Neowam

Level 1
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Bladeren door TV Gids erg traag

Ik heb de Horizon Box (GW-7400) en daarbij merk ik op dat als ik op TV Gids druk en ik door de zenders heen blader dit gewoon heel traag gaat.
Zoiets kan toch wel smoother geprogrammeerd of ontworpen worden? Zo soepel op een tablet hoeft ook weer niet, maar we leven anno 2015 en ik heb het idee dat ik een apparaat van wel 10 jaar oud heb. Hoe is dit met het GW-7401 model? Ik hoop dat dit met een eerst volgende software update verholpen kan worden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Irene1973

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo A.A.

Ik heb er laatst een monteur bij gehad en deze heeft de netwerkkabel uit de Horizonbox gehaald, want ondanks dit wel in de installatie-gids staat, moet dit niet. Dat leverde een fractie meer snelheid op.

Ik zei nog tegen de monteur: dat ladan van die voorbeeldscherpjes moet toch ook voor vertraging zorgen? Dat was hem niet bekend. Het werkte nu zoals het bij hem werkt. Je krijgt dat het verschil van mening over wat snel of traag is...

Maar jouw melding dat je dat kan uitzetten heb ik meteen gedaan en dat lijkt erg goed te werken. Zal het zo zijn dat zappen weer wat leuker wordt? 🙂 🙂

Bekijk in context

73 Reacties 73
Karsten

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik erger me hier ook aan (heb ook een GW-7400).
Het lijkt alsof de box gegevens inlaadt zodra je in de TV-gids een andere zender oproept.
Hopelijk wordt dit opgelost.

Verder is het enorm irritant dat de geselecteerde zender uitvergroot getoond wordt.
Hierdoor zie je namelijk niet meer wanneer het volgende programma begint.
maze00

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hier ben ik ook erg benieuwd naar of het met de nieuwere versie beter is.
Het bladeren gaat enorm traag.
Misschien dat een medewerker van Ziggo hier iets over kan vertellen ?
Milo

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Horizonbox nu enige dagen in gebruik en wij irriteren ons ook aan de zeer trage tv gids. Die is onbruikbaar op deze manier. Ik ben het eens met Neowam, dat moet slimmer geprogrammeerd kunnen worden. Bijv. niet de hele gids in het geheugen laden of zo iets. Of bijvoorbeeld je eigen gids kunnen laden van de 20 zenders die je het meeste kijk. Enz. Het moet echt veel sneller kunnen met de huidige techniek lijkt mij. Hopelijk snel een update van de box!
piet1985

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zelfde probleem hier, TV-Gids reageert met een enorme vertraging waardoor je bij het zappen telkens op de verkeerde zender uitkomt.
Graag zie ik hier zsm een oplossing voor.
Gewoonsteve

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier de nieuwe Horizon box (SMT-G7401) in het oude Ziggo gebied.
Nu de box 3 dagen in gebruik en neig al om dat ding door het raam te gooien. De TV-gids is onwijs traag. Voor de rest werkt het wel prima.
Zou het fijn vinden als de interface precies zou zijn hoe we gewend zijn.
Ook werkt de tv gids functie niet via mijn Logitech Harmony AB. Hiervoor moet ik nog contact opnemen met Logitech.
Gewoonsteve

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Trouwens, eigen favorieten kanaal aangemaakt van 36 zenders. Maakt niets uit. Blijft onwijs traag.
Drone

Level 1
  • 308Posts
  • 17Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben hier de SMT-G7400. De responsiveness van de GUI is helaas ver te zoeken. De TV gids is wel een geval apart. Die vermijd ik als het even kan, want je kunt nog sneller door dikke stront waden. Eigenlijk gebruik ik de Horizon Box GUI liever helemaal niet. De ergernis weegt voor mij zwaarder dan het (i)TV aanbod. Daarom laat ik mijn vrouw er maar mee stoeien. Scheelt mij weer een hoop frustratie. Toch hoor ik af en toe haar kreten van wanhoop als de GUI weer blijft hangen. Voor mij het teken dat ik er weer aan mag geloven. Spijtig genoeg zit ik er een jaar aan vast.
Angels

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hier ook een nieuwe HB in oud ziggo gebied en ook erg traag met de tvgids en ook in het menu is ie traag vind ik. Dat is inderdaad niet meer van deze tijd.
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Heb het al eerder gezegd, het menu van de HB is ontworpen door iemand die het heel mooi wilde doen, ok dat is erg lovend, maar die persoon heeft het praktische gebruik er van helemaal uit het oog verloren.
Liever een saai menu dat snel en prettig werkt dan dit vreselijke irritante menu, wat ook nog eens bijna het complete beeld vult.
Verder bevalt de HB wel.
Toch denk ik er ook over om aan het einde van mijn contract over te stappen, want de HB bedienen is een constante ergenis.
hihe

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Helaas kan ik het hier alleen maar mee eens zijn.
De GUI is ongekend traag.. NIET MEER VAN DEZE TIJD....
Brantje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Echt enorm traag. Dat we hiervoor betalen zeg. Ik was overgestapt naar de nieuwe abonnementsvorm en was in de veronderstelling dat de horizon mediabox prima zou werken, tevergeefs.
Baggerzooi, glasvezel kan niet snel genoeg komen zeg. Niet dat dat iets moet uitmaken, maar goed Ziggo doet hier gewoon helemaal niks aan, maar levert helaas wel de snelste internet in mijn buurt.
Wat ik helemaal misleidend vindt is de reclame van Ziggo, waarop het lijkt alsof de Horizon mediabox snel is. Dat noem ik een 'broek uit en bukken maar' reclame. Echt gadverdamme
Markmc

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Erg jammer dat Ziggo zelf niet reageert op deze berichten.
Ook ik heb de hb sinds een maand of 5, en ik vind het een drama.
Inderdaad verschrikkelijk traag om door de menu's en tv gids te scrollen.
Als je de knop loslaat gaat hij nog 5 zenders verder.
En ook de ingebouwde wifi vind ik niet echt om over naar huis te schrijven qua ontvangst en stabiliteit.
Ik had gehoord dat een harde reset soms kan helpen.
Maar zelfs dit lukt niet.
Men zegt dat je de box moet uitzetten en weer aanzetten met de aan/uit knop aan de voorkant ingedrukt te houden voor 10 seconden.
Ik heb het nu 5 keer geprobeerd, maar hij start gewoon op zoals het anders opstart als je de knop aan de achterkant weer aan zet.
Nogmaals erg jammer dat Ziggo zelf nier reageert op deze problemen.
Remon Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 24Posts
  • 7Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal, in de laatste week van oktober zijn we gestart met de uitrol van een nieuwe software voor Horizon. In deze software zijn onader ander verbeteringen doorgevoerd in de snelheid van de menu's. Kunnen jullie laten weten wat jullie ervaringen zijn sinds deze update?

Meer informatie over de H3.3 update vind je in dit topic: https://community.ziggo.nl/welkom-nieuws-15/nieuwe-software-horizon-mediabox-uitrol-software-update-h33-gestart-6868
MoRRiS

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou, mijn HB is geleverd met deze software, maar het is waardeloos. Ik kom van een Samsung DCB-H360r, Die werkte prima (en een heel stuk sneller), tot Ziggo zo nodig het netwerk moest aanpassen. Toen vielen een aantal zenders continu uit.
deze Horizon Box slaat kwa software helaas de plank volledig mis. (ik kan het niet mooier maken helaas).
Door de tv-gids bladeren gaat echt heeeeel erg langzaam. voor een apparaat uit 2015 is dat helaas wel een aanfluiting. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een paar regels tekst door het beeld te scrollen. Gooi die live preview fratsen e.d. overboord. hou het bij de functie: een tv-gids.
Truus

Level 1
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Tv gids inderdaad veeeeel te langzaam, zeker omdat je zender voor zender moet scrollen. Bij de humax kon je tenminste nog naar de volgende "bladzijde" . Nu een voor een. Krijg er jeuk van.
pjz

Level 8
  • 184Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Bah, ben de Horizonbox meer dan zat. Hoe krijg je het voor elkaar om na een 1/2 jaar klagen over de traaaaaaaaaaaaaaaaagheid van de gids dit nog steeds niet op te lossen??? Dit (on)ding hoort gewoon als een gesmeerde bliksem door het menu te lopen.
michel242

Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier ook veel problemen met traagheid van de tv gids...ik schiet meestal 3 zenders door omdat je te vaak drukt op de afstandbediening...wanneer wordt dit opgelost?
Chris lutje Spe

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier, net een vers nieuw ziggo abonnement, internet werkt fantastisch, maar die horizon box is een groot drama. Ziggo, doe hier iets aan, dit is de grootste ergernis van het tv kijken via de horizon box! (laatste versie van de software trouwens)
Ruudblix

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik irriteer me ook mateloos aan de trage gids EN wat ik hier ook voorbij zag komen dat de geselecteerde in het groot staat.
Wat ik ook totaal niet handig vind is bv het invullen van de tijd bij bv toevoegen van extra opname tijd.
rechts zie je cijfers en links blijkbaar cijfers die je geselecteerd hebt.
Hopen dat het met de snelheid allemaal nog goed komt.
Maar ik denk dat er zoals gewoonlijk bezuinigd word op bv de processor.
Want de kastjes mogen immers niets kosten!!!!

Uitgelicht topic