Theo76

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Voicemail werkt niet, het is niet te activeren sinds kort

Mijn voicemailservice bij Ziggo heeft tot voor kort altijd gewerkt, maar nu schakelt de oproep niet meer over op voicemail.
Ik heb zelf niets gewijzigd aan mijn instellingen.

Meerdere keren al met Ziggo gebeld, maar telkens als antwoord dat het echt niet aan Ziggo ligt, en loop het menu van Ziggo door, neem hoorn op, wacht op kiestoon, druk *61*1233 en hang op.
Meerdere keren geprobeerd, hielp niet.
Medewerker van Ziggo zou modem resetten, op haar verzoek stekkers eruit gehaald, telefoontoestel uitgeschakeld en stekkers uit telefoontoestel etc. en binnen 10 minuten zou de medewerker mij bellen en stappen doorlopen om het weer geactiveerd te krijgen. Nooit meer terug gebeld …..
Vandaag zelf weer gebeld, maar men weet de oplossing niet ?????
Laatste tip die ik kreeg om het probleem hier te melden, bij deze dus.

Hoe kan ik mijn voicemail activeren? althans weer actief krijgen. Als ik via mijn telefoon door het menu loop: 1233->9->1->1 krijg ik van Ziggo de mededeling 'op dit moment is de voicemail actief'. Alleen als ik mezelf via mobiel en vaste telefoon niet beantwoord springt het inkomende gesprek niet over op voicemail, maar blijft oneindig overgaan.
Wat gaat er mis en wat moet ik of Ziggo veranderen zodat mijn voicemail wel weer werkt.
155 Reacties 155
Hugo Mentink

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem. Er zijn schijnbaar werkzaamheden aan de voicemailserver van Ziggo geweest. Daarna is mijn persoonlijk ingestelde voicemailboodschap gewist en kan ik deze met geen mogelijkheid terugplaatsen. De stappen die je daarbij moet doorlopen heb ik allemaal gevolgd maar wanneer ik toets "1" indruk wordt mijn nieuw ingesproken boodschap niet vastgelegd. Na vele pogingen, een reset van het modem en het in en uitschakelen van mijn telefoontoestel, lukte het mij niet eens meer om een boodschap in te spreken.

@theo76: Ik ben benieuwd of het bij jou inmiddels is opgelost.
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Ook hier de zelfde ervaring als Hugo Mentink en de constatering dat het systeem de ene keer wel reageert op de toetsen van de telefoon, en de andere keer niet. Ook na reset/stroomloos maken van alle gerelateerde apparaten. Is weer een geweldige update geweest blijkbaar van Ziggo
Gurr

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zelfde probleem bij mij dus. Ik heb een 'oud' toestel, zou het daar aan kunnen liggen?
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Hier moet een moderator van ziggo even naar kijken, aangezien meerdere mensen er last van hebben. Lycke Ziggo
Gurr

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hopelijk doet men dat dan.
Kan men een kundige ook direct benaderen? Ik ben door Ziggo naar dit platform verwezen, maar ik zie hier ook nog geen oplossing...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb dit probleem bij de Ziggo moderators op hun ontbijtbordje gelegd.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Gurr

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
dat klinkt goed Be rt. Ik ben in blijde verwachting.
Heb net nog even geprobeerd. De melding is nu na toets 1 (dus opslaan van de boodschap): "Er is een fout in het systeem, de verbinding wordt nu verbroken"...
Theo76
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hugo Mentink Waarrempel, bij werkte het ineens weer, dus ik vrees dat er toch een probleempje bij Ziggo was, ondanks dat de klantservice bleef volhouden dat het echt niet aan Ziggo kon liggen ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan zal een Ziggo moderator zich er al over ontfermd hebben en ergens een schop tegen gegeven hebben.:relaxed: Theo76
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo allemaal,

Er lopen inderdaad meldingen met de voicemail maar daar schort het nog aan voorbeelden. Was dit inderdaad een storing en werkt het nu weer?

Gr,
alexrij

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Bij mij een aantal problemen met de voicemail na het installeren van het nieuwste Ziggo modem en de Mediabox next.


  • Bij het bellen van 1233 mededeling: De voicemail service is voor dit nummer niet beschikbaar
  • Elke paar uur gaat mijn voicemail lampje knipperen, gemiste oproep van een onbekend nummer, maar geen ringtoon
  • De kiestoon is vreemde toon, bellen is wel mogelijk

Ook heel bijzonder dat mijn melding bij 1200 resulteerde in een opmerking dat er inderdaad problemen zijn en men geen ideeeeeeee heeft wanneer ze zijn opgelost. Geen aanbod hier een storingsmelding van te maken en mij te informeren wanneer het probleem is opgelost. Eigenlijk heel onprofessioneel, Ziggo moet toch na enkele dagen wel iets kunnen vertellen?
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Ronald Ziggo Inmiddels voorbeelden genoeg?

Want de storing is er nog steeds.
caw

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook nu, 5 juni, het omschreven probleem. Als ik al in het menu kom, hetgeen meestal niet lukt omdat er niet gereageerd wordt op de 9-toets, eindigt het inspreken van een nieuwe boodschap met:" Er is een fout in het systeem, de verbinding wordt nu verbroken". De helpdesk, zowel telefonisch als schriftelijk, kon geen adequate oplossing bieden. De suggestie wordt gedaan dat het een uniek probleem is. Uit bovenmstaande reacties blijkt van niet.
Zal er nog een oplossing komen?
Cees57

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier het zelfde probleem. Bij mij werkt de voicemail ook niet meer. Gebeld met Ziggo en er schijnt bij Ziggo een probleem te zijn. Maar hoe of wat en wanneer dat opgelost wordt is mij niet duidelijk.
Wistik

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren 2 x naar klantenservice gebeld voor een sh/sz vrouw met problemen met haar voicemail. (overigens 2 x andere informatie gehad) Het hielp niet. Alle stappen op verschillende manieren gevolgd. Welkomstboodschap wordt ingesproken maar niet opgenomen of verbinding wordt verbroken. Toen thuis maar eens geprobeerd, want zonder dat ik het in de gaten had, bleek ik hetzelfde probleem te hebben. Ook nu weer alle stappen gevolgd, maar het lukt niet. Ik kom dus niet eens aan *61 toe omdat dat boodschap zelf niet wordt opgenomen. Met standaardboodschap van Ziggo (zonder naam) lukt het ook niet. Ziggo, los het probleem alsjeblieft eens op.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Excuses voor mijn late reactie en de problemen die jullie ondervinden. Na mijn laatste melding is wel duidelijk geworden dat er nog meerdere problemen lopen na de overgang naar een nieuw platform.
Allereerst twee storingen waar we geen voorbeelden meer voor nodig hebben:


  • Nog voicemail die niet verdwijnt?
Bel met 1235 om bij het oude platform de voicemail weg te halen. De nieuwe voicemail's komen wel gewoon bij 1233 binnen.


  • Het invoeren van nummers bij het keuze menu van voicemail werkt niet.
Dit is inderdaad een lopende storing, helaas is daar nog niet bekend hoelang dit nog gaat duren.
Een mogelijke (vreemde) oplossing is het menu een paar keer achter elkaar proberen te doorlopen, na een paar keer werkt hij vaak weer.



Daarnaast zijn er nog drie waarvoor we nog voorbeelden verzamelen:


  • Melding: 'Voicemail voor dit nummer is niet beschikbaar'.
Voor deze ontvangen we graag de volgende info:
- Melding die je hoort:
- Wanneer hoor je deze melding (welke acties doe je precies):
- Wat horen anderen als ze je bellen:


  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.


  • Er kan geen boodschap worden ingesproken na de piep.
Is de pieptoon te horen na de welkomstboodschap? Want indien niet, dan staat er een afwezigheidsmelding actief.
Mocht de piep er wel zijn, dan registreer ik graag dat je hier last van hebt voor de oplosgroep.

Indien je al contact hebt gehad met de klantenservice is je klantnummer al genoteerd met de bijbehorende melding. Ik kan geen dubbele melding maken.

De oplosgroep is hard bezig, ik hoop dat we snel een oplossing hebben.

Gr,
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Ronald Ziggo wrote:




  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.


Ronald Ziggo
Daarvoor kun je mij als levend voorbeeld noteren :wink:
dfeenstra

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb er ook last van. Menu toetsen die niet werken en boodschap die ik niet op kan slaan
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Babbel wrote:

Ronald Ziggo wrote:



  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.
Ronald Ziggo
Daarvoor kun je mij als levend voorbeeld noteren :wink:


Levende voorbeelden zijn de beste. Ik heb jullie beiden genoteerd.

Gr,

Uitgelicht topic