Vraag

Voicemail werkt niet, het is niet te activeren sinds kort

Toon eerste bericht

152 Reacties

Reputatie 1
Heb helaas het zelfde probleem, instellen lukt niet, krijg een keuze menu dat niet werkt en eindeloos herhaald wordt. code word gezien als nummer dat niet herkend wordt. Erg irritant. Ik zit in Arnhem, is het probleem landelijk?
Reputatie 1
Ik heb vanochtend gebeld met Ziggo over dit probleem. Wat ik begrepen heb is dat het euvel bekend is en dat er actie wordt ondernomen. Waar het probleem zich precies voordoet is vooralsnog onduidelijk. Maar de beste mensen van Ziggo werken er wel degelijk aan om het ongemak te verhelpen. Verd*md lastig voor ons abonnees maar het werk is in uitvoering dus nog efkes geduld. En geduld is een schone zaak en een kopske koffie in de morgen is een dag zonder zorgen.

Maar zonder flauwekul beste Ziggo, maak voicemail weer snel werkend. Mensen hebben deze service nodig.

En hebben wij als abonnees recht op vergoeding wegens een niet werkende service die al een aantal weken duurt?
Ik zit dus met hetzelfde euvel sinds de update van Ziggo half mei 2019.

Probleem is dus:
1) Voicemail afwezigheidsboodschap / welkomsttekst opslaan lukt niet: bij het opslaan (toets hekje) komt de melding: 'er is een fout in het systeem opgetreden' of 'u heeft geen welkomsttekst opgeslagen'.
2) Vaak doen de druktoetsen het niet.
3) Tijdens het inspreken van de voicemail krijgt men na enkele seconden de mededeling: "De verbinding wordt nu verbroken, bedankt voor het bellen en tot ziens".

Enfin, wonderlijke wereld.

Wie kan helpen?
Reputatie 7
Bedankt voor de meldingen!
Meer dan jullie voorbeelden doorzetten kan ik helaas nog niet, maar ik heb wel een verzoek gedaan tot meer opheldering omdat dit al geruime tijd loopt zonder oplossing.
Zodra ik meer weet horen jullie het!

Gr,
@Ronald Ziggo Dat heb je mooi gezegd. Enige opheldering zou al wat uitmaken in de frustratie die dit met zich meebrengt.
Reputatie 1
Zojuist email ontvangen van Ziggo dat voicemail weer werkt. En inderdaad, na controle werkt mijn voicemail weer.

Een goede drie weken hebben mensen mij niet kunnen bereiken via voicemail omdat de service niet werkte. Al wat de beller te horen kreeg was: 'De verbinding wordt verbroken, dank voor het bellen.' Belangrijke berichten konden niet ingesproken worden.

Uiteraard heb ik al die tijd geprobeerd om via het 1233-menu de voicemail opnieuw in te stellen. Zonder resultaat. En niet alleen ik natuurlijk maar vele abonnees met mij.
Op Ziggo Community is te lezen dat dit probleem al een tijdje speelt en dat veel klanten hier hinder van hebben ondervonden.

Beste Ziggo, hebben wij als abonnee recht op een compensatie vanwege een tijdlang niet werkende betaalde service?

Ik zie het antwoord graag tegemoet.
Reputatie 7
Badge +35
Als telefoon een euro per maand kost, dan zal de compensatie voor 3 weken de € 0,75 cent niet halen ben ik bang. @N.C.
Reputatie 1
Voor € 0,75 kan ik een lekkere ijsco kopen. Ik ga ervoor 🙂
Reputatie 7
Badge +35
Alles is meegenomen, daar ben ik het mee eens. @N.C.
Smakelijk alvast. 🍧
Reputatie 7
Een update voor de voicemail problemen,
De meeste problemen horen (eindelijk) opgelost te zijn.

Het kan nog wel zijn dat er na het horen van de voicemail geen piep komt.
Mocht je hier last van hebben, stel dan de voicemail opnieuw in. Hierna zou de voicemail wel een piep moeten geven (hij staat dan op de afwezigheidsboodschap).
(zet de voicemail over via de optie voicemail/afwezigheidsboodschap)

Zijn er nog wel problemen? Dan hoor ik ze graag.

@N.C. ik PM je even!

Gr,
"Alles werkt weer" zo werd in de mail aangekondigd. Maar dat is niet zo. Ik kan een nieuwe welkomstboodschap inspreken (wat is trouwens het verschil met de 'afwezigheidsboodschap'?) en opslaan, en de voicemail staat ingeschakeld. Wanneer ik mijn nummer bel, krijgen mensen de boodschap te horen. Maar na de piep klinken een paar keer drie omhoog gaande toontjes, en kan géén boodschap worden ingesproken. Wat doe ik fout?
Reputatie 7
Hallo Martin,

Dat is niet zo mooi!
Ik heb maar even naar het nummer gebeld en kreeg de standaard boodschap 'dit is de voicemail van.....' gevolgd door 1 piep.
Vervolgens kon ik mijn boodschap inspreken. Als het goed is heb je mijn bericht nu op de voicemail staan.

Gr,
Hallo Martin,

Dat is niet zo mooi!
Ik heb maar even naar het nummer gebeld en kreeg de standaard boodschap 'dit is de voicemail van.....' gevolgd door 1 piep.
Vervolgens kon ik mijn boodschap inspreken. Als het goed is heb je mijn bericht nu op de voicemail staan.

Gr,

Je belde naar mijn eerste nummer. Maar ik heb er 2, en het probleem doet zich voor bij het tweede nummer.
Overigens is er ook een probleem met het eerste nummer. Als ik daar een nieuwe welkomstboodschap wil instellen en 1233 bel, reageert alleen het eerste menu op toetsen. Als je op 9 drukt om vervelgens je boodschap in te stellen blijft het menu gewoon doorlopen zonder op de 2 of 3 te reageren..
@martin lentink bekend probleem, ook bij mij. het kan helpen om weer op te hangen en opnieuw 1233 te bellen. en dan nog een keer, en dan nog een keer, en dan reageren de druktoesten plots wel...
@martin lentink bekend probleem, ook bij mij. het kan helpen om weer op te hangen en opnieuw 1233 te bellen. en dan nog een keer, en dan nog een keer, en dan reageren de druktoesten plots wel...

Dank je!
Een paar maal geprobeerd en inderdaad een nieuwe boodschap kunnen instellen. Nu mijn tweede lijn nog werken zin te krijgen. En dat is mijn zakelijke lijn, dus...
Reputatie 7
Hallo Martin,

Slordig van mijn kant dus.... over het hoofd gezien. Sorry daarvoor.
Ik heb je zakelijke nu ook geprobeerd. Die hangt gelijk op na de boodschap (geen piep, geen toontjes). Heb je deze al om kunnen zetten? Het lijkt namelijk dat hij niet op voicemail staat maar alleen op de boodschap.

Dat is ook het verschil tussen die twee, de een is met voicemail inspreken na de boodschap, de ander is alleen een boodschap.

Gr,
Hallo Ziggo,

Onze voicemail is er mee gestopt.
Als ik 1233 bel hoor ik na een tijdje "er is een fout opgetreden probeer het later nogmaals"
Als ik mijn eigen nummer bel hoor ik na een aantal keer overgaan 3 piepjes gevolgd door een in-gesprek toon.
Modem is gerest en dat helpt niet.

Groeten Michiel
Reputatie 7
Badge +35
@Michiel Veen Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Reputatie 7
Hallo Michiel,

Die melding zou wel klaar moeten zijn op 1233. Zou je in je profiel je postcode en huisnummer kunnen invoeren?
Dan kan ik je account nakijken of ik iets vreemds kan zien :)

Gr,
Ik heb ook problemen met de voicemail. Ik heb de boodschap kunnen inspreken en als ik mijn eigen nummer bel hoor ik de boodschap ook. Ook kan ik gewoon iets inspreken. Als ik de voicemail via het vaste nummer luister krijg ik echter de melding dat er geen boodschappen zijn. Ik kan dus ingesproken boodschappen niet luisteren, dus dat schiet nog niet op.
Reputatie 7
Hallo Anke,

Dat gaat dus niet goed! Krijg je die melding via 1233 of via 1235?
Of krijg je bij beide dezelfde melding?

Zou je in ieder geval de voicemail eens om kunnen zetten naar alleen een boodschap, dan kunnen testen wat je te horen krijgt?
en dan weer terug naar voicemail en testen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Gr,
Hallo Anke,

Dat gaat dus niet goed! Krijg je die melding via 1233 of via 1235?
Of krijg je bij beide dezelfde melding?

Zou je in ieder geval de voicemail eens om kunnen zetten naar alleen een boodschap, dan kunnen testen wat je te horen krijgt?
en dan weer terug naar voicemail en testen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Gr,

Dat is bij 1233. Bij 1235 krijg ik de melding dat het nummer niet herkend wordt. Wat bedoel je met boodschap en voicemail? Hoe stel ik beide in?
Profiel geupdate maar het werkt weer sinds gisteren...
Anyway bedankt.
Reputatie 6
Badge +4
Bij mij werkt het gelukkig ook allemaal weer, @Ronald Ziggo bedankt voor de service.

groet

Reageer