Beantwoord

Vaste telefonie omzetten

  • 25 juni 2019
  • 2 Reacties
  • 255x Bekeken

Ik moest voor een bedrijf nieuwe modems bestellen en even zorgen dat de telefonie omgezet wordt. Het overzetten van telefoonnummer(s) bij Ziggo is echt een drama geworden. Twee bedrijven die een week zonder hun vaste telefoon moeten doen.
Bij het ene bedrijf moest een compleet nieuwe modem komen, nieuw adres, en het oude nummer van KPN moest naar deze modem worden gezet. Bij het andere adres (onder dezelfde bedrijfsnaam, maar een ander adres moest van een oud Ziggo abonnement (50mbit) overgezet worden van MKB naar ZZP abonnement (600Mbit). Ook alle vaste nummers moesten meegenomen worden. Je zou zeggen dat moet geen probleem zijn en toch wel in 24 uur klaar zijn maar we zijn inmiddels een week verder.
Een heleboel telefoontjes gepleegd naar Ziggo om elke keer in de wacht te worden gezet, andere medewerkers gesproken te hebben, daarna was het weekend, en in de week daar op, weer een medewerker (op maandag) welke beloofd had dat het nu allemaal goed moest komen. Alles rustig genoteerd en doorgenomen zodat we zeker wisten dat het nu wel goed moest komen. Op 1 adres gelukt, de andere nog steeds niet.
Het overzetten van KPN naar Ziggo was op zich geen probleem, maar toen werkte op ons andere adres ineens de telefoon niet meer. Wat bleek, er waren twee adressen door elkaar gehaald, op zich menselijk zou je zeggen. Maar wat vertellen ze? We hebben de wijziging doorgevoerd en kan 24 uur duren. Wij natuurlijk fingers crossed, en in het achterhoofd, dit gaat weer verkeerd. En je raad het al, een nieuw nummer op de lijn gezet in plaats van ons oude nummer!!! Weer bellen met Ziggo want dit nieuwe nummer willen we niet. Hier ging uiteraard weer 24 uur overheen want dat kon natuurlijk niet direkt. Ik weer bellen, ja sorry meneer u moet bellen met onze 'coax specialisten' zij kunnen dit sneller oppakken...Grrrrrrr...Inmiddels waren we bijna een week verder en nog steeds twee bedrijven zonder hun telefoon.
Op dit moment doet 1 locatie het weer goed, maar de andere moet nog steeds. Toch maar weer bellen zometeen.
Ik denk ik stuur een klacht via de website want ik wil natuurlijk compensatie voor dit verhaal. Het zijn geen fouten van onze kant lijkt mij! Wat denk je, daar hoor je natuurlijk weer niks op. Ik wil wedden dat als ik straks weer bel dat ze weer gaan vertellen: Ja sorry meneer maar u zult echt weer 24 uur moeten wachten , maar dan komt het echt goed!
Ik ben zelf al jaren bij Ziggo (alleen internet en TV) en ben zelf thuis wel tevreden. Maar als je wat hebt en moet bellen. Wat een drama. Kastje naar de muur en beloftes van terugbellen gebeurt ook niet. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Het punt is als ik nu weer bel dan kan het maar zo zijn dat alles weer in de war is!

Hebben meer mensen deze ervaring in het omzetten van telefoonnummers? Een dag zonder telefoon is nog wel te overbruggen (mits doorgeschakeld naar een mobiele telefoon). Maar dit is echt niet normaal meer lijkt mij. Twee bedrijven een week lang niets, en maar bellen en maar bellen.
icon

Best beantwoord door Be rt 25 juni 2019, 12:43

Ook Ziggo moderators kunnen helaas niets doen voor zakelijke klanten, zij kunnen niet in de gegevens van zakelijke klanten.
Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
De community is er voor particuliere klanten die elkaar helpen.
Maar desondanks kan het zijn dat iemand een gouden tip voor u heeft.
Tot zolang zult u toch in overleg moeten blijven met de zakelijke afdeling van Ziggo.
Helaas kan ik niets voor u betekenen in deze.
Reputatie 7
Badge +35
Ook Ziggo moderators kunnen helaas niets doen voor zakelijke klanten, zij kunnen niet in de gegevens van zakelijke klanten.

Reageer