Hoogevr

Level 3
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Aansluiten receiver

Ik wil mijn NAD L70 verbinden met mijn Ziggo Mediabox xl om het geluid via mijn boxen te laten lopen.

Ik heb een optische verbinding gemaakt van mijn receiver naar mijn mediabox xl , maar ik krijg geen geluid via mijn NAD.

Wat is de oplossing?
 

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Staat in de uitgebreide instellingen in Geluid alles aan dan wel uit?

Hoogevr
Topicstarter
Level 3
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb alleen het geluid van mijn tv uitgezet, wat moet er nog meer gebeuren?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Loop even alle instellingen na b.v. staat de optische uitgang wel aan in de Mediabox XL?

Ik heb geen Mediabox XL meer en kan niet even kijken hoe en wat er allemaal ingesteld kan worden.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Hoogevr

Allereerst welkom op de Community! 🙂 

De instellingen waarna @Be rt verwijst zijn te vinden in het menu → uitgebreide instellingen → audio-instellingen. Zou je dit kunnen controleren indien het inmiddels natuurlijk nog steeds noodzakelijk is. 😉 

Hoogevr
Topicstarter
Level 3
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ga het proberen.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Super, @Hoogevr! Hou je ons op de hoogte? 

Hoogevr
Topicstarter
Level 3
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Natuurlijk

Hoogevr
Topicstarter
Level 3
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb gedaan zoals Bert en Gianna voorstelden, maar ik krijg geen geluid uit de boxen.

Cable/sat staan aan (draaiknop) op het display verschijnen de speakers en subwoofer signaal, tevens knippert het Digitaal display.

Op de tv de luidspeakers uitgezet (via het menu).

Nog suggesties?

Hoogevr
Topicstarter
Level 3
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nog een foto.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik ben uitgedacht, ik ken deze receiver niet goed genoeg.

Mogelijk dat @robbo hier ideeën over heeft als hij online is.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dit is wel apart, want op de foto's zie ik dat er wel signaal op de receiver binnenkomt/lijkt te komen. Deze geeft nl. wel aan dat er 5 kanalen worden aangestuurd. Nu hadden we recent ook iemand waarbij er geen geluid werd weergegeven vanaf de XL, maar ik weet zo niet of er in dat geval ook geen info op de display van de receiver werd getoond. Maar deze persoon had ook van alles geprobeerd, en uiteindelijk is de XL omgeruild, en het issue verholpen. 

Het is zo erg lastig om aan te geven wat er nog kan schorten aan de installatie en instellingen, want zo te zien heb je alles correct uitgevoerd. Heb je al eens een ander apparaat op de betreffende ingang van de receiver aangesloten? Dat zijn altijd dingen die ik in dergelijke gevallen doe en vaak wel wat helderheid brengen. 

 

Ik zal mister Robbo ook even op de hoogte brengen, want ik weet ik niet hoe het met jullie zit, maar hier weer totaal geen mail van de Community…. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Of @Willem-A 

Edit: Oeps, je was er al.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Robbo heeft even geen tijd. Maar probeer eens wat ik heb aangedragen. 

Robbo noemt ook nog even de optie je XL te resetten. Dat betekent dus een fabrieksreset. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Hoogevr . Heb je nog zaken kunnen proberen/testen? 🙂 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Bij stilte is het vaak opgelost…..

Maar zo niet, mijn eerste gedachte was: vervang de optische kabel. Daar mankeert wel es wat aan. Of kan ook nog zijn dat die niet goed erin gedrukt is.

Ander apparaat op dezelfde ingang aansluiten (als je dat hebt, bv je tv zelf) zoals Willem al voorstelde is ook een goed idee.

Hoogevr
Topicstarter
Level 3
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Gisteravond laat nog iets uitgeprobeerd en laat het nu werken, alleen het volume laat re wensen over en nog niet alle boxen doen het.

Ik blijf  het proberen voor het beste resultaat, iedereen bedankt voor de input (misschien nog een oplossing voor bovenstaand probleem)???

 

Uitgelicht topic