edelzi

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Afstandbediening mediabox XL koppelen aan mijn TV

Het lukt mij maar niet om de afstandsbediening te koppelen aan mijn TV
Ik volg netjes de handleiding,
Heb een philips tv,

Hoe lang moet je de tv knop ingedrukt houden na het invoeren van de code?

Wie heeft er een idee cq oplossing?
26 Reacties 26
roelio

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Philips PFL9705. De eerste stappen gaan wel, tot en met het uitzetten. Het aanzetten lukt echter niet, net als het geluid regelen en muten.
SarahZ
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 547Posts
  • 40Oplossingen
  • 0Likes
Hoi beiden,

Het koppelen kan een vervelend werkje zijn. Soms is het een kwestie van blijven proberen en dan ineens lukt het. Ik neem aan dat jullie deze stappen er bij hebben? https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Philips&code=2195 Deze stappen moeten letterlijk gevolgd worden, inclusief het knipperen. Het is verder belangrijk om de afstandsbediening tijdens het koppelen goed op de TV te richten.

@edelziggo, gewoon blijven indrukken tot de tv vanzelf uit gaat.

@roelio, schakelt de TV helemaal niet uit na het indrukken van de toetsen?
Zelmke

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vreemd om dit allemaal te lezen.
Ik heb alleen de koppelingsknop aan de achterzijde van
de afstandsbediening zo'n 7 sec. ingedrukt en hij reageerde gelijk goed op
mijn tv (Samsung).
Alleen als ik de sourceknop indruk, kan ik met de pijltoets geen andere source kiezen.
Maar die heb ik niet zo vaak nodig en kan ik evt met de afstandsbediening van mij tv veranderen.
anitareijmers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag weten of er ook een my prime app is weten jullie dat?
joss

Level 1
  • 308Posts
  • 37Oplossingen
  • 2Likes
Zelmke wrote:
Alleen als ik de sourceknop indruk, kan ik met de pijltoets geen andere source kiezen.
Maar die heb ik niet zo vaak nodig en kan ik evt met de afstandsbediening van mij tv veranderen.


Als je de sourceknop ingedrukt houdt kun je de pijltoetsen en de ok toets gebruiken om een andere source te kiezen.
Zelmke

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
joss wrote:
Zelmke wrote:
Alleen als ik de sourceknop indruk, kan ik met de pijltoets geen andere source kiezen.
Maar die heb ik niet zo vaak nodig en kan ik evt met de afstandsbediening van mij tv veranderen.


Als je de sourceknop ingedrukt houdt kun je de pijltoetsen en de ok toets gebruiken om een andere source te kiezen.


Ok. Dank je.
hvanbokhoven

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het grote probleem zit in de uitleg van Ziggo. Nadat je de stappen hebt uitgevoerd, en je tv gaat uit moet je dit nog bevestigen. Ziggo beweert dat je dit doet dmv de -volume knop tegelijkertijd met de source knop voor 1 seconde ingedrukt moet houden. Hier zit het probleem. Je moet EERST de -volume knop ingedrukt houden gevolgd door de source knop. Daarna zal het rode lampje 2x knipperen en is je operatie geslaagd.
kafkamaniac

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
h van bokhoven heeft t helemaal correct.. Ik had nl. zelfde probleem en bij de hulp van ziggo vertelden ze mij ook tegelijk maar na dit geprobeerd te hebben werkt mijn volume prima... ik heb philips aurea..... succes mensen
cjcgvanlaarhove

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier het zelfde probleem! ik krijg de Horizon qwerty afstandbediening aan geen een van mijn tv's in huis gekoppeld.
Heb er zelfs een nieuwe tv voor gekocht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
al meerdere malen gebled met Ziggo , maar niks werkt.
De medewerker kon mij uiteindelijk wel vertellen dat ik het maar kan vergeten ivm de merken van de tv's : Solara + Finlux + Amstrad

en dat terwijl er het letterlijk wordt geadverteerd en in het boekje staat:
-Koppel de afstandsbediening van je Horizon Mediabox of Standaard Mediabox aan je TV en je hebt nog maar 1 afstandsbediening nodig.

Ik heb de afgelopen maanden al veeeeeeeeeeel problemen met Ziggo Horizon heb gehad en nu dit weer!

Misschien is het een idee om bij afsluiten van abonnementen even te vragen naar welke tv men heeft of vermelden welke tv merken wel gekoppeld kunnen worden, want dan had ik nooit voor Ziggo gekozen!!!!!!!!!!!!!!!
Druif

Level 1
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Van die merken weet ik het niet, het kan zijn dat je wat codes moet proberen. Van een Philips TV weet ik dat het kan, aangezien onze HMB op de slaapkamer aan een philips flatscreen zit. Let wel op dat je het qwerty gedeelte van het toetsenbord nooit zult kunnen gebruiken, het gaat zuiver om aan/uit, source keuze en volume.

Als de TV uitgaat met de afstandsbediening, niet meer proberen 'm aan te zetten maar direct eerst op de volume knop duwen en dan tegelijk de sourceknop. Dan zou het moeten werken. Maar het blijft aanklungelen.
Bolo

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
joss wrote:
Zelmke wrote:
Alleen als ik de sourceknop indruk, kan ik met de pijltoets geen andere source kiezen.
Maar die heb ik niet zo vaak nodig en kan ik evt met de afstandsbediening van mij tv veranderen.


Als je de sourceknop ingedrukt houdt kun je de pijltoetsen en de ok toets gebruiken om een andere source te kiezen.


Bedankt voor deze tip. Ik had dat probleem ook.
henkbart

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ook ik heb het probleem dat je bij vooral de nieuwe tv's van Philips een probleem heb.
Het koppelen gaat wel, maar alleen het aanzetten werkt niet. Uitzetten en het geluid werken wel.
Heb ook 'oudere' philips tv's en die werken prima.
Echter zit op de nieuwe tv's Android als besturingssysteem.
En ik denk dat die dus verschillende codes gebruiken voor het aan en uitzetten. En niet dezelfde code zoals vroeger veel gebruikt werd.
Misschien dat er een nieuwe code voor dit soort TV is (nu word voor alle philips tv's maar 1 code gebruikt (2195 volgens de ziggo website).

Henk
Patric1964

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hvanbokhoven wrote:
Het grote probleem zit in de uitleg van Ziggo. Nadat je de stappen hebt uitgevoerd, en je tv gaat uit moet je dit nog bevestigen. Ziggo beweert dat je dit doet dmv de -volume knop tegelijkertijd met de source knop voor 1 seconde ingedrukt moet houden. Hier zit het probleem. Je moet EERST de -volume knop ingedrukt houden gevolgd door de source knop. Daarna zal het rode lampje 2x knipperen en is je operatie geslaagd.
Patric1964

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat bevestigen heb ik gemist super werkt weer behalve volume helaas
Sporkie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds gisteren een nieuwe tv, Humax. Nu wil ik deze koppelen aan de afstandsbediening echter na de eerste 4 stappen te hebben uitgevoerd lukt het niet om mijn tv uit te zetten al wacht ik 3 minuten. Heb de code opgezocht bij ziggo.
henk volkers

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ,ik heb een afstandbediening van ziggo horizon en probeer deze te koppelen aan mijn Philips tv (60PFL6008)de code die ziggo opgeeft = 2195 maar deze werkt niet.heb alle mogelijkheden code's uitgeprobeerd .niets helpt.het geluid gaat alleen op mute.
gr Henk Volkers
henk volkers

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben van mening dat Ziggo met een oplossing moet komen .
tevens heb ik geprobeerd met Philips in contact te komen en dat is ook niet gelukt .
gr Henk Volkers.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Probeer eens codes die aan philips is geraliteerd zijn. Bv erres 0942.
hesselb

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bij mij werkte het pas na een paar minuten, blijf de tv knop gewoon vast houden tot je tv uitgaat

Uitgelicht topic