Vraag

Voicemail werkt niet, het is niet te activeren sinds kort


Mijn voicemailservice bij Ziggo heeft tot voor kort altijd gewerkt, maar nu schakelt de oproep niet meer over op voicemail.
Ik heb zelf niets gewijzigd aan mijn instellingen.

Meerdere keren al met Ziggo gebeld, maar telkens als antwoord dat het echt niet aan Ziggo ligt, en loop het menu van Ziggo door, neem hoorn op, wacht op kiestoon, druk *61*1233 en hang op.
Meerdere keren geprobeerd, hielp niet.
Medewerker van Ziggo zou modem resetten, op haar verzoek stekkers eruit gehaald, telefoontoestel uitgeschakeld en stekkers uit telefoontoestel etc. en binnen 10 minuten zou de medewerker mij bellen en stappen doorlopen om het weer geactiveerd te krijgen. Nooit meer terug gebeld …..
Vandaag zelf weer gebeld, maar men weet de oplossing niet ?????
Laatste tip die ik kreeg om het probleem hier te melden, bij deze dus.

Hoe kan ik mijn voicemail activeren? althans weer actief krijgen. Als ik via mijn telefoon door het menu loop: 1233->9->1->1 krijg ik van Ziggo de mededeling 'op dit moment is de voicemail actief'. Alleen als ik mezelf via mobiel en vaste telefoon niet beantwoord springt het inkomende gesprek niet over op voicemail, maar blijft oneindig overgaan.
Wat gaat er mis en wat moet ik of Ziggo veranderen zodat mijn voicemail wel weer werkt.

149 Reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem. Er zijn schijnbaar werkzaamheden aan de voicemailserver van Ziggo geweest. Daarna is mijn persoonlijk ingestelde voicemailboodschap gewist en kan ik deze met geen mogelijkheid terugplaatsen. De stappen die je daarbij moet doorlopen heb ik allemaal gevolgd maar wanneer ik toets "1" indruk wordt mijn nieuw ingesproken boodschap niet vastgelegd. Na vele pogingen, een reset van het modem en het in en uitschakelen van mijn telefoontoestel, lukte het mij niet eens meer om een boodschap in te spreken.

@theo76: Ik ben benieuwd of het bij jou inmiddels is opgelost.
Reputatie 6
Badge +4
Ook hier de zelfde ervaring als @Hugo Mentink en de constatering dat het systeem de ene keer wel reageert op de toetsen van de telefoon, en de andere keer niet. Ook na reset/stroomloos maken van alle gerelateerde apparaten. Is weer een geweldige update geweest blijkbaar van Ziggo
Zelfde probleem bij mij dus. Ik heb een 'oud' toestel, zou het daar aan kunnen liggen?
Reputatie 3
Badge +6
Hier moet een moderator van ziggo even naar kijken, aangezien meerdere mensen er last van hebben. @Lycke Ziggo
Hopelijk doet men dat dan.
Kan men een kundige ook direct benaderen? Ik ben door Ziggo naar dit platform verwezen, maar ik zie hier ook nog geen oplossing...
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb dit probleem bij de Ziggo moderators op hun ontbijtbordje gelegd.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
dat klinkt goed @Be rt. Ik ben in blijde verwachting.
Heb net nog even geprobeerd. De melding is nu na toets 1 (dus opslaan van de boodschap): "Er is een fout in het systeem, de verbinding wordt nu verbroken"...
@Hugo Mentink Waarrempel, bij werkte het ineens weer, dus ik vrees dat er toch een probleempje bij Ziggo was, ondanks dat de klantservice bleef volhouden dat het echt niet aan Ziggo kon liggen ?
Reputatie 7
Badge +35
Dan zal een Ziggo moderator zich er al over ontfermd hebben en ergens een schop tegen gegeven hebben.☺ @Theo76
Reputatie 7
Hallo allemaal,

Er lopen inderdaad meldingen met de voicemail maar daar schort het nog aan voorbeelden. Was dit inderdaad een storing en werkt het nu weer?

Gr,
Hallo,

Bij mij een aantal problemen met de voicemail na het installeren van het nieuwste Ziggo modem en de Mediabox next.

  • Bij het bellen van 1233 mededeling: De voicemail service is voor dit nummer niet beschikbaar
  • Elke paar uur gaat mijn voicemail lampje knipperen, gemiste oproep van een onbekend nummer, maar geen ringtoon
  • De kiestoon is vreemde toon, bellen is wel mogelijk
Ook heel bijzonder dat mijn melding bij 1200 resulteerde in een opmerking dat er inderdaad problemen zijn en men geen ideeeeeeee heeft wanneer ze zijn opgelost. Geen aanbod hier een storingsmelding van te maken en mij te informeren wanneer het probleem is opgelost. Eigenlijk heel onprofessioneel, Ziggo moet toch na enkele dagen wel iets kunnen vertellen?
Reputatie 6
Badge +4
@Ronald Ziggo Inmiddels voorbeelden genoeg?

Want de storing is er nog steeds.
Ook nu, 5 juni, het omschreven probleem. Als ik al in het menu kom, hetgeen meestal niet lukt omdat er niet gereageerd wordt op de 9-toets, eindigt het inspreken van een nieuwe boodschap met:" Er is een fout in het systeem, de verbinding wordt nu verbroken". De helpdesk, zowel telefonisch als schriftelijk, kon geen adequate oplossing bieden. De suggestie wordt gedaan dat het een uniek probleem is. Uit bovenmstaande reacties blijkt van niet.
Zal er nog een oplossing komen?
Hier het zelfde probleem. Bij mij werkt de voicemail ook niet meer. Gebeld met Ziggo en er schijnt bij Ziggo een probleem te zijn. Maar hoe of wat en wanneer dat opgelost wordt is mij niet duidelijk.
Gisteren 2 x naar klantenservice gebeld voor een sh/sz vrouw met problemen met haar voicemail. (overigens 2 x andere informatie gehad) Het hielp niet. Alle stappen op verschillende manieren gevolgd. Welkomstboodschap wordt ingesproken maar niet opgenomen of verbinding wordt verbroken. Toen thuis maar eens geprobeerd, want zonder dat ik het in de gaten had, bleek ik hetzelfde probleem te hebben. Ook nu weer alle stappen gevolgd, maar het lukt niet. Ik kom dus niet eens aan *61 toe omdat dat boodschap zelf niet wordt opgenomen. Met standaardboodschap van Ziggo (zonder naam) lukt het ook niet. Ziggo, los het probleem alsjeblieft eens op.
Reputatie 7
Excuses voor mijn late reactie en de problemen die jullie ondervinden. Na mijn laatste melding is wel duidelijk geworden dat er nog meerdere problemen lopen na de overgang naar een nieuw platform.
Allereerst twee storingen waar we geen voorbeelden meer voor nodig hebben:

  • Nog voicemail die niet verdwijnt?
Bel met 1235 om bij het oude platform de voicemail weg te halen. De nieuwe voicemail's komen wel gewoon bij 1233 binnen.

  • Het invoeren van nummers bij het keuze menu van voicemail werkt niet.
Dit is inderdaad een lopende storing, helaas is daar nog niet bekend hoelang dit nog gaat duren.
Een mogelijke (vreemde) oplossing is het menu een paar keer achter elkaar proberen te doorlopen, na een paar keer werkt hij vaak weer.



Daarnaast zijn er nog drie waarvoor we nog voorbeelden verzamelen:

  • Melding: 'Voicemail voor dit nummer is niet beschikbaar'.
Voor deze ontvangen we graag de volgende info:
- Melding die je hoort:
- Wanneer hoor je deze melding (welke acties doe je precies):
- Wat horen anderen als ze je bellen:

  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.

  • Er kan geen boodschap worden ingesproken na de piep.
Is de pieptoon te horen na de welkomstboodschap? Want indien niet, dan staat er een afwezigheidsmelding actief.
Mocht de piep er wel zijn, dan registreer ik graag dat je hier last van hebt voor de oplosgroep.

Indien je al contact hebt gehad met de klantenservice is je klantnummer al genoteerd met de bijbehorende melding. Ik kan geen dubbele melding maken.

De oplosgroep is hard bezig, ik hoop dat we snel een oplossing hebben.

Gr,
Reputatie 6
Badge +4



  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.


@Ronald Ziggo
Daarvoor kun je mij als levend voorbeeld noteren 😉
Ik heb er ook last van. Menu toetsen die niet werken en boodschap die ik niet op kan slaan
Reputatie 7



  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.
@Ronald Ziggo
Daarvoor kun je mij als levend voorbeeld noteren 😉


Levende voorbeelden zijn de beste. Ik heb jullie beiden genoteerd.

Gr,
Wij hebben ook al jaren, zonder problemen, gebruik gemaakt van de voicemai service van Ziggo. Echter na de laatste update werkt er niets meer.
Onze voicemail stond nog wel aan maar berichten verdwenen in een zwart gat.
We hebben geprobeerd hem uit en weer aan te zetten om daarna ons welkomstbericht aan te passen. Ook dit bericht wordt nergens opgeslagen en we blijven het standaard bericht houden.
Ook na resetten modem, uitzetten en weer aanzetten van voicemail blijven de voicemail berichten in het niets verdwijnen. We hebben voicemail noodgedwongen maar weer uitgezet.

We wachten geduldig op een oplossing voor alle bovengenoemde problemen.

Groeten
  • Opslaan van voicemail melding werkt niet: Na de optie om de keuze definitief te maken begint het menu opnieuw en is het nieuwe bericht niet opgeslagen.
Voor deze melding registreren we voor de oplosgroep wie er last van heeft.
@Ronald Ziggo Daarvoor kun je mij als levend voorbeeld noteren 😉


Levende voorbeelden zijn de beste. Ik heb jullie beiden genoteerd. Gr,


Hier hebben wij ook last van. Als ik nu met mijn mobiel naar het huistelefoonnummer bel en er wordt niet afgenomen, krijg ik niet meer de voicemail en als wij een nieuwe welkomstboodschap in hebben gesproken, slaat hij deze niet op.

Daarnaast hebben wij op 19 april een brief ontvangen van Ziggo dat ze onderhoud zouden hebben aan de vaste lijn en dat we na dit onderhoud een brief zouden krijgen met alle informatie die wij nodig hebben voor onze persoonlijke instellingen. Wij hebben nog steeds geen brief ontvangen.
Reputatie 1
Na de onlangs gedane arbeid door Ziggo aan het Telefoonnet om het ons allemaal makkelijker te maken werkt (mijn) voicemail niet meer. Ja, ik heb alle stappen doorlopen en het hele 1233 menu doorlopen. In eerste instantie had ik mijn voicemail weer aan de praat met een nieuw ingesproken bericht. Maar de service was van korte duur. Al wat mensen nu horen als ik gebeld wordt is: ‘Dank voor het bellen de verbinding wordt nu verbroken,’ of woorden van die strekking. Als ik probeer om via het 1233 menu mijn voicemailboodschap opnieuw in te speken of te veranderen krijg ik het bericht dat niets veranderd is. Het is sowieso al moeilijk om gebruik te maken van het instelmenu want zo gauw je een cijfer intoetst om iets te veranderen gebeurt er niks of wordt de mededeling herhaalt dat je toetst huppeldepup dient in te drukken om een boodschap opnieuw in te spreken of te veranderen.
MAAR DAT LUKT DUS NIET! De service werkt niet.

Ook de ‘service’ dat ontvangen berichten automatisch verwijderd worden na 24 uur zint mij niet. Als ik maandagochtend vertrek en kom de volgende zaterdag thuis dan zijn alle ontvangen voicemailberichten tot en met donderdag niet meer te beluisteren!
Inderdaad, ik heb enkel een vaste telefoon. Zonder draaischijf of zwengel, dat dan weer wel.

Maar alle gekheid op een stokje. Er zijn meer mensen met dit serieuze probleem gezien de vragen/opmerking gesteld via de community. Dus beste Ziggo, maak dat het werkt. We betalen er tenslotte voor.
Heb precies hetzelfde probleem!
Beste Ziggo: is hier iets aan te doen?

groet,
Peter
Eind april waren er ook bij ons de volgende werkzaamheden "Als alles bij elkaar staat, werkt dat natuurlijk veel lekkerder. Dus zetten we alle telefoondiensten bij elkaar in één systeem. Makkelijker in onderhoud, en handiger voor vernieuwingen. Ook uw vaste lijn zetten we over, in de nacht van 29 naar 30 april om precies te zijn. Goed om te weten: sommige van uw persoonlijke instellingen vervallen dan."

Aanvankelijk was mijn voicemail boodschap wel te horen en kon er ingesproken worden. Alleen de melding (het knippertje) op mijn dect-telefoon werkte niet meer en de ingesproken boodschappen werden niet opgenomen. Alles gereset. Werkte niet. Nu werkt helemaal niets meer. Zoals boven beschreven. Sinds vandaag 1235 ontdekt. Misschien was dat het. Gedelete. Maar maakt niets uit. 1233 Menu werkt niet. *61xxx wordt niet herkend als bestaand nummer. Wat nog het lastigst is, is dat het zo'n oerwoud aan aanwijzingen/menukeuzes/mogelijkheden is geworden dat ik er helemaal niet meer uitkom. En ik weet op ICT-gebied wel een beetje van wanten.

Nou, zet 'm op Ziggo. Je zei het zelf: "Als alles bij elkaar staat, werkt dat natuurlijk veel lekkerder. Dus zetten we alle telefoondiensten bij elkaar in één systeem. Makkelijker in onderhoud, en handiger voor vernieuwingen."
Na de onlangs gedane arbeid door Ziggo aan het Telefoonnet om het ons allemaal makkelijker te maken werkt (mijn) voicemail niet meer. Ja, ik heb alle stappen doorlopen en het hele 1233 menu doorlopen. In eerste instantie had ik mijn voicemail weer aan de praat met een nieuw ingesproken bericht. Maar de service was van korte duur. ...

Precies dit heb ik ook.
Heb met 1200 gebeld en daar verwachten ze dat het met een week is opgelost. In de tussentijd adviseren ze om maar door te schakelen naar je mobiel....

Reageer