Vraag

Vaste telefonie overzetten van Mediabox XL naar Connect Box...

Reputatie 6
...schijnt problematisch te verlopen?

Ik gebruik het bijna niet, maar ik wil dat het werkt. In nood zijn we altijd nog bereikbaar op onze vaste telefoon als het geluid van de mobieltjes uit is. Maar goed, daar zit nou net de crux!

We zijn recent overgestapt van KPN naar Ziggo. Televisie hadden we al via Ziggo, maar internet en telefonie via KPN (FTTH). Nu is telefonie keurig overgezet naar Ziggo. Internet weer aktief, maar men had gemakshalve onze Mediabox XL maar gekozen als modem. Leuk, maar dat willen we niet. Nieuw modem mogen ontvangen en internet functioneert keurig via het lossen modem. Telefonie is echter een koppig rakkertje. Tot gisteren bleef dit actief op de Mediabox XL, maar daar is gisteravond dan eindelijk het rode telefoonicoontje gaan branden. Dus telefonie is verhuisd? Nee. Ik ben bang dat het op de verkeerde Connect Box (we hebben 2 in huis) is gezet (ook al kon dat niet volgens de medewerker).

Welke Ziggo-medewerker kan mij hier verder mee helpen? Gisteren was er één zo handig om tijdens het telefoongesprek en daarna chatgesprek het modem te resetten 🙂

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +5
Probeer eens het volgende:
Steker van telefonie uit het modem halen
steker van het modem uit contactdoos voor een paar minuten
steker weer in stopcontact en wachten tot het modem opnieuw is opgestart
pas dan de steker van telefonie weer erin.
Reputatie 7
Badge +22
@CreativeS
Waarom 2 connectboxen in huis? U heeft toch geen 2 internet aansluitingen?
Reputatie 6
De reden is eigenlijk niet relevant @Jan F.

En @KBX458 , dat is allemaal al uitgevoerd, vandaar dus nu mijn vraag hier wat verder te doen 🙂
Reputatie 4
Badge +5
Misschien komt er nog een expert op het gebied van telefonie voorbij op dit forum.
Ik kan je helaas niet verder helpen.
Reputatie 7
Badge +22
@CreativeS
Misschien niet relevant, maar mogelijk wel oorzaak van de verwarring. Er kan slechts een modem op de internetverbinding actief zijn.
Reputatie 6
Dichter bij de oplossing. Van de week even verder kijken... eerst weer nieuw modem afwachten.
Reputatie 7
Hey @CreativeS. Ik begrijp dat je inmiddels in privé contact bent met Serkan. Het gaat samen met hem vast en zeker goed komen 🙂.

Reageer