Alexsandy

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2.4 Ghz netwerk van de Mediabox XL niet zichtbaar

Ik kan verbinden met Mn 5ghz maar heb dan geen internet. De 2,4ghz zie ik niet. Kan nu Mn horizonbox niet als modem gebruiken
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Mediabox XL naar de fabrieksinstellingen zetten gaat over het TV deel.

Het modemdeel kun je alleen resetten als je in het modemdeel ingelogd bent.

De Mediabox XL heeft een eigen DHCP server in een andere IP range die niet met het internet verbonden is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem of via Wifi een verbinding met het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
reset je mediabox maar eens naar de fabrieksinstellingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Mediabox XL naar de fabrieksinstellingen zetten gaat over het TV deel.

Het modemdeel kun je alleen resetten als je in het modemdeel ingelogd bent.

De Mediabox XL heeft een eigen DHCP server in een andere IP range die niet met het internet verbonden is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem of via Wifi een verbinding met het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Alexsandy Welkom op de Community. Voor het verbinden met de wifi zou ik toch alleen gebruiken van de meegeleverde modem. Lees anders het het aangedragen topic van Be rt even door voor alle details.
Alexsandy
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sander Ziggo het probleem is dat de meegeleverde modem geen stabiele WiFi levert. Vaak wegvalt waardoor problemen met cromecast en werkserver. Willen kijken of de horizonbox wel stabieler draait. En geen volledige dekking in huis geeft. Een aantal blindspots.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alexsandy Daar is de Mediabox XL vrijwel niet voor geschikt, het kan wel, maar dan moet je heel veel in het modemdeel wijzigen en behoorlijk wat verstand hebben van handmatig ingestelde IP adressen, gateways en DHCP server instellingen en als er iets verkeerd gaat is de Mediabox XL niet meer bruikbaar en Ziggo ondersteunt dit niet.

Ik heb daarom deze Wifi Acces Points beide in gebruik en ik heb nu een dekkend Wifi netwerk van de voordeur tot en met achter in de tuin: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster

30 dagen uit te proberen en te koop of te huur.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Alexsandy helaas is de mediabox daar niet voor geschikt. De modem staat natuurlijk bij het aansluitpunt, dat is vaak geen centrale plek in huis. De tip van Be rt om een accesspoint te halen (bij ons of elders) is een hele goede!

Uitgelicht topic