Paarse Kanarie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstandsbediening Mediabox Next verliest verbinding met Bose Soundtouch 300

Goedenavond,

ik beschik over een Mediabox Next en ben in staat om met de afstandsbediening van deze mediabox ook het volume van mijn Bose Soundtouch 300 te regelen door deze eenvoudig te koppelen in het menu.

De ST300 zit rechtstreeks op de mediabox aangesloten (HDMI) en van de ST300 gaat er een HDMI kabel naar de Samsung TV.

(Daarnaast zit er een Xbox one aangesloten via Toslink op de ST300 maar dat doet waarschijnlijk niet terzake)

Tot zover gaat het goed.

Het probleem is: Ik moet iedere keer bij het aanzetten van de Mediabox next opnieuw de ST300 koppelen om in staat te zijn het volume te kunnen aanpassen. Hij staat nog wel gekoppeld in het menu, maar de ST300 reageert niet op de volumeknoppen op de afstandsbediening van de Next(er knippert geen lampje op de ST300). Na het opnieuw koppelen werkt het direct weer.

Het koppelen is 10 seconden werk (een aantal keer achter elkaar op ‘ok’ drukken), maar dit is erg vervelend.

ik ben erg benieuwd of iemand een idee heeft waar dit door komt.

Groet!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik vermoed dat er een verkeerd apparaat wordt gedetecteerd, ik had dit in het begin ook even met de Solo5.
Deze opmerkingen worden allemaal meegenomen en verwerkt.
Ik hoef nu alleen maar Bose te kiezen en Solo in te vullen bij een nieuwe installatie en het werkt en blijft werken, dus dat is opgelost en nog veel meer van die kleine dingen.
Er blijven continu verbeteringen komen.
Nu de Bose Soundtouch 300 nog goed erin.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit ben ik nog niet tegengekomen op dit forum.
Goed dat je het hier plaatst.
Ziggo moderators lezen alle topics en nemen alles mee en geven dit door naar de betreffende afdelingen.

Even hardop denken, staat je stand by stand op de snelstart?
Zo nee, kun je dat eens proberen?
Paarse Kanarie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de trage reactie. Energieverbruik stond op gemiddeld, nu op hoog. Maakt helaas geen verschil. Het viel me op dat het merk Soundbar (bose) een of twee keer aangepast werd naar JBL, als ik me niet vergis nadat ik de Next een tijdje van het stroom gehaald had. Ik kan dit alleen niet reproduceren.

Iemand een idee?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ik ben een vergelijkbare Issue al een keer tegen gekomen, wat ik wel wist is, wat gebeurt er als je de Xbox One er even tussen uit haalt en koppel hem dan nog eens.

Misschien is dit een optie, heeft toen bij de persoon ook gewerkt, en vanuit daar moet er een oplossing zijn. Maar is een probeer optie.
Paarse Kanarie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toslink naar Xbox one er tussenuit gehaald,
maar helaas helpt het niet. Het volgende valt me verder op:


  • Als ik het systeem uitzet en weer aanzet werkt de next afstandsbediening regelmatig nog voor korte duur, daarna krijg ik de melding rechtsbovenin het scherm dat de afstandsbediening gekoppeld kan worden en werkt de afstandsbediening niet meer. In het menu bij kies een ander audiosysteem (koppel afstandsbediening) staat nog steeds ‘Bose’.
  • Soms krijg ik de melding rechtsboven na het uit en aanzetten dat mijn ‘JBL’ systeem gekoppeld kan worden. Als ik dan in het menu kijk bij ‘koppel je afstandsbediening’ en ‘kies een ander audiosysteem’ dan staat daar waarachtig ook daadwerkelijk ‘JBL’ als merk geselecteerd, terwijl ik een bose Soundbar heb en dit merk ook geselecteerd heb.

Kan iemand dit aan elkaar knopen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik vermoed dat er een verkeerd apparaat wordt gedetecteerd, ik had dit in het begin ook even met de Solo5.
Deze opmerkingen worden allemaal meegenomen en verwerkt.
Ik hoef nu alleen maar Bose te kiezen en Solo in te vullen bij een nieuwe installatie en het werkt en blijft werken, dus dat is opgelost en nog veel meer van die kleine dingen.
Er blijven continu verbeteringen komen.
Nu de Bose Soundtouch 300 nog goed erin.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Becca71 wrote:
De code die daarvoor nodig is is: 02451 Volg de stappen via deze link om dat te doen: Hoe programmeer ik mijn Soundtouch 300 remote
Paarse Kanarie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update na 2 maanden: situatie is nog steeds exact hetzelfde!
Paarse Kanarie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Becca71 wrote:
De code die daarvoor nodig is is: 02451 Volg de stappen via deze link om dat te doen: Hoe programmeer ik mijn Soundtouch 300 remote


dank voor je reactie, maar dit is offtopic

Uitgelicht topic