Vraag

Voicemail werkt niet, het is niet te activeren sinds kort


Mijn voicemailservice bij Ziggo heeft tot voor kort altijd gewerkt, maar nu schakelt de oproep niet meer over op voicemail.
Ik heb zelf niets gewijzigd aan mijn instellingen.

Meerdere keren al met Ziggo gebeld, maar telkens als antwoord dat het echt niet aan Ziggo ligt, en loop het menu van Ziggo door, neem hoorn op, wacht op kiestoon, druk *61*1233 en hang op.
Meerdere keren geprobeerd, hielp niet.
Medewerker van Ziggo zou modem resetten, op haar verzoek stekkers eruit gehaald, telefoontoestel uitgeschakeld en stekkers uit telefoontoestel etc. en binnen 10 minuten zou de medewerker mij bellen en stappen doorlopen om het weer geactiveerd te krijgen. Nooit meer terug gebeld …..
Vandaag zelf weer gebeld, maar men weet de oplossing niet ?????
Laatste tip die ik kreeg om het probleem hier te melden, bij deze dus.

Hoe kan ik mijn voicemail activeren? althans weer actief krijgen. Als ik via mijn telefoon door het menu loop: 1233->9->1->1 krijg ik van Ziggo de mededeling 'op dit moment is de voicemail actief'. Alleen als ik mezelf via mobiel en vaste telefoon niet beantwoord springt het inkomende gesprek niet over op voicemail, maar blijft oneindig overgaan.
Wat gaat er mis en wat moet ik of Ziggo veranderen zodat mijn voicemail wel weer werkt.

152 Reacties

Reputatie 7
Ik heb ook een update,

De test is live, maar ze verwachten donderdag pas een uitslag... ik houd jullie op de hoogte.

Gr,
  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.
@Ronald Ziggo Daarvoor kun je mij als levend voorbeeld noteren 😉


Levende voorbeelden zijn de beste. Ik heb jullie beiden genoteerd. Gr,


Hier hebben wij ook last van. Als ik nu met mijn mobiel naar het huistelefoonnummer bel en er wordt niet afgenomen, krijg ik niet meer de voicemail en als wij een nieuwe welkomstboodschap in hebben gesproken, slaat hij deze niet op.

Daarnaast hebben wij op 19 april een brief ontvangen van Ziggo dat ze onderhoud zouden hebben aan de vaste lijn en dat we na dit onderhoud een brief zouden krijgen met alle informatie die wij nodig hebben voor onze persoonlijke instellingen. Wij hebben nog steeds geen brief ontvangen.
Ook nu, 5 juni, het omschreven probleem. Als ik al in het menu kom, hetgeen meestal niet lukt omdat er niet gereageerd wordt op de 9-toets, eindigt het inspreken van een nieuwe boodschap met:" Er is een fout in het systeem, de verbinding wordt nu verbroken". De helpdesk, zowel telefonisch als schriftelijk, kon geen adequate oplossing bieden. De suggestie wordt gedaan dat het een uniek probleem is. Uit bovenmstaande reacties blijkt van niet.
Zal er nog een oplossing komen?
Reputatie 6
Badge +4
@Ronald Ziggo Inmiddels voorbeelden genoeg?

Want de storing is er nog steeds.
Reputatie 7
Badge +35
Dan zal een Ziggo moderator zich er al over ontfermd hebben en ergens een schop tegen gegeven hebben.☺ @Theo76
Reputatie 7
Excuses voor mijn late reactie en de problemen die jullie ondervinden. Na mijn laatste melding is wel duidelijk geworden dat er nog meerdere problemen lopen na de overgang naar een nieuw platform.
Allereerst twee storingen waar we geen voorbeelden meer voor nodig hebben:

  • Nog voicemail die niet verdwijnt?
Bel met 1235 om bij het oude platform de voicemail weg te halen. De nieuwe voicemail's komen wel gewoon bij 1233 binnen.

  • Het invoeren van nummers bij het keuze menu van voicemail werkt niet.
Dit is inderdaad een lopende storing, helaas is daar nog niet bekend hoelang dit nog gaat duren.
Een mogelijke (vreemde) oplossing is het menu een paar keer achter elkaar proberen te doorlopen, na een paar keer werkt hij vaak weer.



Daarnaast zijn er nog drie waarvoor we nog voorbeelden verzamelen:

  • Melding: 'Voicemail voor dit nummer is niet beschikbaar'.
Voor deze ontvangen we graag de volgende info:
- Melding die je hoort:
- Wanneer hoor je deze melding (welke acties doe je precies):
- Wat horen anderen als ze je bellen:

  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.

  • Er kan geen boodschap worden ingesproken na de piep.
Is de pieptoon te horen na de welkomstboodschap? Want indien niet, dan staat er een afwezigheidsmelding actief.
Mocht de piep er wel zijn, dan registreer ik graag dat je hier last van hebt voor de oplosgroep.

Indien je al contact hebt gehad met de klantenservice is je klantnummer al genoteerd met de bijbehorende melding. Ik kan geen dubbele melding maken.

De oplosgroep is hard bezig, ik hoop dat we snel een oplossing hebben.

Gr,
Reputatie 7
Een nieuwe update,

Er is een mogelijke fix, maar deze wordt nog getest, helaas duurt dit door de vakantie periode langer dan normaal.
Volgende week dinsdag heb ik hopelijk beter nieuws.

Gr,

Ik krijg een nieuwe modem. Ben benieuwd...

Anders ik wel Rijk. De signaalproblemen zijn sinds 15-11 opgelost dus dat is niet de oorzaak geweest van alle problemen. :slight_frown:


Installeren nieuwe modem ging snel. Alles lijkt te werken.

Wel een lelijk wit ding, zo'n Connectbox. Maar goed, je kan niet alles hebben.

Reputatie 6
Badge +4
Wat gezondheid betreft ben ik vaak afhankelijk van medewerkers van het ziekenhuis die mij bellen ivm met afspraken, uitslagen etc.
Van een helpdesk medewerker hoorde ik dat het tot in September kan duren voor het opgelost is, Ziggo zal klanten niet informeren als het een feit is.


@Akoni Misschien helpt het je dan als je de oproepen op je ziggo nummer door laat schakelen naar je 06-nummer? Wellicht dat je dan minder risico loopt?
Reputatie 1
Na de onlangs gedane arbeid door Ziggo aan het Telefoonnet om het ons allemaal makkelijker te maken werkt (mijn) voicemail niet meer. Ja, ik heb alle stappen doorlopen en het hele 1233 menu doorlopen. In eerste instantie had ik mijn voicemail weer aan de praat met een nieuw ingesproken bericht. Maar de service was van korte duur. Al wat mensen nu horen als ik gebeld wordt is: ‘Dank voor het bellen de verbinding wordt nu verbroken,’ of woorden van die strekking. Als ik probeer om via het 1233 menu mijn voicemailboodschap opnieuw in te speken of te veranderen krijg ik het bericht dat niets veranderd is. Het is sowieso al moeilijk om gebruik te maken van het instelmenu want zo gauw je een cijfer intoetst om iets te veranderen gebeurt er niks of wordt de mededeling herhaalt dat je toetst huppeldepup dient in te drukken om een boodschap opnieuw in te spreken of te veranderen.
MAAR DAT LUKT DUS NIET! De service werkt niet.

Ook de ‘service’ dat ontvangen berichten automatisch verwijderd worden na 24 uur zint mij niet. Als ik maandagochtend vertrek en kom de volgende zaterdag thuis dan zijn alle ontvangen voicemailberichten tot en met donderdag niet meer te beluisteren!
Inderdaad, ik heb enkel een vaste telefoon. Zonder draaischijf of zwengel, dat dan weer wel.

Maar alle gekheid op een stokje. Er zijn meer mensen met dit serieuze probleem gezien de vragen/opmerking gesteld via de community. Dus beste Ziggo, maak dat het werkt. We betalen er tenslotte voor.

Of het ook structureel opgelost is zal nu moeten blijken. Heb je de afgelopen dagen nog problemen ervaren met de voicemail @Rijk van Geest?


Mark, alles lijkt te werken.

Als ik weer problemen ervaar met mn voicemail meld ik het weer hier.

Reputatie 6
Badge +4
@Ronald Ziggo Gisteravond even tijd gehad om te testen. 1e keer kon ik met de toetsen wel keuze maken in hoofdmenu, maar in het submenu reageerde de toetsen niet.
Verbinding verbroken, opnieuw geprobeerd, toen geen probleem.

Daarna via externe lijn voicemail proberen in te spreken, 1e keer tijdens het inspreken na de piep kwam de computerdame na een seconde of 10 er tussen met de mededeling,de verbinding wordt nu verbroken, en is er ook niks opgeslagen.
Nog een keer geprobeerd, wederom na de piep ingesproken, kon het nu wel afmaken, en bericht was ook terug te luisteren.

Kortom, nog niet helemaal overtuigend.
Reputatie 6
Badge +4
Ik zal het gaan testen binnenkort, en hou je op de hoogte Ronald.
Hallo Ronald,
Hij stond inderdaad ingesteld op de afwezigheidsmelding. Een tijd geleden kon ik dat niet wijzigen, maar nu wel. Op dit moment werkt de voicemail weer. Bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Update,

Ze hebben de problemen in twee categorieën kunnen opsplitsen, Daarmee ligt het probleem complexer dan gedacht.
Maandag heb ik weer meer info zo als het er nu uit ziet.

Gr,
Reputatie 6
Badge +4



  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.


@Ronald Ziggo
Daarvoor kun je mij als levend voorbeeld noteren 😉
Reputatie 7
Klopt, en helaas ben ik er ook nog niet achter waarom niet.... 😥
Alleen dat we met een oplossing bezig zijn. En inderdaad Mathijse, deze issues sinds de migratie. En yes Babbel, al werkt het voor het overgrote deel goed, er zijn een paar ernstige tekortkomingen bij een aantal klanten.

PS, vermeld alsjeblieft je postcode en huisnummer in je profiel! dan kan ik de voorbeelden makkelijker doorzetten.

Gr,
Wij hebben ook nog steeds dezelfde problemen. Vorige week zelf geprobeerd iets in te spreken. Ik kreeg geen piep te horen, probeerde toch iets in te spreken, maar na een paar woorden werd de verbinding verbroken. Dit probleem speelt al maanden. Wanneer wordt dit eindelijk opgelost?
@martin lentink bekend probleem, ook bij mij. het kan helpen om weer op te hangen en opnieuw 1233 te bellen. en dan nog een keer, en dan nog een keer, en dan reageren de druktoesten plots wel...

Dank je!
Een paar maal geprobeerd en inderdaad een nieuwe boodschap kunnen instellen. Nu mijn tweede lijn nog werken zin te krijgen. En dat is mijn zakelijke lijn, dus...
Reputatie 1
En ja hoor, voicemail werkt weer niet! Bellers krijgen wel het ingesproken welkomstbericht te horen en kunnen na de piep (nou piep, eerder een schoolpleinzoemer) een bericht inspreken maar de ontvanger (dat is ik dus) krijg de mededeling dat er geen Geen Berichten zijn. Uiteraard heb ik weer het hele 1233-menu doorlopen maar het is weer niet te doen. Hebben meer mensen hier last van na de oplossing van een tijdje geleden?
Reputatie 7

Ik heb het idee dat er meer persoonlijke problemen spelen dan een server. Wellicht wel dezelfde bij jullie, maar niet meer aan de server kant.

@Rijk van Geest wacht, dus hij heeft het ook sinds de reset van de modem niet gedaan?  of 1-2 dagen wel?

@Kilroy Hoelang heeft hij het wel gedaan voor je dit merkte? En heb je zelf al acties ondernomen door bv het basis station en modem tijdelijk van de stroom te halen?

@Carlvan Het zou kunnen dat dit wel uitmaakt, hier nog wat nagevraagd maar daar kom ik niet veel verder mee. Maar de modem is uit 2011 zie ik inderdaad. Die kan ik best laten omruilen, daarna kan er nog getest worden met een andere telefoon indien nodig. Maar dan kunnen we dat omruilen beter even via privéberichten afhandelen.

Gr,

Hallo Ronald,

Helaas is het probleem toch nog niet opgelost. Net belde ik de voicemail om een persoonlijke welkomsboodschap in te spreken. Ik had echter niet de mogelijkheid om een boodschap in te spreken. Toen ik het nog een keer probeerde lukte het wel. Toen ik ons eigen nummer belde kon ik ook iets inspreken. Als ik vervolgens de voicemail bel hoor ik helemaal niks (ook niet of er al dan niet een bericht is). Helaas dus toch weer problemen waar ik zo langzamerhand helemaal gek van word!
Reputatie 7
Hallo Anke,

Dat gaat dus niet goed! Krijg je die melding via 1233 of via 1235?
Of krijg je bij beide dezelfde melding?

Zou je in ieder geval de voicemail eens om kunnen zetten naar alleen een boodschap, dan kunnen testen wat je te horen krijgt?
en dan weer terug naar voicemail en testen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Gr,
Zelfde probleem bij mij dus. Ik heb een 'oud' toestel, zou het daar aan kunnen liggen?
Reputatie 3
Badge +6
Hier moet een moderator van ziggo even naar kijken, aangezien meerdere mensen er last van hebben. @Lycke Ziggo

Reageer