mintenhans

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Admin wachtwoord Mediabox XL (horizon)

Zoals vele hier is mijn wachtwoord ook niet beschikbaar met admin/admin.

Net 45 minuten met ziggo support aan de lijn gehangen (waarvan 5 minuten) met de technische kant zogezegd.
Het enige wat ik daar te horen kreeg is we ondersteunen dit niet, we hebben hier te veel problemen mee dus u heeft hier geen support op (geweldig) een dure mediabox gekocht en maar 50% support alleen op de "TV" kant omdat op de "internetkant" te veel problemen zijn en niet meer ondersteund wordt.

wel willen ze de router herstarten, wat natuurlijk veel zin heeft als het wachtwoord van de mediabox niet werkt. Heeft hier natuurlijk veel invloed op.

Hierna gelijk doorgeschakeld na vraag voor een supervisor, dit mag dus niet en kwam uit bij de administratie.
Hier een jongedame die super vriendelijk was en echt haar best deed een oplossing te vinden, maar ja administratie afdeling die techniek gaat doen. In ieder geval een 10 voor inzet, in tegenstelling van de servicedesk waar je van mag verwachten dat men BASIS kennis heeft.

echter geen oplossing, zou 1 van de moderators misschien zijn naam willen geven zodat ik een PM kan sturen met Klantnummer voor een WW reset op de Horizon MediaBox niet mijn router, deze mag blijven zoals hij is.

Mede misschien een teken om intern eens te kijken naar het proces/klacht afhandeling dit is namelijk niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, en erger nog er worden niet eens case nummers aangemaakt bij aanvraag om terug te vallen op de klacht.

ff frustratie kwijt, en hopen dat iemand hier iets mee kan.

Groet,
9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Frustrerend als iets niet werkt zoals het zou moeten werken. Na het weekend zal mogelijk een moderator dit oppakken en uw Mediabox XL terug zetten naar fabrieksinstellingen zodat het standaard wachtwoord weer werkt. Overigens zou ook de helpdesk dat moeten kunnen.

Maar, u heeft de mediabox gekocht? Dan gaat het never, nooit niet werken. De mediabox XL wordt alleen in bruikleen verstrekt bij een abonnement.
mintenhans
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Jan,

verwacht ook dat er na het weekend wel iemand na kijkt, echter de helpdesk is een ander verhaal.

wat betreft gekocht, ik heb in het begin een extra bedrag moeten betalen om de de horizon te krijgen, dit bleek een fout te zijn geweest, veel gedoe om gehad, echter nooit iets terug gezien. administratie had toen iets met een humax in het systeem gezet waardoor er iets moest worden betaald ipv gratis. ben overigs al 9 jaar lid, de aanbiedingen van decoders hebben zo nu en dan wel wat aanpassingen gehad.

niet ieder bestaande klant kreeg automatisch een nieuwe router/decoder, soms moet hier voor worden bijbetaald.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
mintenhans
Zover mij bekend is in het oude Ziggo gebied de Mediabox XL pas geïntroduceerd na de fusie met UPC en is altijd in bruikleen verstrekt zoals in het oude UPC gebied altijd al het geval was. Er is nooit een bedrag extra voor betaald, het abonnement kan wel aangepast zijn en als daar een Mediabox XL (horizon) bijhoort is die in bruikleen verstrekt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
mintenhans
Er is wat discussie op het forum over het wachtwoord, blijkbaar is admin, admin de inlogcode/wachtwoord voor de voormalige UPC regio's en ziggo2017 voor de nieuwe ziggo regio's.
Het lijkt erop dat inlogcode/wachtwoord admin/ziggo2017 is geworden?
Of nog een andere combinatie ziggo2017/ziggo2017?

Laat SVP even weten op dit geholpen heeft en welke?
mintenhans
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bert,

bedankt voor je reactie, helaas werken de door jou gegevens accounts niet, wacht verder gewoon rustig af, wie weet wordt het nog wat. 🙂
beone21

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben geen whizzkid, maar houd wel van uitproberen. Maar dit is voor mij de oplossing geweest.

Situatie: na upgrade van de snelheid door Ziggo was bekabeld gelijk top, maar mijn wifi was dramatisch.
Ik heb een Horizon via netwerk op Cisco modem aangesloten. Ik kwam wel bij Webapp van Horizon, maar admin/admin werkte niet.
Oplossing: netwerkkabel vanuit Cisco er uit gehaald, utp van laptop naar Horizon en hopla ik had weer toegang. Net al mijn wireless aanpassingen gedaan (fixed op N-standaard en frequentie op auto gezet), en app afgesloten. Cisco utp er weer in, en een meer dan verdubbeld WIFI signaal!

Dus als je de Horizon uit het netwerk haalt en een utp direct van pc/laptop on de Horizon aansluit werkt het wachtwoord wel.

althans bij mij. Hope it helps!! Succes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Toevoeging voor bericht beone21 pas op met het aansluiten van een UTP kabel tussen Mediabox XL en het modem, dit kan storingen veroorzaken:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
beone21

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Toevoeging voor bericht beone21 pas op met het aansluiten van een UTP kabel tussen Mediabox XL en het modem, dit kan storingen veroorzaken:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580


Ja, dat is een goede toevoeging. Ik heb een aantal keer geprobeerd om een thuisnetwerk te maken, en dan kon ik even via de modem bij de webapp van Horizon komen, maar dan deed het wachtwoord het niet. En daarna mislukte het configuren van het thuisnetwerk.

dus voor de volledigheid, ik heb geen werkend thuisnetwerk. Maar ik kon wel op deze manier de instellingen van mijn wifi wijzigen. Dat was mijn hoofddoel.
Deltalex

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi allemaal

Het is mij gelukt

Ook ik kwam er niet uit met ziggo.

Om via de laptop/pc in te kunnen loggen dien je op de horiZon te gaan naar ‘status thuisnetwerk (lan). En dit scherm open laten staan.
Hierna kun je inloggen op de horiZon box mbv je laptop/pc

🙂

Ik heb firefox gebruikt als browser

Uitgelicht topic