Vraag

Voicemail werkt niet, het is niet te activeren sinds kort

Toon eerste bericht

155 Reacties

Reputatie 7
Ik snap er evenveel van.... maar je case heb ik doorgezet.
Dus die ga ik chasen.

Gr,
Hallo, volg dit topic al maanden omdat ik alles helaas herken...bij mij werkt het nog niet. uiteraard alles hardware gereset, maar tot heden lukt het niet om de voice mail weer goed te krijgen. De std ziggo welkomstboodschap start (1e seconde valt weg), er wordt gevragda boodschap in te spreken, maar na 3 seconden wordet de verbinding verbroken en is er geen voice boodschap terug te horen...vaste telefoon is een heel oude KPN Boston XL, maar deze werkte prima...
Net weer een aantal keren getest. De eerste keer werkte de voicemail. Toen het welkomsbericht gewijzigd en het weer geprobeerd. Ik kreeg de melding dat de verbinding verbroken werd. Daarna werkte het weer twee keer goed. Is dus nog steeds niet helemaal stabiel.
@ Ziggo moderator: nav je telefoontje om 17u 23 sept: het lijkt erop dat de voicemail nu werkt! Ik ga het over 24 uur opnieuw proberen, en dan meld ik dat weer hier in het forum.
Het werkt nog steeds issue lijkt def opgelost
Reputatie 7
Bedankt voor de tests :)
Zodra er zich iets voordoet hoor ik het graag!
@Anke, ik kreeg de laatste keer bij bellen iemand aan de lijn die niks wist van de voicemail issues.
Zou je me via een privé bericht nog even het nummer kunnen sturen waar het om gaat? Dan kan ik dat dubbel checken.
Je kan me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'

Gr,
Mijn voicemail werkt ook al vier weken niet. Kan boodschappen niet afluisteren. De damesstem van het keuzemenu ratelt maar door. Helpdesk kan me ook niet helpen. Ziggo reageert niet op mijn mailtjes. Hoe lomp!
Reputatie 7
Hallo Rijk van Geest,

Spijtig om te horen dat je er ook last van hebt. Maar dat wij de mail niet beantwoorden is wel zeer kwalijk!
Wanneer en waarheen heb je deze precies gestuurd?

Betreffende de voicemail zie ik dat er begin september een verkeerde actie is doorgezet. Dat schoot inderdaad niks op, mijn excuses.
Begrijp ik je goed met: Je kan niks intoetsen in het keuze menu van de voicemail? Geen enkele toets wordt geregistreerd?
En wat bedoel je specifiek met 'Kan boodschappen niet afluisteren' ?

Gr,
Hallo Ronald,

Als ik mijn voicemail probeer af te luisteren en 'boodschappen beluisteren' intoets blijft de stem van het keuzemenu doorpraten. Kom ik niet meer tussen.

Ziggo reageert ook niet op het ingevulde contactformulier. Ook krijg ik geen bevestiging per mail dat ik een klacht ingediend heb.

Heb de klacht doorgestuurd naar KlachtenKompas inclusief kopietjes van de gestuurde mailtjes.

Doodziek word ik er van. Heb al gedonder met Ziggo omdat ik VPN gebruik, nu dit weer.

Ben mijn vertrek bij Chello > UPC > Ziggo al aan het voorbereiden. Heb al een ander mailadres aangeschaft.
Bedankt voor de tests :)
Zodra er zich iets voordoet hoor ik het graag!
@Anke, ik kreeg de laatste keer bij bellen iemand aan de lijn die niks wist van de voicemail issues.
Zou je me via een privé bericht nog even het nummer kunnen sturen waar het om gaat? Dan kan ik dat dubbel checken.
Je kan me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'

Gr,

Ronald mijn VM heeft 5 dagen gefunctioneerd, sinds vrijdag 27 niet meer, ieder gesprek werd direct naar een afw. melding geleid, men kon niets inspreken, ook ging er geen ringtone af. Geprobeerd opnieuw in te stellen via het menu, en via de instructies met *# etc, werkte niet. Ik zag toen echter dat op het display een tijd van 00:00 uur stond. na uit-inschakelen modem stond er WEL een correct tijdstip op het display, en werkte het instellen van de voice mail weer. Nu is het dus weer OK, de melding bij klantsenservice mag vervallen.
Na negen dagen eindelijk een reactie op mijn mailtje ontvangen.

Wederom modem en telefoon reset zonder resultaat. Nog steeds voicemail storing.

Hoe lomp kan Ziggo zijn:

• Geen excuses voor de late reactie.
  • Mijn mail wordt maar gedeeltelijk beantwoord.
  • Oorspronkelijke bericht zit er niet bij.
  • Voicemail werkt niet maar Ziggo probeert me wel een nieuw product aan te smeren!
Referentienummer van de mail is 190927-000306
Reputatie 7
@Rijk van Geest Bedankt voor de info, dat is wel heel slecht.... als we na 9 dagen geen excuses maken voor het contact formulier. Daar ga ik werk van maken. Zodra ik je gegevens heb doorgenomen kom ik hier terug!

@Carlvan Bedankt voor de update, ik zal even kijken, maar was er dan een stroom storing of een modem of uitval van de stroom geweest? Of is daar niks van bekend.

Gr,
@ Ronald
Op advies van Harrie van de helpdesk heb ik de modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen en het lijkt er op dat het probleem is opgelost.

Berichten die ik vanmorgen ingesproken heb kon ik afluisteren, bewaren en wissen.

Twee bewaarde berichten van 6 september die ik niet af kon luisteren heb ik gewist. Als ik die af wilde luisteren ging de damesstem van het keuzemenu van "Bericht ontvangen op 6/9" gelijk door met "Bewaarde berichten worden na 60 dagen gewist".
Ik heb die berichten trouwens nooit kunnen beluisteren...
@Rijk van Geest Bedankt voor de info, dat is wel heel slecht.... als we na 9 dagen geen excuses maken voor het contact formulier. Daar ga ik werk van maken. Zodra ik je gegevens heb doorgenomen kom ik hier terug!

@Carlvan Bedankt voor de update, ik zal even kijken, maar was er dan een stroom storing of een modem of uitval van de stroom geweest? Of is daar niks van bekend.

Gr,

@Ronald: nee geen stroomstoring of modemuitval bekend...ik heb een heel modem en oude telefoon...mogelijk dat hier zo nu en dan de communictaie wegvalt?

En weer werkt mijn voicemail niet. Ik vond het al zo vreemd dat er geen berichten voor me waren sinds een week of twee.

Via instellingen hoor ik: “Op dit moment is de voicemailservice actief”. Als ik met mijn mobiel naar mijn vaste nummer bel hoor ik echter geen ingeschakelde voicemail.

Reputatie 1

Ook bij mij werkt de voicemail sinds een paar dagen niet meer.

Volgens de instellingen staat het wel ingeschakeld, maar er wordt niet doorgeschakeld naar de voicemail als er niet wordt opgenomen.

Reputatie 7

Ik heb het idee dat er meer persoonlijke problemen spelen dan een server. Wellicht wel dezelfde bij jullie, maar niet meer aan de server kant.

@Rijk van Geest wacht, dus hij heeft het ook sinds de reset van de modem niet gedaan?  of 1-2 dagen wel?

@Kilroy Hoelang heeft hij het wel gedaan voor je dit merkte? En heb je zelf al acties ondernomen door bv het basis station en modem tijdelijk van de stroom te halen?

@Carlvan Het zou kunnen dat dit wel uitmaakt, hier nog wat nagevraagd maar daar kom ik niet veel verder mee. Maar de modem is uit 2011 zie ik inderdaad. Die kan ik best laten omruilen, daarna kan er nog getest worden met een andere telefoon indien nodig. Maar dan kunnen we dat omruilen beter even via privéberichten afhandelen.

Gr,

Reputatie 1

@Ronald Ziggo Ik heb inderdaad al de connectbox langer dan 1 minuut van het stroom gehad, maar dat maakt geen verschil. Hoelang het precies speelt weet ik niet zeker, maar sinds een aantal dagen was het me opgevallen dat ik geen berichten meer heb, terwijl er wel gebeld is. De mensen die me hadden gebeld bevestigden dat er niet wordt doorgeschakeld naar de voicemail.

Sinds kort is mijn Compal connectbox omgewisseld voor een Arris connectbox, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Daarbij zijn er sinds vandaag werkzaamheden aan het netwerk door ziggo die tot 22 oktober gaan duren. Inmiddels is het modem al 4x uitgevallen en hoop ik dus maar dat dit door de werkzaamheden komt. 

@Ronald Ziggo 

Op de dag dat ik de modem reset heb werkte de voicemail wel. Heeft kennelijk maar even geduurd want normaliter wordt er regelmatig ingesproken.

Nu werkt mn vaste telefoon ook niet meer. Als ik probeer te bellen hoor ik allemaal pieptonen. Als ik mobiel naar mn vaste lijn bel hoor ik gelijk mn voicemail, zonder tonen vooraf.

Vanmorgen vroeg de helpdesk gebeld. Zou later in de ochtend teruggebeld worden ...

Reputatie 7

@Kilroy inmiddels moeten die werkzaamheden voorbij zijn, wat is je bevinding vandaag zover?

En zou je in je profiel je postcode en huisnummer kunnen opnemen? Dan kunnen we aan deze kant proberen de modem te bekijken.

Heb je de issues ook echt net nadat je de nieuwe modem werkend hebt?

@Rijk van Geest Ik zie dat er ook geprobeerd is je te bereiken vanwege het contact met ons. Gister ging volgens de collega de lijn wel netjes over?

Als het goed is heb je een mail van hun terug? In de modem zie ik nog niet echt zaken waarvan ik denk dat het er mee te maken heeft, dus we moeten nog wat dieper graven. Of er is echt iets met het toestel of de kabel.

Gr,

Reputatie 1

Gisteren heb ik contact gehad met de klantenservice. Daar werd geadviseerd om de voicemail uit te schakelen en daarna weer in te schakelen, maar zelfs dat lukte niet. Daarna werd er een technisch iemand bijgeroepen en kon ik het weer uit- en inschakelen waarna de voicemail weer werkte.

Wat er dus precies gebeurd is weet ik niet en of het misschien door het nieuwe modem kwam, maar voor nu is het opgelost!

@Ronald Ziggo 

Telefoon doet het weer. Voicemail moet ik regelmatig resetten.

Sinds een week geen problemen meer met telefoon en voicemail.

• ff afkloppen
Reputatie 7

Vooral afkloppen…. gezien hoelang dit topic al loopt voor jou en een aantal anderen, ik duim mee.

Gr,

Reageer