Fuo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afstandbediening Next volume soundbar en tv

De Next werkt prima. Beeld en geluid zijn ook prima. De afstandbediening is gekoppeld.
Echter bij de volume knop reageert zowel soundbar als de tv. Die laatste (tv) zou niet mee moeten reageren, kan ik dit ergens aanpassen? TV en soundbar zijn beide van Samsung.
Beeld via HDMI van Next naar TV. Geluid via optische kabel van Next naar soundbar.
Alvast bedankt voor reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Fuo

Heb je de mogelijkheid om de optische kabel vd soundbar in de tv te zetten?. Ook het volgende is mogelijk ga naar de Next instellingen Beeld en geluid kijk dan bij bepaal je volume probeer is uit volume via tv of audiosysteem.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing
Fuo

Heb je de mogelijkheid om de optische kabel vd soundbar in de tv te zetten?. Ook het volgende is mogelijk ga naar de Next instellingen Beeld en geluid kijk dan bij bepaal je volume probeer is uit volume via tv of audiosysteem.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hi Fuo , van harte welkom!

Ik kan mij voorstellen dat het erg irritant is dat de volume knop nu zowel op de Soundbar als tv reageert. De afstandsbediening probeert nu duidelijk zijn aandacht tussen beide te verdelen. Je bent hier op de juiste plek om de afstandsbediening wat meer focus te geven :wink:

Hans.W geeft je een hele goede tip! Heb je de mogelijkheid al gehad om dit uit te proberen? Zo ja, geef je ons een terugkoppeling of het geholpen heeft?
Fuo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Hans, heb jouw tip vanmorgen uitgevoerd. Geluid loopt nu alleen via de soundbar wat ook de bedoeling is. Voor de bediening heb ik wel de afstandbediening van de soundbar nodig maar dit vind ik niet storend. Bedankt voor je hulp.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Welke soundbar heb je in gebruik?

Als je in instellingen van de Next -> Beeld en geluid kiest, dan kun je daar je voorkeur bediening aangeven met, kies versterker voor het bedienen van de soundbar soundbar.

Ik heb hier vanuit de Next het beeldscherm via de HDMI en de soundbar via optische kabel.

Uitgelicht topic