Tanapolis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5ghz valt steeds weg.

Sinds ruim een maand zijn we abonnee. In de tussen tijd is er 2x een monteur langs geweest voor onze internet via WiFi.
Er is nu ook een versterker via utp aangesloten ivm de powerpromise. Hier wordt de 5Ghz mee verterkt en in vrijwel elke kamer beschikbaar. De WiFi aansluiting is goed maar de internet verbinding niet. Die valt steeds weg. Ook na een paar keer de modem en versterkers opnieuw opgestarten heeft niks verbeterd. We maken dit dagelijks mee.
Wanneer hebben we eindelijk een stabiele verbinding?
3 Reacties 3
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik snap je beschrijving niet.

Het topic heet:
5Ghz valt steeds weg


Je schrijft verder over de Wifi 'versterker':
De WiFi aansluiting is goed maar de internet verbinding niet. Die valt steeds weg.


Dat is tegenstrijdig.

Het is trouwens gelukkig geen versterker, maar een apart Wireless Access Point.
Wifi versterkers aka repeaters zijn af te raden.

De belangrijkste eerste vraag is nu:
valt de internetverbinding weg op een PC of Laptop, die je
rechtstreeks bekabeld aansluit op je Ziggo Modem/Router?
Is dat een ConnectBox?

Als deze test OK is: wat gebeurt er bij bekabelde aansluiting aan het extra Access Point?

Gr Han
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Op welk kanaal is de 5GHz wifi actief? Probeer een vast kanaal in de range 36 tot 48.
John M.

Level 7
  • 166Posts
  • 2Oplossingen
  • 50Likes
Werkt de 2,4 ghz dekking wel gewoon goed?

Werkt het vaste internet wel goed? Stel je sluit een utp kabel aan op een laptop of desktop pc?

Uitgelicht topic