Ik heb vandaag geinformeerd bij de Ziggo klantenservice om mijn abonnement te downsizen van tv Max naar tv Complete. Dit omdat het via de website al sinds jaar en dag niet werkt. Vervolgens krijg ik te horen dat er dan tot september kosten in rekening worden gebracht, omdat dit in mijn contract bijgesloten is en niet zomaar aan te passen is!
Uitleg: Ik heb afgelopen augustus naar Ziggo gebeld, omdat wij inmiddels zo`n jaar of 4, 5 klant zijn en de volle mep met het duurdere abonnement betalen. Hierop heb ik 3 maanden korting gekregen, maar van maandelijks opzegbaar wel een nieuw jaarcontract gekregen. Telefonisch is mij dit niet medegedeeld, maar was wel te zien op de bevestigingsmail. Echter adverteert Ziggo met de term "maandelijks aanpasbaar". Sterker nog ,als ik ingelogd ben zie ik dit ook terug op de website bij "producten".
Ik denk dat ik toch maar is contact op ga nemen met de geschillen commissie. In mijn ogen wordt er nu onterecht geadverteerd, dus misleidende informatie of reclame. Ook hebben we in het verleden al meerdere problemen gehad met internet die vervolgens pas opgelost watren nadat ik zelf verzocht had om een nieuwere modem toe te sturen, zijn er nog altijd perikelen met de mediabox XL (die ik niet laat vervangen, omdat er toch geen goed werkende boxen zijn :mijn zwager heeft er al 3 gehad met allemaal dezelfde tekortkomingen).
Het is dat ik nu nu de pech heb dat ik een boete krijg bij opzeggen, maar bij einde contract ben ik wel klaar met Ziggo. Ik ga naar de concurrent. Mij zijn ze, zodra het kan, kwijt als klant.