eagle2020

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Advies over Linksys N600 router voor het benaderen van OpenVPN/PIVPN op RBP i.c.m Connectbox

Hallo, ik overweeg naar veel frustraties en uren erin hebben gestopt, en allerlei tutorials te hebben gevolgd een wifi router een LINKSYS N600 aan te sluiten op mijn Connention Box van Ziggo, in de hoop dat ik daarmee met de juiste instellingen via Bridge Mode het voor elkaar te krijgen, mijn vraag is dit verstandig en is het een goede optie?

Groet 

9 Reacties 9
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes

Ja, dat kan prima. Uit je topictitel begrijp ik dat je vervolgens OpenVPN op een raspberry wilt draaien?

eagle2020
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:

Ja, dat kan prima. Uit je topictitel begrijp ik dat je vervolgens OpenVPN op een raspberry wilt draaien?

Ja dat is de wel de bedoeling, en dat ik dan van buitenaf kan internetten alsof ik thuis ben.

Heb veel handleidingen gevolgd maar zonder resultaat, dus hoop het op deze manier wel voor elkaar te krijgen. Dus ik ben van plan morgen het door te geven aan Ziggo en het Connenction Modem/Router in Brdge mode te laten zetten en het aan te sluiten op mijn linksys N600 wifi modem.

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes
eagle2020 wrote:
efok wrote:

Ja, dat kan prima. Uit je topictitel begrijp ik dat je vervolgens OpenVPN op een raspberry wilt draaien?

Ja dat is de wel de bedoeling, en dat ik dan van buitenaf kan internetten alsof ik thuis ben.

Heb veel handleidingen gevolgd maar zonder resultaat, dus hoop het op deze manier wel voor elkaar te krijgen. Dus ik ben van plan morgen het door te geven aan Ziggo en het Connenction Modem/Router in Brdge mode te laten zetten en het aan te sluiten op mijn linksys N600 wifi modem.

 

Hier werkt zoiets prima. OpenVPN op een linux-server hier thuis, poortje open op mijn router en gaan. Gebruik het best veel op wifi hotspots en soms vanuit het buitenland.

ShelLuser

Level 8
  • 227Posts
  • 10Oplossingen
  • 77Likes

Hou er rekening mee dat OpenVPN erop gebouwd is om te kunnen gaan met “dichte omgevingen”. Ofwel: mogelijk dat je niet eens een bridge nodig hebt maar een DMZ ook al kan volstaan (afhankelijk of dat Ziggo modem dat aankan natuurlijk).

eagle2020
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is mij al gelukt, om verbinding te maken, heb alleen nog een vraag, Ik heb voor iemand een certificaat aangemaakt. Die ver weg woont in het buitenland, mijn vraag is alleen, deze persoon kan die ook mijn internet browser zien mijn geschiedenis mijn wachtwoorden en dergelijke?

Dit vind ik dus wel belangrijk, kan iemand mij dat vertellen?

Groet 

eagle2020
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ShelLuser wrote:

Hou er rekening mee dat OpenVPN erop gebouwd is om te kunnen gaan met “dichte omgevingen”. Ofwel: mogelijk dat je niet eens een bridge nodig hebt maar een DMZ ook al kan volstaan (afhankelijk of dat Ziggo modem dat aankan natuurlijk).

Heb het nu gedaan zonder bridge en heb het voor elkaar gekregen Shelluser 🙂 

 

eagle2020
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Btw wat ik heb gedaan is in het aangemaakte certificaat Porto UDP omgezet naar TCP zoals in mijn modem en de poort verwijzing aangepast. daarna kon ik het benaderen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes
eagle2020 wrote:

Het is mij al gelukt, om verbinding te maken, heb alleen nog een vraag, Ik heb voor iemand een certificaat aangemaakt. Die ver weg woont in het buitenland, mijn vraag is alleen, deze persoon kan die ook mijn internet browser zien mijn geschiedenis mijn wachtwoorden en dergelijke?

Dit vind ik dus wel belangrijk, kan iemand mij dat vertellen?

Groet 


Je geeft hem met je openvpn verbinding direct toegang tot je interne netwerk. Dat is een risico, als je deze persoon niet vertrouwt. Hij zal niet direct je browser kunnen zien, maar zou wel netwerk-verkeer kunnen onderscheppen als hij een beetje handig is, of mappen die je gedeeld hebt binnen je LAN benaderen, of inloggen op apparatuur, zeker als daar een default wachtwoord op staat.

Ik zou zelf niet zo gelukkig zijn met iemand die in mijn netwerk kan neuzen, maar dat hangt er vanaf wie het is natuurlijk. Mijn kinderen kunne bijvoorbeeld wel op mij OpenVPN.
 

Wat betreft wel of geen bridge: ja het kan allebei, maar in zijn algemeenheid zou ik NAT achter NAT proberen te vermijden, en dat heb je nu wel.

eagle2020
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat bedoel je met default wachtwoord? Ik sta ingelogd  met mijn gmail account in mijn browser. Dus ik loop daar gevaar op, gelukkig vertrouw ik deze persoon. In feite zou iemand anders dus ook in mijn instellingen van mijn internet browser kunnen kijken en zoeken naar wachtwoorden die ik daar heb opgeslagen. En hoe kan ik Nat achter Nat vermijden dan? Misschien een stomme vraag, dat ik die persoon toegang geeft, kun je dat vergelijken met een familielid die in hetzelfde huishouden meedeelt in het internet? Zoals met jou kinderen? 

Uitgelicht topic