ChrisBlom2

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Account geblokkeerd?

Beste, ik heb een mail ontvangen dat mijn mail is geblokkeer omdat er vanuit verschillende landen was ingelogd, dit klopt omdat ik op reis ben, in Australië. Nu heb ik mijn wachtwoord gewijzigd maar ik wil graag weten of de blokkade is opgeheven?
Mt vriendelijke groet, Chris Blom
5 Reacties 5
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hallo Chris,
De automatische blokkade zorgt ervoor dat je geen mail kunt verzenden met een Email Client. via smtp.ziggo.nl:587. Nieuwe berichten blijven binnenkomen op je Account.
Een ander wachtwoord instellen voor je Email Account zal de blokkade opheffen.
Zodra verzenden weer kan, is de blokkade opgeheven. Dat is dus eenvoudig te testen.
NB je zult bij je Email Client het gewijzigde wachtwoord moeten invullen voor het Ziggo POP of IMAP Email Account en bij de bijbehorende uitgaande Server smtp.ziggo.nl voor verzenden.

Ter voorkoming van een nieuwe blokkade kun je maar beter Ziggo WebMail gebruiken.
https://mail.ziggo.nl/
WebMail blijft ook werken als je tgv een blokkade niet kunt verzenden met een Email Client.

Het Ziggo mail systeem onderzoekt verzonden mails om te kunnen bepalen of er sprake is van SPAM. Dat is op zich prima, maar bij normaal (reis)gedrag kun je een te slechte score krijgen. Dat is een hardnekkige fout, die al lang bestaat en maar niet opgelost wordt.

Gr Han
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
hanh wrote:
Een ander wachtwoord instellen voor je Email Account zal de blokkade opheffen.
Bijna goed, maar met een kleine aanvulling:

1. Wijzig het wachtwoord van Mijn Ziggo
2. Wijzig in Mijn Ziggo het wachtwoord van het e-mailaccount

Beide wachtwoorden moeten een nieuw en sterk wachtwoord zijn (dus niet oud: Test123; nieuw: Test1234). De blokkade wordt hierna binnen een uur automatisch opgeheven, maar als je nog steeds op reis bent bestaat de kans dat er opnieuw een blokkade volgt (waarna je weer de wachtwoorden zult moeten wijzigen om deze op te heffen).
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mark Ziggo
Thanks. Ik moet zorgvuldig zijn. Dat gaat voortaan lukken.
Gr Han
FastFriend

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem, ben volgens ziggo afgelopen week 4 keer gehackt maar ben niet eens in buitenland geweest. ww wijzigen help soms even maar word toch weer geblokkeerd.Sind gisteren kan ik ook geen email meer ontvangen, alleen spam komt nog wel binnen!!!! Helaas hebben de aardige dames bij ziggo ook geen oplossing, komen niet verder dan weer ww veranderen.......je krijgt ook niet iemand aan de telefoon die er wel echt verstand van heeft en er dieper op in kan gaan
zeur52

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
FastFriend wrote:
Ik heb hetzelfde probleem, ben volgens ziggo afgelopen week 4 keer gehackt maar ben niet eens in buitenland geweest. ww wijzigen help soms even maar word toch weer geblokkeerd.Sind gisteren kan ik ook geen email meer ontvangen, alleen spam komt nog wel binnen!!!! Helaas hebben de aardige dames bij ziggo ook geen oplossing, komen niet verder dan weer ww veranderen.......je krijgt ook niet iemand aan de telefoon die er wel echt verstand van heeft en er dieper op in kan gaan

mijn reactie op hetzelfde probleem
Er heeft namelijk iemand gekeken met verstand van zaken en die gaf aan dat er leestekens in de gebruikersnaam stonden. Het systeem kan daar niet mee omgaan, en dat kan te maken hebben met het feit dat we overgestapt zijn naar een ander systeem.
Dit hadden we helaas van te voren niet bedacht, daar komen we pas achter zodra er meldingen binnen van komen. Laat mij morgen weten wanneer je de gebruikersnaam hebt gewijzigd of je dan wat meer ziet.

moet niet gekker worden....Ziggo ligt wat te spelen en klanten mogen het oplossen....

Uitgelicht topic