Vraag

Voicemail werkt niet, het is niet te activeren sinds kort

Toon eerste bericht

152 Reacties

Ja, ik denk dat in jouw geval een directe doorschakeling naar een mobiel misschien beter is, in ieder geval tijdens de situatie.
Ik hoop dat mijn inzet wat uitmaakt, ik blijf ze in ieder geval stalken.

Gr,

Hoi Ronald

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, ik was geruime tijd niet zo'n fan van mobiel, daar ze bijna uit mijn hand kletterden vanwege de jicht, maar na injecties kan ik het nu wel!
Dus dan ga ik dat maar eens proberen.
Reputatie 7
Ik heb ook een update,

De test is live, maar ze verwachten donderdag pas een uitslag... ik houd jullie op de hoogte.

Gr,
Reputatie 7
Update,

Ze hebben de problemen in twee categorieën kunnen opsplitsen, Daarmee ligt het probleem complexer dan gedacht.
Maandag heb ik weer meer info zo als het er nu uit ziet.

Gr,
Reputatie 7
Nieuwe update,

Er wordt nu een diepere vraag gesteld voor na de piep. Ik hoor graag jullie antwoorden:
- Hoe snel verbreekt de verbinding na de piep? (Wanneer je na de piep 4 seconden stil blijft, verbreekt de verbinding ook?)

Gr,
Bij ons werkt het keuzemenu van de voicemail niet, er gebeurt niets na het intoetsen van een keuze en na een tijdje wordt de verbinding verbroken. Het resetten van het modem of stroom uit-en weer aanzetten van de vaste telefoon heeft niet geholpen (waren aanwijzingen van 1200). Iemand nog andere tips?
Reputatie 7
Hallo Gert,

Dit staat los van de voicemail inspreken, maar daar zijn we ook mee bezig. Het menu reageert de ene keer wel en de andere keer niet.

Gr,
Hoi Ronald,

ik heb al sinds de vm overgegaan is naar een ander platform het probleem dat mensen geen boodschap kunnen achterlaten. Na mijn boodschap wordt de verbinding direct verbroken. Heel vervelend aangezien mijn vaste lijn een zakelijk nummer is en cliënten/patiënten niets kunnen inspreken. Ik heb hier al vele malen met ziggo over gebeld. Niemand die me verder kan helpen helaas... de laatste medewerkster beweerde zelfs dat het probleem vast bij mij en absoluut niet bij Ziggo kan liggen. Heb er zo langzaam genoeg van..
Ik waardeer je inspanning en hoop van harte dat het snel tot een oplossing komt🤞🏻.

Gr Rianne
Reputatie 7
Badge +35
@Rian75 Heb je nog contact gehad met Ronald Ziggo?
Reputatie 7
Hoi Ronald,

ik heb al sinds de vm overgegaan is naar een ander platform het probleem dat mensen geen boodschap kunnen achterlaten. Na mijn boodschap wordt de verbinding direct verbroken. Heel vervelend aangezien mijn vaste lijn een zakelijk nummer is en cliënten/patiënten niets kunnen inspreken. Ik heb hier al vele malen met ziggo over gebeld. Niemand die me verder kan helpen helaas... de laatste medewerkster beweerde zelfs dat het probleem vast bij mij en absoluut niet bij Ziggo kan liggen. Heb er zo langzaam genoeg van..
Ik waardeer je inspanning en hoop van harte dat het snel tot een oplossing komt🤞🏻.

Gr Rianne

Hoi @Rian75,

Goed dat je je meldt! Ronald is even op vakantie, dus ik neem dit topic waar. Ik ga je voorbeeld toevoegen. Wil je nog antwoord geven op de vraag: Hoe snel verbreekt de verbinding na de piep? (Wanneer je na de piep 4 seconden stil blijft, verbreekt de verbinding ook! Sluit dit uit.)?
Wij hebben ook nog steeds dezelfde problemen. Vorige week zelf geprobeerd iets in te spreken. Ik kreeg geen piep te horen, probeerde toch iets in te spreken, maar na een paar woorden werd de verbinding verbroken. Dit probleem speelt al maanden. Wanneer wordt dit eindelijk opgelost?
Reputatie 7
Dank ik heb nu meer een voet tussen de deur en heb meer voorbeelden doorgezet.
Ik heb zelf ook nog even getest, maar @Anke, bij jullie krijg ik inderdaad ook geen piep, normaal betekent dit dat hij op de afwezigheidsmelding staat en niet op voicemail.
Nu hebben we dat in het begin wel besproken, maar zou je nog eens via het menu kunnen proberen hem om te zetten?

Gr,
Hallo Ronald,
Hij stond inderdaad ingesteld op de afwezigheidsmelding. Een tijd geleden kon ik dat niet wijzigen, maar nu wel. Op dit moment werkt de voicemail weer. Bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Hallo Anke,

Ah, dat is goed om te horen, dat is weer een storing minder 🙂

Gr,
Hallo Ronald,

Helaas is het probleem toch nog niet opgelost. Net belde ik de voicemail om een persoonlijke welkomsboodschap in te spreken. Ik had echter niet de mogelijkheid om een boodschap in te spreken. Toen ik het nog een keer probeerde lukte het wel. Toen ik ons eigen nummer belde kon ik ook iets inspreken. Als ik vervolgens de voicemail bel hoor ik helemaal niks (ook niet of er al dan niet een bericht is). Helaas dus toch weer problemen waar ik zo langzamerhand helemaal gek van word!
Als ik nu ons nummer bel krijg ik de melding dat de verbinding verbroken wordt en dat is ook wat er gebeurt. De welkomsboodschap krijg ik niet te horen. De ene keer dat ik 1233 bel hoor ik niets, de andere keer krijg ik wel diverse keuzes. Soms krijg ik ook de melding dat er een bericht is. Dit is dan van het tijdstip dat ik zelf iets heb ingesproken. Als ik het bericht wil luisteren hoor ik vervolgens niks en krijg ik alleen steeds opnieuw de verschillende keuzemogelijkheden te horen. Heel vervelend allemaal!
Reputatie 1
Enkele dagen geleden geplaatst maar nog geen Ziggo reactie ontvangen:

https://community.ziggo.nl/bellen-159/voicemail-niet-te-bereiken-via-1233-45438

Met groet,
N.C.
Reputatie 7
Ai, dat schiet dus nog voor geen meter op 😞 dank je voor het aangeven Anke,
Eveneens N.C.

Nu heb ik mijn collega gevraagd je andere topic wel te sluiten, laten we dit probleem in één topic houden, anders krijgen we dubbel werk.
Ik heb jullie beiden voorbeelden in de nieuwe tickets doorgezet.

Gr,
Reputatie 1
Hallo Ronald, daar zijn we weer 😶

Ik ben gisteren uren in de weer geweest om voicemail werkend te krijgen. Ik heb de suggesties opgevolgd van je collega Rikst zoals te lezen is in de gesloten topic.
En ook hier weer het oude verhaal; de ene keer werkt het en de andere keer niet.
Maar vanaf vanmorgen lijkt alles het weer te doen. Ik heb familie en vrienden opdracht gegeven mij door de dag heen te bellen (ik neem dan niet op) om vervolgens mijn voicemail af te luisteren. En zoals gezegd tot nu toe geen problemen. Ik wordt wel gek van het telefoongerinkel! ☺
En terwijl ik dit schrijf gaat de telefoon weer. Ik ben benieuwd wie het is want op mijn display staat Onbekend. Even snel mijn voicemail afluisteren. (effe wachten)... Ach, het was een collega van je die een voicemail-check deed. Die is dus gelukt.

Ik ben nog enigszins afwachtende maar het lijkt erop dat.....👍
(joepie & een dansje).

Met groet,
N.C.
Reputatie 7
Dat was ik 😛 haha
Maar punt is dat het voicemail menu volgens mij nog steeds niet geweldig functioneert...
De kous is voor mij nog niet af, maar bedankt voor de bevestiging van de ontvangst.

Gr,
Reputatie 1
Helaas Ronald, het plezier was van korte duur. Het oude verhaal; mensen willen een bericht inspreken en tijdens het inspreken komt de mededeling; De verbinding wordt verbroken, bedankt voor het bellen... etc. Even later is het geen probleem om een bericht in te spreken en daarna weer wel. En inderdaad, het menu heeft nog steeds kuren! Niet uit te leggen wat het wel en niet doet. Maar één ding is zeker, na maanden van ellende (mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen) is het nog steeds niet werkend. Ook het inloggen op deze topic heeft mij veel moeite gekost. Na het inloggen verscheen iedere keer postdata in de adresbalk en een lege pagina. Na verschillende keren (heul veul!) opnieuw te proberen is het mij gelukt om deze reactie te plaatsen. Ach ja... als het regent, dan giet het.

Maar beste mensen van Ziggo, dit duurt te lang. Los dit op voor eens en altijd.

Met groet,
N.C.
Reputatie 7
Ik heb nagezocht maar volgens de oplosgroep zou alles weer moeten werken, dat is dus niet het geval :(

Bedankt, dan nog even @Anke is het bij jou ook nog steeds bar en boos?

Gr,
Reputatie 7
Ik heb nog weer je voicemail getest, maar ik zal ongetwijfeld weer een goed moment hebben gepakt. Het is wel zo dat de verbinding na 4 seconden stil zijn sowieso verbreekt met je eerder genoemde melding.

@iedereen, heb je nog problemen? Meld het hier!

Gr,
Reputatie 7
stilte is goed? Tot zover alleen NC.
Reputatie 1
Hallo Ronald.

Vooralsnog is alles A-Okay! 😀👍

Met groet,
N.C.
Reputatie 1
... en zojuist gebeld door een goede vriend. Hij kon geen bericht inspreken vanwege de mededeling: de verbinding wordt nu verbroken, etc. Na een tweede, derde en vierde keer bellen geen probleem met het inspreken van een bericht.
Het lijkt wel alsof de eerste voicemail-inspreker van de dag dit bericht te horen krijgt en dat daarna voicemail weer werkt. 😭

Het ziet ernaar uit dat ik zo'n beetje de enige ben met dit probleem en ik snap er niks meer van.

Groetings
N.C.

Reageer