Voicemail - een andere manier van activeren?

  • 6 februari 2019
  • 3 Reacties
  • 3037x Bekeken

Reputatie 1
Maanden lang problemen gehad met de voicemail op mijn vaste telefoon. Men kon niets inspreken. vele pogingen ondernomen om het te laten werken. Niets lukte!
Nu bleek gisteren dat ik, na goed te luisteren , niet alleen *61* in moest toetsen om voicemail te activeren, maar ook nog een nummer en afsluiten met een #. Nu werkt het wel weer.
Dus voor de duidelijkheid: intoetsen *61*1233#

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Dank voor je melding.

Hier staat toch wel verschillende informatie op deze 2 websites:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/voicemail

https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/doorschakelen

Misschien kan een Ziggo moderator hier iets aan laten doen.
Reputatie 7
Dank voor je melding.

Hier staat toch wel verschillende informatie op deze 2 websites:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/voicemail

https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/doorschakelen

Misschien kan een Ziggo moderator hier iets aan laten doen.



Hm. Je linkt nu naar een pagina over doorschakelen en over een pagina over voicemail. De informatie hierover is inderdaad verschillend. Dat is op zich niet zo raar, maar onder "Doorschakelen" staat ook de optie doorschakelen naar voicemail bij niet opnemen/in gesprek zijn. En daar staat inderdaad de code bij die @TheIndian ook gevonden heeft.

Vreemd. Ik snap niet goed wat het verschil zou (moeten) zijn bij deze 2 opties,, en heb tot nu toe eigenlijk altijd gehoord dat het "gewoon" lukt met enkel *61*. Ik ga het intern even uitzetten en navragen.
Reputatie 7
Oke. Ik heb er even over overlegd met collega's. In principe zijn er 2 dingen. (vooropgesteld; het staat gek/onjuist/onvolledig op de site aangegeven. Dat pak ik verder op).
  1. Het activeren van de voicemail
  2. Het instellen van de voicemail.
Eigenlijk zou ik ze andersom moeten opschrijven want het is logisch om eerst je voicemail in te stellen (en dus bijvoorbeeld een eigen boodschap in te spreken) en hem vervolgens te activeren.

Het is dus mogelijk om wel een voicemail in te stellen (dit doe je via 1233), maar als deze niet actief staat zal een beller hier nooit op uitkomen.
Wat nu de gedachte is van mijn collega's en mij is dat het hier een beetje andersom gegaan is; de voicemail is meermaals geactiveerd (met *61*), maar was niet ingesteld, dus schakelde de lijn er alsnog niet naar over.
Dit zeg ik met een beetje twijfel, simpelweg omdat het niet super logisch klinkt. Volgens mij gaat normaal gesproken een voicemail wel gewoon aan, bij enkel *61*. Ik ben bovenstaande als oplossing nog niet eerder tegengekomen.

Het *61*1233# is dus een beetje gek. Het enige dat het doet is namelijk de telefoonlijn laten doorschakelen naar 1233, wanneer er niet opgenomen wordt. (als je *61*0612345678# zou intoetsen hoort de telefoon naar dat nummer door te schakelen, wanneer er niet wordt opgenomen). In feite zou deze doorschakeling aanzetten niet nodig moeten zijn. *61* zou genoeg moeten zijn om deze "doorschakeling" te triggeren.


Oke, ik merk dat ik in bovenstaande tekst alle kanten op vlieg 😉. Dat is omdat het dus een rare situatie is en nog niet helemaal duidelijk. Mocht ik hier meer duidelijkheid over vinden, zal ik dit zeer zeker met jullie delen. Mochten jullie nog toevoegingen/aanmerkingen hebben, hoor ik dit zeker ook graag.

Reageer