Lindastyle

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

1000 MB internet maar haalt de snelheid niet

Hi,

Ziggo GIGA internet aangeschaft. Vandaag kwam het nieuwe modem en de next box. 
Ik haal alleen bij lange na die 1000MB internet niet. Sterker nog… nog niet eens de helft. 

Bekabeld op PC (met gigabit netwerkkaart) haal ik momenteel 338.5 MB (internet kabel CAT5e)

Draadloos: Laptop 100 MB
Draadloos: Tablet 100 MB 
Draadloos: Telefoon 201.9 MB

Upload is bij allen rond de 50 MB

 

Waar kan dit aan liggen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
61 Reacties 61
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Welke frequentieband gebruikt voor uw WiFi?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Lindastyle,

Naast dat het Gigabit abonnement pure marketing is en voor geen enkele huis, tuin en keuken gebruiker zinvol is, is het niet eens zinvol voor een gamer omdat stabiliteit en niet snelheid belangrijkste is, is het natuurlijk nog zuurder om er achter te komen dat u niet in de buurt van 1Gbps / 1000Mb komt.
 

Eenheden; 1 Megabyte = 1 MB = 8 Megabit = 8Mb, dus u zult nooit 1000MB kunnen halen, hiervoor heeft u een 10Gbps/10000Mbps verbinding voor nodig, Ziggo biedt als maximale download 1Gbps/1000Mbps aan.

 

Het trieste van het VodafoneZiggo GigaNet verhaal is dat deze snelheid alleen voor download volledig zal kunnen worden in gezet, het is dus geen symmetrische Gigabit verbinding. Ook kunt u alleen gebruik maken van de volledige downloadsnelheid als uw PC dit bekabeld aan kan. (Gigabit netwerkkaart, snelle HDD of SSD en beetje moderne CPU)

Upload bij Ziggo is helaas beperkt tot 50Mbps dus jawel 20x langzamer.

Via WiFi zult u deze snelheid niet halen, maar met de latest & greatest WiFi AX/6 zou u er wel bij in de buurt kunnen komen in ideale omstandigheden en een client (computer/telefoon) welke ook WiFi AX/6 ondersteund.

Indien uw hardware 5Ghz WiFi AC/5 ondersteund zou u met de Connectbox V2 in ideale omstandigheden en WiFi AC/5 echter wel nabij de 500Mbps moeten kunnen komen.

MVG 

 

Lindastyle
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Jonathan-458 wauw Jonathan, bedankt voor je verhelderend antwoord. 

In dat geval had ik net zo goed het Max pakket kunnen aanschaffen met 500 MB down en 40 MB up. 

Had ik nog meer voordelen gehad ook. (heb namelijk alleen internet verhoging, TV staat nog steeds op Complete) 

Voel mij nu toch een beetje bekocht 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Afhankelijk van je apparatuur thuis zal je bedraad toch echt veel dichter bij de 1000Mb moeten komen. Ik zou inderdaad de snelheid weer downgraden.

Puur uit intresse wat deed je tot deze upgrade besluiten? Ik ben eigenlijk ook benieuwd waarom 250 Mb niet genoeg is? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

“Bekabeld op PC (met gigabit netwerkkaart) haal ik momenteel 338.5 MB (internet kabel CAT5e)”

Dan lijkt er toch ook verder nog iets niet goed te gaan met de verbinding.

Niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Lindastyle
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Be rt  Hierbij de gevraagde gegevens.

 

Downstream:

 

 

Upstream:

 

History is nog leeg (ja, ook na het verversen van de gegevens)

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Lindastyle OK, duidelijk, ergens zit een weerstand / geen goed contact tussen je modem en de Ziggo servers.

Je binnenkomend signaal is maar net goed, maar je uitgaand signaal is veel te hoog, het modem is op volle kracht aan het zenden om Ziggo te kunnen bereiken.
Die weerstand kan zich binnen en/of buiten bevinden.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Mocht daar een aanpassing nodig zijn, dan kan dit eenvoudiger uitgevoerd worden dan buiten.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Lindastyle,

Was iets te kort door de bocht omdat ik zelf dit abonnementstype hekel door de bovenstaande punten maar u heeft dus ook een signaal probleem welke inderdaad ook opgelost dient te worden, anders zult u ook niet kunnen genieten van een beter passend abonnement.

Gelukkig is @Be rt er nog 🙂

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Jonathan-458 Ik vond je ook wat kort door de bocht.
Vlgs mij moet je met de gebruikelijke moderne equipment in de richting van 1000/50 kunnen komen.

Dat je vindt dat het Giga abo flauwekul is voor een gemiddelde klant, onderschrijf ik van harte.
Waarvoor zou je dit nodig kunnen hebben? Een goed motief zag ik zelden.
Als er al een probleem is met bv 500/40 dan moet daar maar eens goed naar gekeken worden.
Met een Giga abo los je zo’n probleem iha niet op.

Lindastyle
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Be rt hierbij de foto

Aansluiting zit in de woonkamer. Ooit vernieuwd door een Ziggo monteur. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Lindastyle Dan is de volgende stap om de splitter uit te sluiten als oorzaak, stop de kabel van het modem direct in de wandcontactdoos en laat hier dan weer de upstream en downstream waarden zien en test je download snelheid.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Lindastyle

Heel logisch dat je graag álles uit je nieuwe abonnement wil halen en ik zie dat hierboven al goede stappen zijn gezet. Is het nog gelukt om de kabel van je modem rechtstreeks in het aansluitpunt te stoppen en het daarna opnieuw te testen?

(Aanvulling: Ook vanaf hier ziet het er signaal verre van goed uit, dus de voorgestelde stap van @Be rt is zeer waardevol)

Lindastyle
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik ga deze zo uitproberen! Ik kom later met de gevraagde foto's 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Tikje off-topic, maar ter illustratie een grafiekje van het internet verkeer van afgelopen week, doorsnee gezin. Dit weekje is er wat minder genetflixed, maar 250 Mbit/s is al enorme overkill. We zitten 95% onder de 12 Mbit/s. Met 50 zouden we het echt wel redden.
 

Dataverkeer Ziggo in Mbit/s, groen = download, paars = upload

 

Lindastyle
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Be rt  hierbij de gevraagde gegevens (en @Alex Ziggo voor de zekerheid)

 

 

 

Downstream:

 

 

upstream:

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Lindastyle Heel duidelijk zonder splitter nog steeds te hoge een weerstand richting Ziggo en daardoor een veel te hoog upstream signaal, hier zal een monteur / netwerkmonteur alleen iets aan kunnen doen.

@Alex Ziggo kan in de achtergrond van de systemen kijken wat er mogelijk speelt en de nodige actie ondernemen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Lindastyle
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Mijn gegevens staan ingevuld. Ik wacht even op een reactie van @Alex Ziggo 

Lindastyle
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Alex Ziggo hoe gaan we dit aanvliegen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Lindastyle Ik vermoed dat dit na het weekend wordt.

Uitgelicht topic