Nieuwbouw & Reconstructie: even voorstellen!

Reputatie 1
In de Community gaat het vaak over onze producten, zoals mediaboxen en modems. Maar achter al die apparaten gaat een heel groot netwerk schuil. Een netwerk waar in de Community weinig over wordt gesproken. Logisch, want voor veel klanten is het een raadsel wat zich allemaal onder de grond en in onze (wijk)kasten afspeelt. Daarom leek het ons leuk om jullie een kijkje in de keuken te geven van onze werkzaamheden. We (Benjamin en ik) gaan gezamenlijk bloggen over Nieuwbouw en Reconstructie.

Nieuwbouw & Reconstructie
Bij Nieuwbouw zijn we verantwoordelijk voor het hoofdnet en aansluitingen van woningen op het Ziggo netwerk. Bij Reconstructie zorgen we ervoor dat de infrastructuur intact blijft zodat alle klanten minimaal of geen last hebben van onderbrekingen. Daarom zijn deze reconstructies vaak in de late uren.

En wie zijn wij?
Dat zie je op het 'gifje' beneden. Links is Benjamin en rechts ben ik:

"Hallo mijn naam is Benjamin en ik ben nu 4 jaar Netwerk Planner bij Ziggo in de regio Amsterdam en omgeving. Als Netwerk Planner ben ik verantwoordelijk voor het eindontwerp van de nieuwbouw- en reconstructieprojecten."

"Hallo mijn naam is Arnold en ik ben sinds vorig jaar werkzaam als Build Supervisor bij Ziggo in de regio Amsterdam. Ik ben ‘end to end’ verantwoordelijke voor alle nieuwbouw- en reconstructieprojecten binnen Amsterdam."

Het team
Dit doen we niet alleen maar samen met een geweldig team aan collega’s waaronder: Netwerkplanning, Orderhandeling en de Municipality Coordinators (Munico’s). De Muni wie? Voor ons werk hebben we veel te maken met lokale overheden. Municipality Coordinators werken samen met deze lokale overheden, bijvoorbeeld bij besluitvorming en om toekomstig werk inzichtelijk te maken. Bij ons werk komt veel administratieve ‘rompslomp’ kijken. En dat is maar goed ook, want het wordt een chaos als iedereen zomaar overal in de grond kan graven. Gelukkig zijn er de collega’s van Orderhandeling die onze bouwprojecten administratief verwerken en bewaken. Door dit team is alle projectadministratie up-to-date. Iedereen draagt zijn of haar steentje bij, om zo onze nieuwe en bestaande klanten van Ziggo diensten te voorzien.

In onze volgende blog gaan we dieper in op het proces.

Heb jij alvast een onderwerp op het gebied van nieuwbouw en reconstructie waar je meer van wilt weten? Geef het hieronder aan in een reactie. En wie weet nemen we dit mee in onze volgende blog!

9 Reacties

Reputatie 4
Als technisch geïnteresseerde zou ik de inhoud wel eens willen zien van een straatkast, wijkkast, centrale etc.
Met een toelichting van de geïnstalleerde onderdelen in begrijpelijke vaktaal en wat die onderdelen doen voor een beter inzicht in de materie.
Reputatie 1
Badge
Klinkt zeer interessant. Ga jullie blog met plezier volgen.

Zelf woon in een oud pand in het Spijkerkwartier van Arnhem. Deze hele wijk staat er vol mee. Vele zijn eind jaren 90 begin jaren 00 verbouwd tot appartementen, studio's en studentenwoningen. Ben ook wel heel benieuwd hoe in dit soort huizen het netwerk goed wordt gehouden. Lijkt me een hele klus aangezien veel AOP's ook in kamers zitten op bijvoorbeeld een 2de etage.
Reputatie 4
Badge +2
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/verplaatsen-aansluiting-ziggo-17737/index1.html#post166923 Een klusje voor jullie?
Reputatie 1
Badge
interessant en ook ik als techneut ben zeer geïnteresseerd en benieuwd waar jullie mee komen,laat maar zien die infrastructuur van wijkcentrale naar wijkkast.
Reputatie 4
Badge +2
Bedankt voor deze bijdrage! Leuk en intressant om te lezen. gr Rob
Zeker interessant.
Vooral omdat jullie op afstand veel kunnen regelen.
Maar uiteindelijk ziggo aansluiten voor een woning moet nog in het kastje gebeuren in de voortuin.
Waarom kan dat niet online aan en uit gezet worden?
Of gebeurd dat bij nieuw projecten wel?
Reputatie 4
Ik kreeg van de week een e-mail van Ziggo dat er in de nacht van 1 op 2 mei onderhoud gepleegd wordt in mijn wijk voor een (nog) betere TV-ontvangst.
Ik ben benieuwd wat ze dan gaan doen c.q. gedaan hebben.
Reputatie 4
Badge +2
N.N. schreef:

Ik kreeg van de week een e-mail van Ziggo dat er in de nacht van 1 op 2 mei onderhoud gepleegd wordt in mijn wijk voor een (nog) betere TV-ontvangst.
Ik ben benieuwd wat ze dan gaan doen c.q. gedaan hebben.

Spinnenweb verwijderd en mogelijk de afstellingen gecontroleerd?
Reputatie 1
Bedankt voor jullie leuke reacties! Binnenkort komt er een vervolg 🙂

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics