Mosselman

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiting meterkast, router in woonkamer

Hallo,

Ik heb last van een slecht signaal naar mijn router en mediabox, waarschijnlijk veroorzaakt door een 4-weg splitter in mijn meterkast.

Ik heb wat vragen over mijn hoofdaansluiting. De groene kabel komt binnen in de meterkast. Het liefst wil ik een coax kabel hierop aansluiten die naar de woonkamer loopt zodat ik daar met een splitter mijn modem en mediabox kan aansluiten. In de meterkast komen ook andere coax kabels uit die elders door het huis lopen maar daar heb ik niks op aangesloten, er is alleen een tv in de woonkamer.

Ik heb een aantal vragen:

Is mijn hoofdaansluiting zoals op het plaatje zoals het hoort te zijn?

Waar kan ik mijn contectboxmodem het beste plaatsen?

Wat voor splitter/aansluiting zou ik op het uiteinde van mijn groene grondkabel moeten aansluiten?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je deze spullen van Ziggo net pas binnenhebt, dan heb je installatie garantie van Ziggo.

Maar al met al is dit een ernstig verouderde situatie.
Bel of chat (chat 24/7/365) met Ziggo en leg de situatie uit, dan kan er een monteur ingepland worden om je weer up to date aan te sluiten.
Dit is gratis, dus ga niets kopen, tot en met de stekkerdoos aan de groene kabel is voor Ziggo.

De chatbox komt hier in het midden van het beeld als er iemand beschikbaar is, soms even wachten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier

Bekijk in context

5 Reacties 5
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Je wilt je CB zo dicht mogelijk bij het AOP, abonnee overname punt, ofwel je groene kabel.
Mosselman
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
D
Mess89 wrote:
Je wilt je CB zo dicht mogelijk bij het AOP, abonnee overname punt, ofwel je groene kabel.


Dus een 3-weg splitter in de meterkast plaatsen met daarop de connectbox en de coaxkabel richting woonkamer/tv?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je deze spullen van Ziggo net pas binnenhebt, dan heb je installatie garantie van Ziggo.

Maar al met al is dit een ernstig verouderde situatie.
Bel of chat (chat 24/7/365) met Ziggo en leg de situatie uit, dan kan er een monteur ingepland worden om je weer up to date aan te sluiten.
Dit is gratis, dus ga niets kopen, tot en met de stekkerdoos aan de groene kabel is voor Ziggo.

De chatbox komt hier in het midden van het beeld als er iemand beschikbaar is, soms even wachten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Mosselman

Daar waar de kabel groen is hoort een AOP te zitten ( abonnee overname punt ) 1 wantcontactdoos met 1 aansluitpunt er in .
Daar kan je het beste een https://www.coaxkabelversterker.nl/product/1713178/technetix-fra-752-n?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-rk2F0w_k_qR8WvaBvW880MJt5ztkqPJSWhDxi-hux0fGzrTg8k0uhoCxTYQAvD_BwE op aansluiten en daarop de overige uitgaande tv ( coax) kabels.

Als je in de woonkamer wil splitten dan sluit je de uitgaande coax kabel op de versterker aan op de + 8 dbmv aansluiting en zet je ook weer een WCD met 1 gat op die kabel , splitter er in en klaar !
Mosselman
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties. Ik heb het zelf aangesloten een jaar terug maar ik was er niet van op de hoogte dat mijn aop niet aanwezig was in de meterkast. Ik ga een monteur laten komen

Uitgelicht topic