sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

5ghz band Mediabox XL spontaan weer actief

Ja daar zijn we weer.
Na een zekere 2 maanden is de 5ghz band weer spontaan actief geworden (de 3de keer in korte tijd) Wel verborgen deze keer, maar toch.
Het gebeurde vandaag nadat de Mediabox XL spontaan 2x herstarte.
Zette de Mediabox XL vanmiddag voor het eerst aan en ging na 30 seconden ineens spontaan uit. Balkje ging toen lopen in het display en toen het klokje er weer was kon ik hem weer aanzetten. Nadat hij weer aanstond ging hij na een minuut weer ineens uit. Balkje lopen en wachtte weer op de klok. Weer aangezet en ineens had ik een verborgen 5ghz wifi band van de Mediabox XL.

Ik heb alle stappen en tips al uitgevoerd op de box.
- van het stroom halen enkele minuten
- Standby doet hij alleen s'nachts

Voor de rest geen problemen met zenders en ontvangst. Alleen dit issue.
De spontane herstart is van de laatste week.
De vorige keer heeft een moderator de 5ghz band uitgezet op afstand.

Raar maar waar?
Heeft de Mediabox XL echt geen wifi nodig voor verbindingen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi sebas14,

Vreemd dat de wifi nu toch weer aan is gegaan! Dat zou namelijk ook helemaal niet mogen gebeuren.

De Mediabox XL heeft inderdaad geen WiFi nodig om te kunnen functioneren. De 5ghz frequentie gaat normaal gesproken alleen aan wanneer je een Extra Mediabox XL besteld.

Als je die niet besteld hebt, dan zal er weer een moderator naar moeten kijken denk ik.

Vriendelijke groet,
Evert

Bekijk in context

6 Reacties 6
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi sebas14,

Vreemd dat de wifi nu toch weer aan is gegaan! Dat zou namelijk ook helemaal niet mogen gebeuren.

De Mediabox XL heeft inderdaad geen WiFi nodig om te kunnen functioneren. De 5ghz frequentie gaat normaal gesproken alleen aan wanneer je een Extra Mediabox XL besteld.

Als je die niet besteld hebt, dan zal er weer een moderator naar moeten kijken denk ik.

Vriendelijke groet,
Evert
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes
beste sebas14,

Als je een netwerk kabel in de mediabox plugt en in een laptop kun je de 5 ghz zelf uitzetten.
Start een browser en log in op gwlogin.net ( standaard admin / admin )
Klik vervolgens op Draadloos en dan bij 5 ghz op Radio, nu kun je deze uitschakelen :grinning:


Succes,

Bam
sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
BAM wrote:
beste sebas14,

Als je een netwerk kabel in de mediabox plugt en in een laptop kun je de 5 ghz zelf uitzetten.
Start een browser en log in op gwlogin.net ( standaard admin / admin )
Klik vervolgens op Draadloos en dan bij 5 ghz op Radio, nu kun je deze uitschakelen :grinning:


Succes,

Bam


Klopt. Dit heb ik de afgelopen 6 maanden al 3x gedaan. Maar ik blijf niet bezig.

Ik heb geen extra Mediabox en ik heb liever alles uit van de Mediabox XL.
Dat werkt het beste, maar dit probleem komt toch steeds weer terug.
Het lijkt erop dat de box steeds meer kuren krijgt, want die 2 herstarts van afgelopen week is weer nieuw voor mij.
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes
beste sebas14,

Lijkt erop dat Ziggo een update uitrolt en zich daarbij niet bekommert om de gebruikers instellingen.
Deze updates komen overdag ook nog steeds voorbij !!

Mogelijkerwijs kan hierop een aanpassing worden gedaan zodat jij er geen last meer van hebt :grin:

groet,

Bam
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi sebas14, wat irritant dat deze verbinding steeds aangezet wordt na een update. Zoals Evert96 al aangaf zou dit alleen aangezet moeten worden als je ook een Extra Mediabox XL hebt, maar die heb je niet.

Ik heb de 5GHz verbinding van je Mediabox XL meteen weer uitgeschakeld voor je en ik maak hier melding van bij de verantwoordelijke afdeling. Maar ik durf niet te beloven dat het nu nooit meer voorkomt. :confused:
sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
Dank Mark Ziggo

De 5ghz band is inderdaad weer verdwenen.
We gaan er weer op letten de komende tijd. Ik heb tot op heden ook geen spontane herstarts meer gehad van de Mediabox XL dus we blijven duimen!

Uitgelicht topic