Samoeraizwaard

Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vaste telefoon krijgt om het uur een puls waardoor het lijkt of er gebeld is.

Sinds wij het nieuwe modem hebben dat bij de Next Box komt hebben we een probleem met onze dect telefoon. Er zit op deze telefoon een lampje zodat je kunt zien dat er gebeld is. Nou gaat elk uur na een korte bliep dit lampje branden op beide telefoons.... Als ik dit reset gebeurt het na een uur weer. In de belhistorie zie ik niks.
Als ik de telefoons op mijn zakelijke adres aan sluit treedt het probleem niet op, het ligt dus niet aan de telefoon of het basisstation zelf.
Verder heb ik de kabels varvangen, ook dit biedt geen soelaas. Wat verder opvalt is dat wanneer ik wil gaan bellen de kiestoon de eerste 5 seconden klinkt als een oude politie sirene. (tadudadudadu) Iemand enig idee wat er mis kan zijn ??
11 Reacties 11
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Ik zou het modem even uitzetten, telefoonkabel eruit halen, dan na 10 seconden het modem weer opnieuw opstarten en als die volledig opgestart is, de telefoon kabel er weer in doen.
Is het daarmee opgelost?

Groet,
Evert
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Samoeraizwaard

Gedrag lijkt op dat hoort bij een ingeschakelde DND-functie (do-not-disturb = niet storen) of op Forwarden van gesprekken.

Wat gebeurt er als er iemand opbelt (of zelf bellen met een mobile telefoon)?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dit is al een (oud) en bekend probleem bij sommige telefoons zoals sommige Gigasets en anderen. Volgens mij omdat het voicemail signaal nooit helemaal gestandariseerd is.
Helaas kan ik mijn oude topic niet meer vinden.
Samoeraizwaard
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor jullie reacties. Probleem nog niet opgelost, en het is inderdaad een gigaset.... Heb het met een oudere gigaset ook een tijdje gehad. Dat loste zich uiteindelijk vanzelf op. Het is echter zwaar irritant dat die telefoons fe hele dag rood knipperen....
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Zonde dat het nog niet is opgelost, Samoeraizwaard . Een erg opvallend probleem dat ik om eerlijk te zijn nog niet eerder ben tegen gekomen. Je laatste bericht lijkt trouwens te suggereren dat het probleem dus ook heeft gespeeld op je vorige modem, maar toen uiteindelijk vanzelf werd opgelost? Dat zou dan het modem dan ook uitsluiten, hoewel het bij de wissel natuurlijk weer de kop op is gestoken. Gebeurt het ook echt stipt elk uur?
Samoeraizwaard
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Was inderdaad ouder modem en andere telefoon, echter ook een siemens gigaset. Het gebeurt ca ieder uur, niet exact. Ik ga eens proberen exact te timen.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Ik hoor graag de uitkomst! Verder zullen we echt samen wat kwesties uit moeten gaan sluiten, want in tegenstelling tot op je telefoon gaat bij mij nog geen lichtje branden helaas. We kunnen bijvoorbeeld eens checken hoe het werkt als we je voicemail blokkeren of je internet uitzetten.
Samoeraizwaard
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik laat morgen weer wat horen. Internet uitzetten is gelijk aan moord hier 🙂
Samoeraizwaard
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Er is geen peil op te trekken, gisteren soms om de 50 min. maar ook soms 3 uur helemaal niet. Alex Ziggo Kun jij mijn voicemail blokkeren ? Wie weet helpt dat.....
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Verschillende typen telefoons hebben ook verschillende manieren om aan te geven dat er een voicemail is (helaas is dit niet gestandariseerd)
Sommige telefoons reageren op een bepaalde puls, maar andere springen bij een onderbroken kiestoon al direct op voicemail zodat je bv ook bij doorschakelen van een nummer steeds een voicemail melding krijgt.
Bij mij is het probleem destijds verdwenen nadat ik een andere telefoon nam.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Samoeraizwaard wrote:
Er is geen peil op te trekken, gisteren soms om de 50 min. maar ook soms 3 uur helemaal niet. Alex Ziggo Kun jij mijn voicemail blokkeren ? Wie weet helpt dat.....



Dat kun je natuurlijk proberen! Wie werkt dat. De voicemail uitschakelen doe je als volgt:

Even geen voicemail meer nodig? Je schakelt hem zelf uit. Wanneer horen mensen nu je voicemail als ze je bellen?
Je hoort de voicemail als ik niet opneem

  • Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
  • Toets #61# in.
  • Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.
  • Bel met je mobiele telefoon naar je vaste nummer om te testen of het gelukt is.

Je hoort de voicemail als ik in gesprek ben

  • Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
  • Toets #67# in.
  • Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.
  • Bel met je vaste lijn naar een willekeurig nummer zodat je in gesprek bent. Bel daarna met je mobiele telefoon naar je vaste nummer en kijk of het gelukt is.

Je hoort de voicemail altijd als je naar mijn vaste nummer belt

  • Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
  • Toets #21# in.
  • Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.
  • Bel met je mobiele telefoon naar je vaste lijn en kijk of het gelukt is.

Uitgelicht topic