Grijpvogel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Van de vaste telefoon kan ik niet de voicemail uitschakelen

Van de vaste telefoon kan ik niet de voicemail uitschakelen.
Dit is noodzakelijk om dat ik slecht te been ben en daardoor te laat opneem.
Heb alles geprobeerd ook volens het boekje gewerkt.
Telefonisch contact met met 1200 leverde ook geen oplossingen op.
Kan de voicemail niet in de centrale uitgezet worden.

Grijpvogel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Grijpvogel . Welkom hier!
Als het uitzetten van de voicemail via de code niet lukt, moeten wij voor je aan de slag. Ik heb zojuist de voicemail op je lijn uitgeschakeld. Kan je me bevestigen dat het gelukt is? 🙂

Bekijk in context

24 Reacties 24
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Zo zou het moeten lukken.

Even geen voicemail meer nodig? Je schakelt hem zelf uit. Hoe je dat doet hangt af van hoe de voicemail nu is ingesteld. Wanneer horen mensen nu je voicemail als ze je bellen?
Je hoort de voicemail wanneer ik niet opneem

  • Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houdt deze even ingedrukt.
  • Toets #61 in.
  • Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.
  • Om te testen of het werkt pak je je mobiele telefoon en bel je je vaste nummer.
Werkt het nog niet? Herhaal dan bovenstaande stappen en toets #61# in plaats van #61.
Grijpvogel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste,
Dat heb al meerdere malen geprobeerd zoals ik al verteld heb.
Dit is geen aanvulling om het probleem op te lossen.
Dus s.v.p een oplossing die werkt.

Grijpvogel
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wat voor de één 'alles geprobeerd' is, is voor een ander slechts het begin. Zolang je er niet bijzet wat je zoal geprobeerd hebt, is het voor anderen dus moeilijk om direct in 1 keer de juiste oplossing aan te geven.

Wat betreft je voicemail uitschakelen, ik geef een seintje aan een Ziggo moderator, die zal dan als het goed is morgen reageren en je hopelijk/vermoed ik de juiste oplossing kunnen geven.

Als je alvast je postcode en huisnummer in je profiel zet, hoeft de moderator daar niet meer naar te vragen. (Je postcode is dan alleen zichtbaar voor jou zelf en de moderators)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Grijpvogel . Welkom hier!
Als het uitzetten van de voicemail via de code niet lukt, moeten wij voor je aan de slag. Ik heb zojuist de voicemail op je lijn uitgeschakeld. Kan je me bevestigen dat het gelukt is? 🙂
Grijpvogel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de actie. Het werkt!! hele opluchting.
Mvg.

PS
Op 1200 beweerden ze dat het uitzetten door Ziggo zelf niet mogelijk is, Dan zou er een monteur langs moeten komen, maar tegen het gebruikelijke tarief.
RonDijkman

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoop dat het topic nog actief is, maar idem dito. Blijkbaar heb ik ooit met #21#  de voicemail ingesteld, maar krijg deze nu met geen mogelijkheid weer afgemeld. Alle '#' codes geprobeerd, de RJ42 losgehaald van het modem, modem van spanning gehaald, de Gigaset van de spanning gehaald en ook volledig gereset. Uiteindelijk de klantenservice gebeld. 

Ik krijg nu een telefoon en een nieuw RJ kabeltje toegezonden om evt probleem met de Gigaset uit te sluiten, maar een 'reset' blijkt nu wél mogelijk ?  Waarom weet de Helpdesk dat niet ?

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @RonDijkman, je reageert onder een topic die niet meer actief was. Voortaan mag jezelf een topic gaan starten, maar laten we nu samen naar het probleem gaan kijken. 😊

Je kunt via dit stappenplan de Voicemail uitzetten. Daarin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan uitschakelen. Kun je ons het laten weten of het gelukt is? Ik weet dat je al van alles hebt geprobeerd, maar dit wil ik toch nog even met je gaan testen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RonDijkman In het kort, want het is niet heel duidelijk, met zoveel onnodige tekst, op die pagina:

 

Geen voicemail nodig? Je schakelt hem volledig uit door 2 stappen uit te voeren:

 

 

Stap 1:

  1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
  2. Toets #61# in.
  3. Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.
  4. Bel met je mobiele telefoon naar je vaste nummer om te testen of het gelukt is.

Stap 2:

  1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
  2. Toets #67# in.
  3. Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.
  4. Bel met je vaste lijn naar een willekeurig nummer zodat je in gesprek bent. Bel daarna met je mobiele telefoon naar je vaste nummer en kijk of het gelukt is.
RonDijkman

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank Danitsja, en na zoveel tijd en de helpdesk lastig gevallen te hebben 🙄 lees ik nu pas écht goed in de tab 'Voicemail uitzetten'  Met  #21# schakel je de voicemail in maar dus óók uit. Zo simpel kan het zijn. Goed dat je mij hierop hebt gewezen.

RonDijkman

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thnx Bert.  Was dus beiden niet, maar #21# maar goed, is opgelost.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Haha kan gebeuren, soms heb je meerdere ogen nodig 😜. We zijn tenslotte ook maar mensen! Superfijn dat het nu is opgelost @RonDijkman.

Ik wens je een fijne avond toe. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RonDijkman  schreef:

Thnx Bert.  Was dus beiden niet, maar #21# maar goed, is opgelost.


@RonDijkman Dank voor je update, daar had ik overheen gelezen, had niet verwacht dat dezelfde toetsen volgorde een andere uitkomst zouden hebben.

HarryG1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lycke,

Ik heb telefoon doorschakelen in gesteld met *21*<06 tel nummer>#

In plaats van doorschakelen nar mijn 06 nummer is mijn voicemails ingeschakeld. Dat is probleem nummer 1.

Probleem nummer 2 is dat ik de voicemail niet uitgeschakeld krijg. Ik heb van alles geprobeerd zoals #21# en #61# en @#67#.


Vraag 1, hoe kies ik doorschakelen naar een 06 nummer ? *21*<06 telefoonnummer># werkt niet.
Vraag 2, kun je mijn voicemail uitschakelen zoals je dat bij Grijpvogel gedaan hebt ?

Beide problemen zijn urgent voor me momenteel, gaarne je hulp.

Dank !

 

HarryG1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

PS, ik bel vanaf een landlijn met 058-nummer, daar geldt het probleem voor. Hoe kan ik je mijn 058 nummer discreet doorgeven, kan ik je dat nummer mailen ?

PS, Het telefoon nummer wat in mijn Ziggo account staat is noodgedwongen een 06 nummer om inlog codes via sms te ontvangen. Daar heb ik geen problemen mee.

Hoe kan ik je mijn 058 landlijn nummer doorgeven ?

 

Groet, Harry

HarryG1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lycke,

Telefoonnummer emaillen hoeft niet, het is immers een Ziggo landlijn en het nummer is onder de product gegevens bellen in mijn account terug te vinden.

Alvast dank voor je hulp. Voicemail uitschakelen is het meest belangrijk nu dus graag daar een oplossing voor.

Groet, Harry

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@HarryG1 goed dat je het even aangeeft. Vaak werkt het ook door eerst je modem even van de stroom te halen en dan de volgende stappen uit te voeren wat betreft voicemail en het doorschakelen

We horen graag tot hoever je komt! 

HarryG1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jakob, dank je voor je feedback.

 

Voicemail:
Ik heb ingetoetst #61#, #67# en #21#.

In alle drie gevallen komt de mededeling uw dienst is nu uitgeschakeld, maar als ik mezelf bel komt de voicemail toch.

 

Doorschakelen:
bij #61#<nummer># of #61#1233# wordt al an ##61# medegedeeld dat 'uw dienst is nu uitgeschakeld'maar als ik mezelf bel komt direct de voice mail.

bij #67#<nummer># of #67#1233# wordt al an ##67# medegedeeld dat 'uw dienst is nu uitgeschakeld'maar als ik mezelf bel komt direct de voice mail.

bij #21# komt de mededeling dat de dienst is uitgeschakeld maar als ik mezelf bel komt de voice mail.

 

Helaas, het werkt niet. Is het mogelijk net zoals Lycke  dat deed bij grijpvogel de voicemail aan Ziggo kant uit te zetten, dan zou ik al geweldig geholpen zijn.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet, Harry

 

 

HarryG1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jakob,

Dank voor je tips en informatie.

Ik heb alle stappen doorlopen en resultaat in een bericht naar jou vermeld.

Kun je me s.v.p. helpen weer bereikbaar te worden door voicemail uit te schakelen ?

 

Bij voorbaat dank, Harry

HarryG1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jakob,

Dank voor het herstellen van de landlijn. Ik was steeds mijn eigen telefoonlijn aan het controleren van mijn vaste lijn en ik hoorde steeds mijn voicemail overgaan. Totdat gisteren van buiten gebeld werd en de telefoon wel overging. Conclusie, het voicemail problem is opgelost voor het bellen vanaf buiten. Alleen schakelt de voicemail in als ik in gesprek ben en er van buiten gebeld wordt.

Is daar nog iets aan te doen ?

Graag hoor ik van je. Met vriendelijke groet, harry

 

Uitgelicht topic