft eerst aan het een "vreemd zeer vreemd" verhaal te vinden en je impliceert dat het niet klopt (Anders zou jij er iets van mee gekregen moeten hebben), om vervolgens een poging te doen je opmerkingen te verzachten met "Daarmee zeg ik niet dat je @Bitblade verhaal niet waar is !". Concreet is de enige toevoeging die je geeft het zaaien van twijfel over mijn woorden.

Ik heb al duidelijk gemaakt dat ik niet meer informatie ga geven in het openbaar. Voor mijn vraag lijkt mij dat ook niet nodig. Ik vraag niet welke magische knop ik moet omzetten om dit op te lossen. Die zou ik in de 4 jaar wel hebben gevonden. Ik vraag hoe ik voorbij de klantenservice kan komen, daar deze mensen nu al 4 jaar niet voor een oplossing kunnen zorgen.

Ik weet dat er een privacy team is, maar iedere keer dat ik contact daarmee vraag krijg ik enkel dat ze niet kunnen doorverbinden en niet weten wat dat is. Ze hebben me zelfs al 2x naar de Abuse afdeling gestuurd omdat dat het privacy team wel is zou kunnen zijn.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Bitblade,

Dit is een klant-helpt-klant forum, enkel de mensen met Ziggo achter hun naam zijn werkzaam bij Ziggo. Ik heb dit intern geëscaleerd naar het privacyteam. Het klopt dat klantenservicemedewerkers niet via de telefoon je kunnen doorverbinden, maar gelukkig zijn er meerdere wegen naar Rome.
Bitblade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi Bitblade, welkom hier!

Wat een flink verhaal heb je getypt en je dossier is ook al aardig dik te noemen met alle interacties die ik zie staan. Wel zie ik staan dat er vanuit onze kant het aanbod is gedaan om de mailadressen op te geven in ruil voor een compensatie, maar dat je daar zelf niet meer aan wenste mee te werken omdat dit als jouw voorstel eerder was afgeschoten. Sta je daar nog steeds op die manier in? Want dat er een oplossing moet komen lijkt me niet meer dan logisch, dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik ga in ieder geval dit nu direct intern uitzetten om te kijken wat nu het beste is en je hoort zo snel als mogelijk weer van me.


Nee, daar sta ik absoluut niet meer voor over. Ik heb inderdaad (nu al meer dan twee jaar geleden) voorgesteld om mijn e-mail adres op te geven als jullie me een gratis zenderpakket gaven voor de moeite (email adres op tig plekken veranderen). Dat zou verreweg de goedkoopste en makkelijkste oplossing geweest zijn voor Ziggo. Maar Ziggo had daarop heel snel een antwoord: Wij laten ons niet chanteren en dat ik dat voorstelde kon niet door de beugel!

Het is leuk dat jullie het toch steeds weer blijven proberen, ondanks dat ik nu al ruim 10x heb aangegeven dat jullie reactie daarop zo ongelofelijk grof was dat ik er niet aan moet denken jullie nog op die manier tegemoet te komen. Toen ik dat aan een van je collega's vertelde werd mij maar weer duidelijk dat ik een correct besluit had genomen. Dat was het moment dat ik geblokkeerd werd, omdat ik zelf het conflict opzocht en niet mee wilde werken. Let wel: niet meewerken door vrijwillig mijn e-mail adres op te geven zodat jullie je systemen niet hoeven te corrigeren. Een correcte reactie destijds had nog e.e.a. kunnen redden, maar in plaats daarvan hebben jullie het alleen maar erger gemaakt door zelfs te dreigen dat als het niet goedschiks kon (vrijwillig opgeven) jullie dat wel via juridische wegen zouden doen.

En het is ook niet zo alsof jullie sinds dien meer respect hebben gehad. Tot op de de dag van vandaag staan deze absurde notities nog altijd in jullie systeem, is de blokkade nog altijd niet opgeheven en is er behalve "Ja, dat hadden ze natuurlijk niet moeten zeggen" niets gebeurt vanuit Ziggo. Zelfs op mijn inzageverzoeken reageren jullie niet.

Ik zou willen voorstellen dat Ziggo eerst is het respect toont om mijn account (nadat ik inzage heb gehad) op te schonen en de blokkades op te heffen, alvorens mij nog is te vragen vrijwillig mijn e-mail adres op te geven.
Bitblade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:

Bitblade wrote:

N.B. Ik ben expres nogal cryptisch over de oorzaak. Hoewel het niet een 'hack' is die je zelf kunt uitvoeren, lijkt het me niet verstandig om precies te omschrijven wat er mis gaat.
Dat laatste intrigeert me dan wel. Je hebt dus wel een idee van de oorzaak. Als je het zelf niet kunt uitvoeren, wat is er dan zo geheimzinnig aan? Je hoeft geen namen te noemen, maar misschien kun je toch iets duidelijker over het precieze probleem zijn. Zoals ik het lees krijg je allelei mail die voor anderen is bestemd?


Ik weet exact wat de oorzaak is. De reden dat ik die geheim houd is omdat ik anderen niet op een idee wil brengen, het ronduit een blamage voor Ziggo is en het bovendien mijn privacy aantast.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Bitblade wrote:
Ik twijfel er niet aan dat je er iets van mee had moeten krijgen. Er is destijds namelijk ook een mail verstuurd aan alle klantenservice medewerkers waarin stond dat een bepaalde actie absoluut niet meer uitgevoerd mocht worden. Het gaat mis zodra iemand dat toch weer doet.

Dat gezegd hebbende, je reactie is niet heel waardevol. Je geeft eerst aan het een "vreemd zeer vreemd" verhaal te vinden en je impliceert dat het niet klopt (Anders zou jij er iets van mee gekregen moeten hebben), om vervolgens een poging te doen je opmerkingen te verzachten met "Daarmee zeg ik niet dat je @Bitblade verhaal niet waar is !". Concreet is de enige toevoeging die je geeft het zaaien van twijfel over mijn woorden.

Ik heb al duidelijk gemaakt dat ik niet meer informatie ga geven in het openbaar. Voor mijn vraag lijkt mij dat ook niet nodig. Ik vraag niet welke magische knop ik moet omzetten om dit op te lossen. Die zou ik in de 4 jaar wel hebben gevonden. Ik vraag hoe ik voorbij de klantenservice kan komen, daar deze mensen nu al 4 jaar niet voor een oplossing kunnen zorgen.

Ik weet dat er een privacy team is, maar iedere keer dat ik contact daarmee vraag krijg ik enkel dat ze niet kunnen doorverbinden en niet weten wat dat is. Ze hebben me zelfs al 2x naar de Abuse afdeling gestuurd omdat dat het privacy team wel is zou kunnen zijn.


Wat ik deed was jou verhaal voor mijzelf in twijfel trekken......omdat ik het zelf een zeer vreemd verhaal vind en dat uit ik dan ook en omdat ik je niet voor het hoofd wilde stootten wil ik ook niet roepen dan je een *** verhaal ophangt.

Of het wel of niet waardevol is dat laat ik in het midden en ik ben ook "maar " een klant.

Oke ik heb wat meer binding om andere redenen, en je verhaal is zo geheimzinnig omschreven dat je er eigenlijk niks mee kan.
En je schrijft het denk ik om aandacht te trekken , beter was dan geweest je registreert je hier en doodmiddel van een privé bericht naar een mod en je was er ook geweest.

S6 met je probleem verder.
Bitblade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi Bitblade, welkom hier!

Wat een flink verhaal heb je getypt en je dossier is ook al aardig dik te noemen met alle interacties die ik zie staan. Er moet nu zo snel mogelijk een oplossing komen. Dat lijkt me niet meer dan logisch, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zie dat je het aanbod van ons laatst om de mailadressen inactief te verwijderen in ruil voor compensatie hebt afgeschoten omdat jouw voorstel eerder door ons werd afgeschoten. Sta je daar nog steeds zo in?

Ik ga in ieder geval dit nu direct intern uitzetten om te kijken wat nu het beste is en je hoort zo snel als mogelijk weer van me.


Ik zie dat je je post hebt aangepast. Het is er niet leesbaarder op geworden, maar zo te zien is de belangrijkste wijziging de implicatie dat het e-mail adres inactief is.

Dat is pertinent niet waar. Ik ontvang dagelijks mail op dat e-mail adres. Verder is het leuk dat je impliceert dat ik jullie goedbedoelde aanbod, ondanks compensatie, afwijs. Maar laten we het even bij de feiten houden. Jullie "aanbod" was de mededeling dat ik het probleem prima opgelost kon krijgen als ik met jullie mee zou werken door mijn e-mail adres op te geven. Deed ik dat niet, dan zouden jullie me daartoe dwingen.

Over compensatie is niet gesproken en dat zou ook niet uitgemaakt hebben. We hebben dit voorstel namelijk al besproken en het antwoord van Ziggo was duidelijk:

  • Het is chantage
  • Het kan niet door de beugel.
Dat jullie vervolgens over juridische stappen begonnen maakt maar weer duidelijk wat voor 'n "Aanbod" jullie hebben gedaan.

Ik stel enige vorm van respect voor de situatie sterk op prijs. Ik heb al zoveel ******** van Ziggo gehad over deze absurde fout in JULLIE systemen dat ik deze implicaties niet accepteer.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
De gehele context ontbreekt in de interacties, ik benoem wat ik zie en ik stel de vraag of jij er nog zo instaat. Puur zodat ik meer informatie intern door kan zetten. Je reactie is duidelijk en dat heb ik intern doorgezet naar de Privacy-afdeling, want dit is een zeer serieuze zaak. *Update* Bitblade is in behandeling bij de afdeling die hierover gaat.
Bitblade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo wrote:

Je reactie is duidelijk en dat heb ik intern doorgezet naar de Privacy-afdeling, want dit is een zeer serieuze zaak.

Helemaal mee eens. Daarom is het ook zo jammer (doch niet onverwacht) dat Ziggo nu alweer een week niets van zich heeft laten horen. Ook de blokkade is nog altijd niet opgeheven. Ik geloof dat ik het woord "respect" al vaker heb laten vallen?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Dit issue wordt momenteel met de grootst mogelijke zorg intern opgepakt. Ziggo neemt dit zeer serieus en daarom is Bitblade nu in behandeling bij onze privacy-afdeling waar hij direct contact mee heeft en houdt. We werken aan een oplossing en daarom sluit ik dit topic af.

Uitgelicht topic