Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

DLNA streaming Mediabox XL

Hallo Ziggo,

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om via DLNA tv zenders via de Horizonbox te kunnen streamen alsmede opgenomen programma's. Kunnen jullie dit s.v.p. realiseren?
Ik kan dan binnen mijn thuisnetwerk ook streamen naar apparaten die geen android hebben, maar wel DLNA. Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U kunt met DLNA-servers op uw pc's en andere apparaten via de Horizonbox naar de TV streamen. Opnames op de HDD van de Horizonbox kunt u bekijken op uw TV, niet op andere apparaten. Wat u vraagt is dus niet mogelijk.


* Toevoeging door Sander Ziggo: Opnames op de SDD van de Horizon Mediabox kun je tevens afspelen op de Horizon Extra Mediabox.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U kunt met DLNA-servers op uw pc's en andere apparaten via de Horizonbox naar de TV streamen. Opnames op de HDD van de Horizonbox kunt u bekijken op uw TV, niet op andere apparaten. Wat u vraagt is dus niet mogelijk.


* Toevoeging door Sander Ziggo: Opnames op de SDD van de Horizon Mediabox kun je tevens afspelen op de Horizon Extra Mediabox.
Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes
Bedankt voor uw reactie, maar technisch zou het wel mogelijk moeten zijn, want ik zie de TV kanalen met bijbehorende URLs wel in de DLNA server van de Horizonbox 7401 als ik BubbleUPnP gebruik, ook die van de opnames. Ik denk dat dit gewoon nog uitgeschakeld is, maar waarom is mij onduidelijk. Binnen het thuisnetwerk kan dit toch gewoon prima? Met de URLs werkt het dan hetzelfde als IPTV.

Ik had de AVM Fritz!Box 6490 router destijds in gedachten die het DVB-C signaal kan streamen over het netwerk. Ik gebruik nu de AVM Fritz!WLAN Repeater DVB-C en dat werkt prima voor de ongecodeerde kanalen, maar zou graag de Horizonbox hiervoor gebruiken aangezien deze dan ook de gecodeerde kanalen van mijn abonnement kan streamen. Met de Ziggo Go app kan ik ook streamen, maar de stream loopt ongeveer 45 seconden achter op het originele signaal, terwijl als de Horizonbox het streamt, dan zit er hooguit 3 seconden tussen. Wel handig bij een voetbalwedstrijd 🙂

Dus Ziggo, deze feature zou meer dan welkom zijn 🙂 Zou zonde zijn als deze mogelijkheid niet benut wordt van de Horizonbox.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Om gecodeerde signalen naar meerdere tv's te streamen heeft Ziggo de oplossing van de extra Horizonbox, de standaard mediabox en CI modules.

Uitgelicht topic