bas1986

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afstandsbediening van de Humax 5300C koppelen aan tv. (telefunken)

Beste,

ik wil graag mijn afstandsbediening van de humax 5300c koppelen met mijn telefunken tv.
als ik het knopje tv van mn afstandsbediening sec of 3 indruk blijft die rood branden, daarna moet je een 4 cijferige code invoeren, maar na 3 cijfers ingevoerd te hebben knippert die al 2 keer wat die na 4 keer zou moeten doen.
heb ook bij alle codes de eerste 0 eraf gelaten.
kan iemand mij hier verder bij helpen. ik loop vast.
alvast bedankt.
Bas
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Bas,

dat klopt, want de nieuwe modellen werken met een 3 cijferige code. Alleen de eerste modellen van de 5050 werken nog met 4 cijfers. Daarna heeft men ook daarbij een afstandsbediening geleverd voor 3 cijfers.

Maar je geeft eigenlijk zelf de oplossing al: Bij de 4 cijferige codes laat je het eerste cijfer vervallen.

Nu weet ik niet of je de codes hebt gevonden bij de Humax 5300 handleiding, want deze zijn vaak 3 cijferig. De handleiding kun je hier terug vinden: https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-HUMAX-IRHD-5300C/handleiding-5-469392.html

Het instellen gaat als volgt:

Stel, je hebt als code 123 nodig.

Je drukt dan eenmaal kort op de Tv toets
Daarna houdt je de Tv toets ingedrukt, tot deze rood blijft oplichten
Je toetst vervolgens de toetsen 1, 2, 3 in. Na elke keer drukken knippert de Tv led.
Na deze handeling druk je op de OKE toets, en de afstandsbediening is gekoppeld.

Let op: Niet elk apparaat of elke Tv wordt ondersteund. Op het Internet zijn soms nog andere codes terug te vinden, welke niet altijd zijn opgenomen in de handleiding.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax

Bekijk in context

1 Reactie 1
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Bas,

dat klopt, want de nieuwe modellen werken met een 3 cijferige code. Alleen de eerste modellen van de 5050 werken nog met 4 cijfers. Daarna heeft men ook daarbij een afstandsbediening geleverd voor 3 cijfers.

Maar je geeft eigenlijk zelf de oplossing al: Bij de 4 cijferige codes laat je het eerste cijfer vervallen.

Nu weet ik niet of je de codes hebt gevonden bij de Humax 5300 handleiding, want deze zijn vaak 3 cijferig. De handleiding kun je hier terug vinden: https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-HUMAX-IRHD-5300C/handleiding-5-469392.html

Het instellen gaat als volgt:

Stel, je hebt als code 123 nodig.

Je drukt dan eenmaal kort op de Tv toets
Daarna houdt je de Tv toets ingedrukt, tot deze rood blijft oplichten
Je toetst vervolgens de toetsen 1, 2, 3 in. Na elke keer drukken knippert de Tv led.
Na deze handeling druk je op de OKE toets, en de afstandsbediening is gekoppeld.

Let op: Niet elk apparaat of elke Tv wordt ondersteund. Op het Internet zijn soms nog andere codes terug te vinden, welke niet altijd zijn opgenomen in de handleiding.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax

Uitgelicht topic