1
Vraag
2
Reacties
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Wisselgesprek functie werkt niet op Arris TG2492LG (Connectbox)

Ik krijg het niet voor elkaar om wisselgesprek aan te zetten. De helpdesk heeft de optie om het te kunnen gebruiken aangezet in het modem. Ik blijf de ingesprek toon horen als ik naar huis bel terwijl de telefoon lijn ingesprek is. Heb dit aan/uit zetten meerdere keren herhaald. Maakt geen verschil.

Het heeft gewerkt op mijn vorig TC7210 modem. Ik krijg wel verschillende tonen te horen na het invoeren van *43* (aan) en #43# (uit). Maar de lijn blijft bezet aangeven als ik check via mijn mobiel.

Wie kan dit proberen op eenzelfde Arris modem als ik heb.
Ik heb een full ipv6 verbinding. Weet niet of dit uitmaakt.

Meer info: https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/wisselgesprek/

Al vast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Wisselgesprek werkt nu. De code *43* is fout. Die moet *43# zijn.
De Ziggo site moet aangepast worden denk ik.

Het verveldende is dat ik die code geprobeerd heb en ik nog steeds ingesprek kreeg te horen als ik naar huis belde. Dat komt door de manier van testen die ik deed. Alleen de telefoon van de haak is blijkbaar geen gesprek voor het modem. Pas als je een verbinding hebt ben je in gesprek. Dat kon ik echter pas testen toen wisselgesprek werkte via de juiste code. Laten we zeggen "Murphy" is altijd aan wezig om iets fout te laten gaan.

Het wisselgesprek zelf werkt anders dan voorheen. Eerst komt er een vreselijk harde piep. Daarna de info piepjes die melden dat er een wisselgesprek is. Voorheen schakelde je meteen om met de flash knop. Nu niet. Er is nu een menu met de informatie van de beller die je probeerd te bellen. die moet je kiezen voordat hij omschakelt.
Je krijgt ook een "gemiste oproep" te zien ook al heb je het wisselgesprek aangenomen.

Het lijkt nu te werken zoals ook in de handleiding van de telefoon vermeld staat. Zo heeft het echter voorheen nooit gewerkt. Even wennen dus.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo bloemen64, welkom op onze Community. Zo te horen is het lastiger dan het zou moeten om wisselgesprek aan de praat te krijgen.

Ik heb het nummer gevonden aan de hand van je e-mail adres. In onze administratieve systemen en in de telefoniecentrale staat wisselgesprek aan voor jouw lijn, dat is alles wat we kunnen doen eigenlijk. Een modem reset (en soms een reset van het telefoontoestel) kan helpen! Het zou in theorie kunnen dat het niet (meer) goed werkt in combinatie met een bepaald type modem, IPv6 of IPv4 staat wel helemaal los van de telefoonlijn.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Modem heb ik gereset.
Allerlei wisselgesprek codes geprobeerd die ik tegen kwam.
*43*, *43#, *42#. Geen van deze doen iets.

Misschien dat ik het verkeerd test. Ik enable wisselgesprek. *43*. Dan krijg ik een antwoord te horen van het modem. Een soort ingesprek toon. Dan neem ik de telefoon van de haak. Ik hoor dan een kiestoon. Dan bel ik met mijn mobiel het huisnummer en krijg de ingesprek toon. Dat zou niet moeten. Hij zou gewoon moeten overgaan.

Ik zal de wisselgesprek code nog een keer met een ouder Dect toestel proberen. Ik zou denken dat het daaraan niet zou liggen.

Wat ik wel weet is dat het met mijn vorige modem gewoon werkte. Na de wissel naar een Arris modem werkte het niet meer en moest het zelfs opnieuw aangezet worden in jullie systeem. Daarna werkte het nog steeds niet. Daarom de oproep in het forum aan andere gebruikers om het ook eens te proberen. Ik denk dat het Arris modem dit gewoon niet doet.

De software heeft wel meer fouten. Ik kan bijvoorbeeld geen WiFi kanaal hoger dan 11 instellen. Dat werkt gewoon niet. Zou wel moeten kunnen.
De software test zelf failt ook met de melding dat ik geen internet verbinding heb. Een paar regels lager komt de melding dat ik een werkende internet verbinding heb.

Mijn vertrouwen in deze modem software is daarom niet erg hoog. Wat ik wil weten is of het alleen mijn modem is. Is dat het geval dat zal ik vragen om een vervanger. Dat is nu te vroeg.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Gisterenavond heb ik een druktoets telefoon direkt op de modem aangesloten en de code daarmee geven. Zelfde antwoord kiestoon en reactie. Geen. Gewoon ingesprek als ik bel via mobiel.

Lijkt me echt in het modem te zitten.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Heb je het telefoontoestel ook al gereset? Ik hoor ook graag van anderen of zij hetzelfde ervaren. Gebruik je deze functie vaak trouwens?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Anne H Ziggo wrote:
Heb je het telefoontoestel ook al gereset? Ik hoor ook graag van anderen of zij hetzelfde ervaren. Gebruik je deze functie vaak trouwens?



Ik kan er niets over zeggen Anne H Ziggo , daar ik deze functie eigenlijk niet gebruik. Ik vind het ook niet echt prettig. Maar ik kan het eens uitproberen natuurlijk.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Willem-A wrote:
Anne H Ziggo wrote:
Heb je het telefoontoestel ook al gereset? Ik hoor ook graag van anderen of zij hetzelfde ervaren. Gebruik je deze functie vaak trouwens?



Ik kan er niets over zeggen Anne H Ziggo , daar ik deze functie eigenlijk niet gebruik. Ik vind het ook niet echt prettig. Maar ik kan het eens uitproberen natuurlijk.
Wanneer je een Arris connectbox hebt heel graag!
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Anne H Ziggo wrote:
Heb je het telefoontoestel ook al gereset? Ik hoor ook graag van anderen of zij hetzelfde ervaren. Gebruik je deze functie vaak trouwens?

Al een jaar of 5 of meer. Hoe "vaak" is moeilijk te zeggen. Ik vertrouwde erop dat ik naar huis kon bellen en even kon "aankloppen" als "thuis" bezet was.
Die service heeft gewerkt todat ik de nieuwe ConnectBox kreeg.

Het telefoon toestel kan het niet zijn. Die is niet veranderd en van buiten af is de lijn ingesprek. Of dat het modem doet of de Ziggo apparatuur op een andere plek kan ik niet zien. Aangezien het gewerkt heeft verdenk ik het Modem.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Anne H Ziggo wrote:

Willem-A wrote:

Anne H Ziggo wrote:
Heb je het telefoontoestel ook al gereset? Ik hoor ook graag van anderen of zij hetzelfde ervaren. Gebruik je deze functie vaak trouwens?
Ik kan er niets over zeggen Anne H Ziggo , daar ik deze functie eigenlijk niet gebruik. Ik vind het ook niet echt prettig. Maar ik kan het eens uitproberen natuurlijk.
Wanneer je een Arris connectbox hebt heel graag!


heb wel de Connectbox, maar weet zo niet welke. Zal eens kijken als ik wat mer tijd heb. Moet zo weg...
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Willem-A wrote:

Anne H Ziggo wrote:

Willem-A wrote:

Anne H Ziggo wrote:
Heb je het telefoontoestel ook al gereset? Ik hoor ook graag van anderen of zij hetzelfde ervaren. Gebruik je deze functie vaak trouwens?
Ik kan er niets over zeggen Anne H Ziggo , daar ik deze functie eigenlijk niet gebruik. Ik vind het ook niet echt prettig. Maar ik kan het eens uitproberen natuurlijk.
Wanneer je een Arris connectbox hebt heel graag!
heb wel de Connectbox, maar weet zo niet welke. Zal eens kijken als ik wat mer tijd heb. Moet zo weg...

Hallo Willem,

De optie moet ook aangezet zijn door Ziggo in je abonnement of modem. Dat kun je niet zelf regelen. Maar proberen kan altijd. Het gaat wel om de Connectbox met Arris chip. Zie mijn footer. Alvast bedankt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag bloemen64

dat is volgens mij niet het geval. Ik zal dat eens navragen. Dacht eigenlijk dat het altijd aan stond, maar je het zelf alleen nog even dient te activeren als je het wilt gebruiken. Maar zoals gezegd, heb ik het nooit heel makkelijk gevonden, toen het nog wel werkte. Maar dat is al zeer lang geleden.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Willem-A wrote:
Dag bloemen64


dat is volgens mij niet het geval. Ik zal dat eens navragen. Dacht eigenlijk dat het altijd aan stond, maar je het zelf alleen nog even dient te activeren als je het wilt gebruiken. Maar zoals gezegd, heb ik het nooit heel makkelijk gevonden, toen het nog wel werkte. Maar dat is al zeer lang geleden.

Ik had hetzelfde idee. Maar het blijkt niet zo te zijn dat het dan ook werkt. Tot nu toe wel. Met het Ubee en Technicolor modem werkte het. De huidige Arris CB lijkt daar anders over te denken. Vandaar de vraag op het forum aan andere Arris CB bezitters.

Ik vind het een handige functie. Het werkt niet zoals je zou verwachten, je ziet geen nummer van degene die aanklopt, maar goed genoeg.
Als je tijd hebt om het te proberen dan graag.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
bloemen64 Zonder heel technisch te worden zou ik graag willen dat je het telefoontoestel reset naar fabrieksinstellingen 🙂 Die horde moet eigenlijk genomen zijn voordat ik bij de beheerders van de telefonie centrale aan de bel kan trekken. Om digitale toestelproblemen helemaal uit te sluiten kan ik je ook een super eenvoudig test toestel gratis toesturen. Dat duurt wel langer. Als je dat wil, stuur mij dan een privébericht met je postcode, huisnummer en klantnummer.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Anne H Ziggo wrote:
bloemen64 Zonder heel technisch te worden zou ik graag willen dat je het telefoontoestel reset naar fabrieksinstellingen 🙂 Die horde moet eigenlijk genomen zijn voordat ik bij de beheerders van de telefonie centrale aan de bel kan trekken. Om digitale toestelproblemen helemaal uit te sluiten kan ik je ook een super eenvoudig test toestel gratis toesturen. Dat duurt wel langer. Als je dat wil, stuur mij dan een privébericht met je postcode, huisnummer en klantnummer.

Er is een privebericht op de bus gedaan.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Wisselgesprek werkt nu. De code *43* is fout. Die moet *43# zijn.
De Ziggo site moet aangepast worden denk ik.

Het verveldende is dat ik die code geprobeerd heb en ik nog steeds ingesprek kreeg te horen als ik naar huis belde. Dat komt door de manier van testen die ik deed. Alleen de telefoon van de haak is blijkbaar geen gesprek voor het modem. Pas als je een verbinding hebt ben je in gesprek. Dat kon ik echter pas testen toen wisselgesprek werkte via de juiste code. Laten we zeggen "Murphy" is altijd aan wezig om iets fout te laten gaan.

Het wisselgesprek zelf werkt anders dan voorheen. Eerst komt er een vreselijk harde piep. Daarna de info piepjes die melden dat er een wisselgesprek is. Voorheen schakelde je meteen om met de flash knop. Nu niet. Er is nu een menu met de informatie van de beller die je probeerd te bellen. die moet je kiezen voordat hij omschakelt.
Je krijgt ook een "gemiste oproep" te zien ook al heb je het wisselgesprek aangenomen.

Het lijkt nu te werken zoals ook in de handleiding van de telefoon vermeld staat. Zo heeft het echter voorheen nooit gewerkt. Even wennen dus.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Fijn dat het weer werkt! Die code had je op 7 november inderdaad al geprobeerd lees ik. Ik neem mee dat 'alleen de hoorn van de haak nemen' niet voldoende is. Dat klopt ook, pas zodra je een nummer hebt 'gedraaid' gaat er een lijntje naar de centrale open. Dank voor al je berichten! 🙂
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Succes met de vergaderingen die volgen op de foute code op de site.
Ik hoop dat het "een keer" aangepast wordt.:smirk:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ik hoor nog graag van Willem - en ook van meerdere klanten - of de wisselgesprek code inderdaad afwijkt van de instructies op de site.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Anne H Ziggo wrote:
Ik hoor nog graag van Willem - en ook van meerdere klanten - of de wisselgesprek code inderdaad afwijkt van de instructies op de site.

Vodaphone, Tele2, KPN gebruiken allemaal *43#. Nu is Ziggo wel vaker afwijkend maar dit keer denk ik dat de *43* op de site fout is:yum:
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Anne H Ziggo is er nog nieuws over de juistheid van de code?

Mijn nieuws is dat ik het weer uitgeschakeld heb. Het aankloppen geeft zoveel onderbrekingen in het gesprek dat het niet acceptabel is om aan te laten staan. En de melding piep is veel te hard.

Goed nieuws: de code om wisselgesprek uit te schakelen klopt wel op de site.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo