Beantwoord

Waar blijft de tijd?


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Na het wisselen van zomer- naar wintertijd ook onze huistelefoons een uur vroeger gezet. Nu blijkt dat na elke telefonische oproep de telefoons weer een uur later komen te staan. Superonhandig voor de voicemail en de wekkerfunctie van de telefoon (zo sta je wel erg vroeg op). Blijkt te liggen aan de systeemtijd van Ziggo. Het modem staat op de verkeerde tijd (ook uur te ver, is niet meer zelf in te stellen) en met het signaal nummerherkenning wordt ook de foute tijd meegestuurd. Ziggo zegt er mee bezig te zijn. Adviseerde eerst fabrieks-reset, maar dat hielp niet. Iemand ander idee?
icon

Best beantwoord door mguzz 10 november 2017, 15:56

Je kan onderstaand topic eens doornemen:

https://community.ziggo.nl/vast-bellen-159/tijd-op-vaste-telefoon-verspringt-telkens-bij-overgang-van-zomer-naar-wintertijd-22319

Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 5
Je kan onderstaand topic eens doornemen:

https://community.ziggo.nl/vast-bellen-159/tijd-op-vaste-telefoon-verspringt-telkens-bij-overgang-van-zomer-naar-wintertijd-22319
Reputatie 7
Badge +11

Gaat niet op, want in de Ziggo Connectbox valt niets in te stellen wat betreft tijd.


Niet de oplossing want zoals ipv6 al schreef: tijd kun je niet veranderen op de connectbox. Wie nog meer ideeen? (behalve Ziggo die het direct zou moeten oplossen?)
Reputatie 7
Hoi tle36,

Voor de Connect Box zal er inderdaad vanuit ons een oplossing moeten komen. Dit wordt meegenomen in de volgende firmware update. Sorry voor het ongemak! Mocht je gebruik maken van parental control op de Connect Box, hou er dan ook rekening mee dat die tijden niet meer kloppen.

Groet,
Thijs
Reputatie 7
Badge +11
Thijs Ziggo schreef:

Hoi tle36,

Voor de Connect Box zal er inderdaad vanuit ons een oplossing moeten komen. Dit wordt meegenomen in de volgende firmware update. Sorry voor het ongemak! Mocht je gebruik maken van parental control op de Connect Box, hou er dan ook rekening mee dat die tijden niet meer kloppen.

Groet,
Thijs


Hallo @Thijs Ziggo,
De Connect Box kent geen parental control.
Reputatie 7
Ah, bedoelde eigenlijk de time of day regels! Iets waar ouders nog wel eens gebruik van maken. 😉 Maar inderdaad wel net even iets anders.
Beste Thijs Ziggo,

Is er al iets bekend omtrent die firmware update?
Dit probleem speelt al maanden, buiten wintertijd ook de normale tijd die steeds terugloopt wanneer je belt/ gebeld wordt.

Mvg,
Jody
Reputatie 2
Badge +3
Thijs Ziggo schreef:

Ah, bedoelde eigenlijk de time of day regels! Iets waar ouders nog wel eens gebruik van maken. 😉 Maar inderdaad wel net even iets anders.



Dag @Thijs Ziggo
Met dit bericht bevestig je Cunninghams law, die je onder elk antwoord weergeeft. 🤣 🤣
Reputatie 7
JdeB schreef:

Beste Thijs Ziggo,

Is er al iets bekend omtrent die firmware update?
Dit probleem speelt al maanden, buiten wintertijd ook de normale tijd die steeds terugloopt wanneer je belt/ gebeld wordt.

Mvg,
Jody



Hoi Jody,

We hebben inmiddels een aanpassing in het netwerk kunnen maken waardoor een firmware update niet noodzakelijk is zodat je ConnectBox de juiste tijd weergeeft. Zet graag ook je DECT telefoon uit wanneer je de modem reset. Wacht dan totdat je modem aanstaat en zet dan DECT weer aan. Ben benieuwd wat je dan ziet als ingestelde tijd.

Groet,
Thijs
Reputatie 7
Cool1946 schreef:

Thijs Ziggo schreef:

Ah, bedoelde eigenlijk de time of day regels! Iets waar ouders nog wel eens gebruik van maken. 😉 Maar inderdaad wel net even iets anders.



Dag @Thijs Ziggo
Met dit bericht bevestig je Cunninghams law, die je onder elk antwoord weergeeft. 🤣 🤣



Hahaha ja, een prachtig voorbeeld! 😃
Reputatie 7
Badge +7
@Thijs Ziggo

Hallo Thijs. Onze telefoon is nu weer bij de tijd. Probleem van de tijd is hier dus opgelost.

Teun
Reputatie 7
Top, bedankt voor de update Teun!
Reputatie 7
Badge +7
Graag gedaan.

Teun
Reputatie 3
Badge +2
Wacht eerst de volgende wintertijd/zomertijd wisseling af....
Reputatie 7
Badge +7
Dat duurt nog heeeel lang. Dat zien we dan wel weer.

gr Teun.
tle36 schreef:

Na het wisselen van zomer- naar wintertijd ook onze huistelefoons een uur vroeger gezet. Nu blijkt dat na elke telefonische oproep de telefoons weer een uur later komen te staan. Superonhandig voor de voicemail en de wekkerfunctie van de telefoon (zo sta je wel erg vroeg op). Blijkt te liggen aan de systeemtijd van Ziggo. Het modem staat op de verkeerde tijd (ook uur te ver, is niet meer zelf in te stellen) en met het signaal nummerherkenning wordt ook de foute tijd meegestuurd. Ziggo zegt er mee bezig te zijn. Adviseerde eerst fabrieks-reset, maar dat hielp niet. Iemand ander idee?

Ik hoop dat er een WebCare medewerker dit ook leest, het is duidelijk dat dit probleem door het modem veroorzaakt wordt, voorheen moest het modem naar fabrieks instellingen worden gebracht, maar nu is het opnieuw opstarten voldoende. Bij het eerste inkomende gesprek wordt de tijd goed in de telefoon weer gegeven. Helaas een paar dagen later loopt deze weer achter met de werkelijkheid. Via 1200 konden/ wilde ze er niets van horen, wordt niet ondersteund.
Oplossing is elke 3 dagen de modem restarten, dan blijft deze nagenoeg gelijk lopen.
De goedkoopste temperatuur meter loop synchroon met offenbach in Duitsland, helaas werkt ziggo nog in het stenentijdperk
Reputatie 7
Badge +7
Wel raar, die van ons gaat nog steeds op tijd (nou ja 3 minuten verschil).

gr Teun
Reputatie 7
Badge +11
Teun schreef:

Wel raar, die van ons gaat nog steeds op tijd (nou ja 3 minuten verschil).

gr Teun


Jij woont in een andere tijdzône, vandaar het tijdsverschil😉
Reputatie 7
Badge +7
Klopt.

Iets verder naar het noorden. Het is hier 's avonds ook 3 minuten eerder donker😉

gr Teun

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics