PING11

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afstandsbediening in app werkt niet.

Op mijn 2 Android tablets werkt de afstandsbediening in de ziggo app wrl maar om de een of andere reden werkt deze niet op mijn telefoon.
Mijn telefoon heeft de hoogste Android versie 9.0.
Iemand suggesties?
11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Misschien even kijken bij je instellingen kijken of je Mobiele Data en Wifi goed ingesteld staat.

Kijk ook even of de Media Box in je lijst voorkomt, ik heb zelf ook Huawei P Smart 2019 met Android 9 en bij mij werkt het wel.
PING11
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb oudere versie van Ziggo app geïnstalleerd en nu werkt het wel weer.
Bedankt voor de reactie.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Graag gedaan en dank je voor de feedback terug.
PING11
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Na 1 dag gewerkt te hebben met oudere versie opnieuw geen afstandsbediening via app.
Ik begrijp er niets van.
In welke lijkt zou ik de mediabox moeten zien?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Welke Media Box heb je de Oude Media Box XL ( Horizon ) of de nieuwe Next.

Kijk even of je Media Box voorkomt bij Instellingen dan Media Box

Als je een Media Box XL hebt dan ben je met het Thuisnetwerk verbonden en daar zit een Bug in, en dan raad ik je aan deze eruit te halen.

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-...
PING11
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een oude Media Box XL.

Moet ik deze dan uit het thuisnetwerk halen?
Werkt de app dan wel?

Hoe kan het dan nu wel op mijn 2 tablets werken?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Alleen de afstandsbediening werkt niet op de Media Box als deze in het Thuisnetwerk is opgenomen. Dat je tablets wel werken is dan mazzel hebben. Maar zoals je zelf aangeeft heb je probleem dat het wel en weer niet werkt.
PING11
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de mediabox ook al eens uit het thuisnetwerk gehaald, maar toen werkte de afstandsbediening in de app op mijn telefoon ook niet.

Wat zijn dan nog de voordelen van het uit mijn thuisnetwerk verwijderen van de media box?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Omdat er een Bug in de software zit, kan je last krijgen van Storing, spontaan opstarten, of programma's die niet goed opgenomen kunnen worden, Gids die niet werk, On Demand die weigert, dit zijn voorbeelden wat er kan gebeuren. Het kan goed gaan, maar kan ook fout gaan.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi PING11, wat jammer dat de Mediabox XL niet te bedienen is via je smartphone. Wat nog van invloed kan zijn is een smartphone die gejailbreakt / geroot is. Is dat bij jou misschien het geval?
PING11
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Kim,

Mijn mobiel is niet geroot.
Inmiddels werkt het weer wel en het is ook niet zo belangrijk, maar vreemd en ergerlijk is het wel.
Ik vermoed toch dat Android 9.0 op mijn telefoon er iets mee te maken heeft.
Er zijn meer apps die het niet meer doen zoals het hoort na de overgang naar Android 9.0.

Uitgelicht topic