rob27

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voip - Yealink W60P

Ik wil over schakelen van KPN vastbellen naar Ziggo Voip. Nu blijkt dat het Ziggo platform niet de Yealink W60B base en W56h handset ondersteun. Klopt dat en welke provider ondersteun dat dan wel. ??
3 Reacties 3
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hoi rob27
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Als ik het goed heb gezien in de gebruiksaanwijzing dan is dit toestel aangesloten via een UTP kabel op internet? Als dit het geval is dan heb je verder geen last en kan je deze ook gewoon aansluiten via Ziggo. Echter Ziggo heeft geen VOIP bellen voor over dit soort telefoons. Ziggo heeft zijn eigen VOIP en dit komt uit op je router en daar kan je dan je toestel op aansluiten en gebruiken (niet die van jou).

Een VOIP systeem gebruik je toch alleen als je ergens ook een VOIP nummer hebt, kan je die dan niet gewoon meenemen of dat ging ook via KPN? Er zijn genoeg bedrijven online te vinden die VOIP nummers aanbieden via VOIP toestellen. Antwoord is dat Ziggo namelijk helemaal geen gebruik maakt van VoIP/sip voor telefonie. Je ben natuurlijk vrij om zelf een dienst af te nemen bij Voipbuster of iets anders.

Mocht er nog iemand anders zijn die hier meer over weet of kan vertellen dan sta ik daar natuurlijk ook open voor.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je zou hier eens kunnen kijken :
https://www.cheapconnect.nl/tarieven/

Ziggo levert alleen VOIP / sip trunk aan grootzakelijke abbo's. Voor de normale abbo's wordt wel voip gebruikt maar wordt dit in het modem al omgezet naar een analoge aansluiting.
rob27
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ik nu heb is: Bellen via KPN met analoge lijn met een Siemens DECT centrale, 6 handsets.en een extender voor de bereikbaarheid op het buiten terrein. Deze bedrade KPN lijn wordt kortstondig omgeschakeld van de int. DCET centrale naar de int. alarmcentrale als deze laatste daar om vraagt en voorrang krijgt boven lopende telefoon gesprekken.
Daarbij Ziggo 3 in 1 pakket ( Televisie, internet 250 Mbps en bellen) Het bellen via Ziggo gebruik ik niet. Er is wel een analoog toestel rechtstreeks aangesloten op het ziggo modem en werkt normaal met in en uitgaande gesprekken.
Dit is de huidige situatie. Nu wilde ik uitbreiden naar 7 handsets + deurintercom echter er kunnen max 6 handsets op deze Siemens centrale en ook is de deurintercom niet meer leverbaar.
Dus was het idee om op eenvoudige wijze over te schakelen naar het volgende tijdperk van bellen VoIP. Maar dat valt dus achteraf vies tegen. Dus wat nu was mijn gedachten. Ik informeerde bij Ziggo en nu een aantal interne doorverwijzingen. Was de conclusie en advies dat Ziggo MKB de oplossing kon bieden en dat Cetric de Yealink hardware kon leveren en aansluiting kon realiseren. De reden dat ik voor Yealink heb gekozen was om twee reden. 1 dat Ziggo dit als hun voorkeur voor de hardware is en dat op het Yealink W60P basis station 8 SIP accounts kunnen worden aangesloten w.o een SIP deur intercom. Dit paste mij dus perfect en voldeed aan mijn wens. Tevens kan je inloggen op het basis station en zo alle accounts beheren. Dat was het goede nieuws.
Tot dat ik de offerte van Centric kreeg en die bood 2x Yealink W56P basis station aan i.p.v. mijn voorkeur van de W60P. Dit om dat de W56P slechts 6 accounts aan kan i.p.v. van de benodigde 8 accounts.
Vraag je bij Centric wat de reden is dan is het antwoordt dat de W60P niet, althans nog niet? Krijg je ook geen informatie of het wel of niet beschikbaar komt, wordt ondersteunt door het Ziggo platform maar de W56P wel.
Vraag ik bij Centric om derden en hoe dat wel opgelost kan wordt. Erwijzen ze mij naar Ziggo en Ziggo op zijn beurt weer naar Centric. Ik als klant, die een dienst wel beide wil afnemen, blijft met het probleem achter en blijft het zoals het is. Om terug te komen op mijn vraag waarom de Yealink W56P wel ondersteunt wordt door het Ziggo platform en de W60P niet. Zoek de verschillen.

Uitgelicht topic