Vraag

Voicemail werkt niet, het is niet te activeren sinds kort


Mijn voicemailservice bij Ziggo heeft tot voor kort altijd gewerkt, maar nu schakelt de oproep niet meer over op voicemail.
Ik heb zelf niets gewijzigd aan mijn instellingen.

Meerdere keren al met Ziggo gebeld, maar telkens als antwoord dat het echt niet aan Ziggo ligt, en loop het menu van Ziggo door, neem hoorn op, wacht op kiestoon, druk *61*1233 en hang op.
Meerdere keren geprobeerd, hielp niet.
Medewerker van Ziggo zou modem resetten, op haar verzoek stekkers eruit gehaald, telefoontoestel uitgeschakeld en stekkers uit telefoontoestel etc. en binnen 10 minuten zou de medewerker mij bellen en stappen doorlopen om het weer geactiveerd te krijgen. Nooit meer terug gebeld …..
Vandaag zelf weer gebeld, maar men weet de oplossing niet ?????
Laatste tip die ik kreeg om het probleem hier te melden, bij deze dus.

Hoe kan ik mijn voicemail activeren? althans weer actief krijgen. Als ik via mijn telefoon door het menu loop: 1233->9->1->1 krijg ik van Ziggo de mededeling 'op dit moment is de voicemail actief'. Alleen als ik mezelf via mobiel en vaste telefoon niet beantwoord springt het inkomende gesprek niet over op voicemail, maar blijft oneindig overgaan.
Wat gaat er mis en wat moet ik of Ziggo veranderen zodat mijn voicemail wel weer werkt.

152 Reacties

Of het ook structureel opgelost is zal nu moeten blijken. Heb je de afgelopen dagen nog problemen ervaren met de voicemail @Rijk van Geest?


Mark, alles lijkt te werken.

Als ik weer problemen ervaar met mn voicemail meld ik het weer hier.

Reputatie 7

Of het ook structureel opgelost is zal nu moeten blijken. Heb je de afgelopen dagen nog problemen ervaren met de voicemail @Rijk van Geest?

Vanmorgen werd de verbinding weer verbroken bij het inspreken van het eerste testbericht. Er werd niets opgenomen. Het tweede testbericht verliep goed.

Balen. Uit de signaalmeting kan ik weinig bijzonderheden halen, ik leg dit probleem voor aan een andere afdeling want mijn ideeën raken op. Je hoort nog van ons!


Dank voor de terugkoppeling, Mark.


Testbericht van Ziggo op donderdag 12 december om 11:52 is opgenomen door voicemail.

Laatste storing was op dinsdag 10 december om  07:09. Ingesproken testbericht kon niet worden verwijderd. Ook andere toetsen werkten pas na reset voicemail

Vanmorgen werd de verbinding weer verbroken bij het inspreken van het eerste testbericht. Er werd niets opgenomen. Het tweede testbericht verliep goed.

Balen. Uit de signaalmeting kan ik weinig bijzonderheden halen, ik leg dit probleem voor aan een andere afdeling want mijn ideeën raken op. Je hoort nog van ons!


Dank voor de terugkoppeling, Mark.

Reputatie 7

Vanmorgen werd de verbinding weer verbroken bij het inspreken van het eerste testbericht. Er werd niets opgenomen. Het tweede testbericht verliep goed.

Balen. Uit de signaalmeting kan ik weinig bijzonderheden halen, ik leg dit probleem voor aan een andere afdeling want mijn ideeën raken op. Je hoort nog van ons!

Met de test-telefoon is het probleem helaas niet verholpen. Inspreken 3e testbericht werd afgebroken en niet opgenomen door de voicemail.

Omdat ik ook de kabels van de test-telefoon gebruikt heb kunnen we mogelijk sluiting in de kabel van telefoon naar modem uitsluiten.

De test-telefoon stuur ik gelijk terug met de oude modem die ik nog ff vasthoud voor alle zekerheid.

Btw, een tijdje geleden heeft een helpdeskmedewerkster de oude modem doorgemeten nadat ik alle kabels uit de inputs gehaald had. Zij concludeerde toen dat het probleem niet bij mij lag.

Helaas!

Ik start een gedetailleerde meting tussen onze centrale en jouw modem, want in de reguliere metingen kan ik geen afwijkingen ontdekken. Kom ik donderdag op terug.


OK.

Vanmorgen werd de verbinding weer verbroken bij het inspreken van het eerste testbericht. Er werd niets opgenomen. Het tweede testbericht verliep goed.

Reputatie 7

Met de test-telefoon is het probleem helaas niet verholpen. Inspreken 3e testbericht werd afgebroken en niet opgenomen door de voicemail.

Omdat ik ook de kabels van de test-telefoon gebruikt heb kunnen we mogelijk sluiting in de kabel van telefoon naar modem uitsluiten.

De test-telefoon stuur ik gelijk terug met de oude modem die ik nog ff vasthoud voor alle zekerheid.

Btw, een tijdje geleden heeft een helpdeskmedewerkster de oude modem doorgemeten nadat ik alle kabels uit de inputs gehaald had. Zij concludeerde toen dat het probleem niet bij mij lag.

Helaas!

Ik start een gedetailleerde meting tussen onze centrale en jouw modem, want in de reguliere metingen kan ik geen afwijkingen ontdekken. Kom ik donderdag op terug.

Vergelijkbaar probleem hier, de voicemail persoonlijke welkomst tekst (of afwezigheids tekst} via de desbetreffende menuoptie ingesproken, hekje om einde aan te geven, dan optie 1 om op te slaan, en dan komt tekst "u heeft geen persoonlijke welkomst/afwezigheids tekst" (en dat kan je dan steeds opnieuw proberen), of de tekst "er is een probleem opgetreden, de verbinding wordt verbroken".

Nog een ander oud toestel gevonden en daarmee geprobeerd, en tot mijn verbazing werkte dat ineens wel....... Zou het dan toch aan de (DTMF?) tonen van het toestel liggen?

Wel vreemd dat het dan vanaf een mobiele telefoon ook niet lukte, maar vooruit, mijn probleem lijkt opgelost, mogelijk dat dit iemand anders nog helpt.

 

 

Met de test-telefoon is het probleem helaas niet verholpen. Inspreken 3e testbericht werd afgebroken en niet opgenomen door de voicemail.

Omdat ik ook de kabels van de test-telefoon gebruikt heb kunnen we mogelijk sluiting in de kabel van telefoon naar modem uitsluiten.

De test-telefoon stuur ik gelijk terug met de oude modem die ik nog ff vasthoud voor alle zekerheid.

Btw, een tijdje geleden heeft een helpdeskmedewerkster de oude modem doorgemeten nadat ik alle kabels uit de inputs gehaald had. Zij concludeerde toen dat het probleem niet bij mij lag.


Kon vanmorgen het ingesproken testbericht in eerste instantie niet verwijderen.

Voor de zekerheid stuur ik je ook een test-telefoon toe, om echt alle mogelijke toestelproblemen uit te sluiten.


Goed plan Mark. Vanmorgen werd de verbinding weer verbroken tijdens het inspreken van een testbericht.


Met de test-telefoon is het probleem helaas niet verholpen. Inspreken 3e testbericht werd afgebroken en niet opgenomen door de voicemail.

Omdat ik ook de kabels van de test-telefoon gebruikt heb kunnen we mogelijk sluiting in de kabel van telefoon naar modem uitsluiten.

De test-telefoon stuur ik gelijk terug met de oude modem die ik nog ff vasthoud voor alle zekerheid.

Btw, een tijdje geleden heeft een helpdeskmedewerkster de oude modem doorgemeten nadat ik alle kabels uit de inputs gehaald had. Zij concludeerde toen dat het probleem niet bij mij lag.

Nieuwe handset van de Gigaset AS285 duo in gebruik genomen.

Voor de zekerheid stuur ik je ook een test-telefoon toe, om echt alle mogelijke toestelproblemen uit te sluiten.


Goed plan Mark. Vanmorgen werd de verbinding weer verbroken tijdens het inspreken van een testbericht.

Reputatie 7

Nieuwe handset van de Gigaset AS285 duo in gebruik genomen.

Voor de zekerheid stuur ik je ook een test-telefoon toe, om echt alle mogelijke toestelproblemen uit te sluiten.

Zucht …

Eerste testbericht dat ik vanmorgen insprak werd halverwege afgebroken en niet opgenomen door de voicemail. De twee testberichten daarna werden niet afgebroken en wel opgenomen.

Gisteren, na het installeren van de nieuwe modem, had ik de voicemail al reset (off/on)

 

:frowning2:

 

Nieuwe handset van de Gigaset AS285 duo in gebruik genomen.

Zucht …

Eerste testbericht dat ik vanmorgen insprak werd halverwege afgebroken en niet opgenomen door de voicemail. De twee testberichten daarna werden niet afgebroken en wel opgenomen.

Gisteren, na het installeren van de nieuwe modem, had ik de voicemail al reset (off/on)

 

:frowning2:

 

Ik krijg een nieuwe modem. Ben benieuwd...

Anders ik wel Rijk. De signaalproblemen zijn sinds 15-11 opgelost dus dat is niet de oorzaak geweest van alle problemen. :slight_frown:


Installeren nieuwe modem ging snel. Alles lijkt te werken.

Wel een lelijk wit ding, zo'n Connectbox. Maar goed, je kan niet alles hebben.

Reputatie 7

Ik krijg een nieuwe modem. Ben benieuwd...

Anders ik wel Rijk. De signaalproblemen zijn sinds 15-11 opgelost dus dat is niet de oorzaak geweest van alle problemen. :slight_frown:

Weer problemen met mijn voicemail. Belangrijke boodschap ingesproken door leverancier wordt niet opgenomen.

Sinds september is mijn voicemail hoogst onbetrouwbaar. Ook de vaste telefoon heeft regelmatig kuren.

Helpdesk maar weer eens gebeld. Ik krijg een nieuwe modem. Ben benieuwd...

 

Elke morgen test ik mijn vaste telefoon en voicemail.

Deze morgen is mijn telefoon in gesprek. Ledje op de modem knippert.

Na het resetten (uit/aan) van de modem lijkt alles weer te werken.

Telefoon en voicemail blijven problematisch.

Thanks.

Hoe geef je een Voicemail reset?


In mijn geval:

Voicemail uit:   Toets #61#
Voicemail aan: Toets *61*1233

Hoe geef je een Voicemail reset?

Voicemail ingesproken. Telefoon geeft niet aan dat er gebeld is maar het bericht staat wel in de voicemail.
Voicemail reset. Alles lijkt weer te werken ...

Hi@Rijk van Geest, Ronald heeft het druk met van alles dus neem ik het stokje over. Als we goed naar het signaal kijken tussen ons en jouw modem zien we daarin toch één waarde die niet OK is. Dat speelt niet alleen in jouw verbinding maar ook in de rest van de wijk.

Of dit de oorzaak is van de telefonie problemen die jij ervaart weet ik niet, maar ik meld het wel bij ons netwerkbeheer zodat dat in ieder geval opgelost wordt. Hopelijk blijkt dat ook de oplossing voor jouw telefonieproblemen.


Dank voor de info Mark!

Reputatie 7

Hi @Rijk van Geest, Ronald heeft het druk met van alles dus neem ik het stokje over. Als we goed naar het signaal kijken tussen ons en jouw modem zien we daarin toch één waarde die niet OK is. Dat speelt niet alleen in jouw verbinding maar ook in de rest van de wijk.

Of dit de oorzaak is van de telefonie problemen die jij ervaart weet ik niet, maar ik meld het wel bij ons netwerkbeheer zodat dat in ieder geval opgelost wordt. Hopelijk blijkt dat ook de oplossing voor jouw telefonieproblemen.

Ik wacht in spanning af.

Voorlopig werkt alles weer. Voicemail afluisteren klinkt af en toe alsof ie overstuurd (feedback, als microfoon voor speaker) is.

Reageer