robertvermeulen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Af en toe een groen scherm op digitale ontvanger

Ik krijg geregeld een groen scherm op de tv; misschien is de decoder het probleem?

6 Reacties 6
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik denk eerder aan de defecte HDMI-kabel.

robertvermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik probeer het te begrijpen: door een eventuele defecte HDMI-kabel kan ik af en toe een groen scherm krijgen? opnieuw uit aan zetten helpt namelijk altijd dus dat zou toch raar zijn?

 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het kan ook een “handshake” probleem zijn tussen twee apparaten die met een HDMI-kabel verbonden zijn. Dat kan ook veroorzaakt worden door een defecte kabel.

Zie bijvoorbeeld: https://www.homecinemamagazine.nl/2014/02/geen-beeld-audio-via-hdmi-zo-kun-je-het-probleem-oplossen/

 

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hey @robertvermeulen, hartelijk welkom op de Ziggo Community! 

Flink irritant dat je zo nu en dan een groen scherm weergegeven krijgt. Wel fijn dat het na een herstart weer verdwijnt, maar ik begrijp heel goed dat je dit definitief wilt verhelpen.

Het kan inderdaad met je HDMI-kabel te maken hebben, zoals @iMark aangeeft. Uiteraard kan het ook met iets anders te maken hebben. Daarom ben ik benieuwd wat voor digitale ontvanger je gebruikt, het merk van je televisie en of je de digitale ontvanger eens op een andere HDMI-poort wilt testen of bij voorkeur zelfs eens testen op een andere televisie.

Een heleboel informatie, maar mogelijk helpt dat met het achterhalen van de oorzaak. Houd je ons via dit topic op de hoogte?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Een groen scherm is een HDMI handshake issue dat vaak niet aan de kabel ligt. Want als dan het beeld wegvalt word dat doorgaans niet groen. Welke ontvanger heb je @robertvermeulen ? Ik ken dit nog van de Humax 5050c, maar het zou eigenlijk niet meer mogen voorkomen. Echter zie ik het soms nog langskomen. Vrij recent ook nog bij een Humax 5300c. Het kan natuurlijk nooit kwaad een andere HDMI kabel aan te sluiten, als je dan maar wel even de apparaten uit, of spanningsloos zet. En als je de kans hebt, sluit dan de ontvanger ook eens aan op een andere Tv. Maar geef dus ook even door welke ontvanger je hebt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Hallo @robertvermeulen,

Is het nog gelukt om het probleem met het beeld op te lossen met de tips die hier door onze experts gegevens zijn? Als we je verder kunnen helpen horen we het natuurlijk graag. 
Groeten,

Paul

Uitgelicht topic