Beantwoord

Telefoonstoring in Purmerend?

• 19 februari 2018
  • 45 Reacties
  • 5998x Bekeken

Toon eerste bericht

45 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
Even weer een update (ook voor @Mark Ziggo )

Storing speelt nog steeds. Ook gisteren konden de mensen die we belden ons niet horen, andersom wel. Speedtest blijft steken (in het gunstigste geval) rond de 100-115 download en de upload schommelt extreem tussen net iets meer dan 1 Mbit en de 15 Mbit.
Hieronder even de plaatjes:

Ik ben vandaag al door meerdere kennissen gebeld waarbij de telefoon (weer) eenrichtingsverkeer is , dus of zij zijn te verstaan en horen de tegenpartij niet, of andersom. net bij mij ook bij een inkomend gesprek.
Iemand anders hier ook al problemen mee?

Ziggo moet er niet omheen draaien er zijn grote problemen in de wijk Purmer- Noord .heb nu al velen monteurs gezien van Ziggo . Afgelopen Dinsdag was weer Ziggo hier hij had een nieuwe Modem bij zich die niet zo gevoelig zou zijn omtrent de storingen . Had eerst een Dual band modem nu kreeg ik single modem waar ik alleen kon kiezen tussen 2.4 GHZ of 5.0 GHZ bij de vorige modem kon ik beide inschakelen .
Reputatie 7
Badge +16
Inmiddels weer ruim 2 weken verder en er lijkt nog niet echt actie te zijn ondernomen door Ziggo.

Ik heb @Mark Ziggo Ook even om een update gevraagd want de mensen zijn langzaam in staat om de hele zooi op de kabelweg door de ruiten te smijten en na zoveel maanden kan ik ze geen ongelijk geven... ☹
Telefoon nogsteeds 1 richtingsverkeer velen monteurs aan huis gehad kreeg een nieuw modem een witte dat is een dual modem , later weer een nieuwe zwarte modem blijkt een single modem te zijn . ik met hoge poten weer ziggo gebeld om een witte modem deze ook ontvangen . Het probleem ligt in de wijk maar hoelang moeten wij nog wachten . Ik bel tegenwoordig maar met mijn mobiel !!!!!!
Reputatie 7
Badge +16
Hier hetzelfde. De helpdesk gaat er steeds vanuit dat het individueel is maar Ik heb er last van, mijn buren ook, hun beide dochters en zelfs een tandartspraktijk heeft regelmatig dat er maar 1 kant van het gesprek te horen is, ondanks dat de signaalwaarden bijna altijd goed zijn. Zelf gebruik ik mijn vaste nummer alleen om 1200 te bellen omdat ik een onbeperkt GSM abbo heb maar voor anderen die ervan afhankelijk zijn is het een ramp.
Het enige wat ik weet is dat het constant omruilen van de mediabox of modem bij deze mensen tot nu toe geen effect heeft gehad en alleen maar extra frustratie opwekt. het zou fijn zijn als Ziggo er eindelijk eens dieper in zou duiken en er niet langer vanuit zou gaan dat het individuele storingen zijn. Zelf denk ik dat er, zeker in Purmerend, iets structureel mis gaat met de telefoonverbinding.
Hier hetzelfde. De helpdesk gaat er steeds vanuit dat het individueel is maar Ik heb er last van, mijn buren ook, hun beide dochters en zelfs een tandartspraktijk heeft regelmatig dat er maar 1 kant van het gesprek te horen is, ondanks dat de signaalwaarden bijna altijd goed zijn. Zelf gebruik ik mijn vaste nummer alleen om 1200 te bellen omdat ik een onbeperkt GSM abbo heb maar voor anderen die ervan afhankelijk zijn is het een ramp.
Het enige wat ik weet is dat het constant omruilen van de mediabox of modem bij deze mensen tot nu toe geen effect heeft gehad en alleen maar extra frustratie opwekt. het zou fijn zijn als Ziggo er eindelijk eens dieper in zou duiken en er niet langer vanuit zou gaan dat het individuele storingen zijn. Zelf denk ik dat er, zeker in Purmerend, iets structureel mis gaat met de telefoonverbinding.
Hoofdkantoor Utrecht komt nu met een andere benadering zou nu bij iemand thuis de storing veroorzaken moet niet gekker worden .
Reputatie 7
Badge +35
@purmer12

Dat zou goed kunnen, lees het hier vaker als er ergens geen goede AOP is gemonteerd, kunnen storingssignalen het net op komen en anderen storen.
Pas las ik op de community dat iemand volledig was afgesloten, omdat het zijn/haar signaal de omgeving stoorde.

Maar, volgens mij, zou Ziggo dit moeten kunnen zien in hun Network Operating Centre.
Reputatie 7
Badge +16
@Be rt In dit geval gaat het niet op. Niet alleen zijn er de afgelopen 9 maanden (zo lang duren de problemen al zon beetje) meerdere monteurs geweest, maar het probleem speelt ook nog eens in meerdere wijken in Purmerend die kilometers uit elkaar liggen. Maar juist omdat het niet bioj elk telefoontje gebeurt maar willekeurig, is het erg moeilijk zoeken. Maar een internet abbo van 200/20 dat bijna dagelijks terugvalt naar 9-15 down en minder dan 2 Mb up en dat al maanden lang, dat kan natuurlijk niet. En Ik ben uiteraard de pineut die het allemaal maar moet regelen als ex-Ziggo/Upc 🤔 😎
Kennissen hebben best geduld maar dat begint nu ook wel op te raken.
Reputatie 7
Badge +35
@Nick999 OK, ik snap het. Dat is al een lang verhaal, succes en sterkte gewenst.
Ook kon Utrecht mij melden dat ik het abb kon opheffen zonder kosten , moet echt niet gekker worden . Ik ga hier morgen de OPTA benaderen .
Reputatie 7
Lastig dit allemaal!
Maar als ik problemen zou hebben dan zou ik zelf blij zijn als ik mijn abonnement kon stoppen. Al hoewel ik van mening ben dat Ziggo ook met een oplossing zou moeten kunnen komen. Beetje raar hoe het allemaal verloopt en hoop dan ook dat er nog eens een moderator naar kijkt.
Dat bedoel ik EnergieBoy het ligt altijd aan de klant en dat ben ik een beetje zat . en nog makkelijker is ach meneer u kan kosteloos uw abbo opzeggen .
Ik krijg vanmiddag te horen wat ik tegen Ziggo kan doen ( ACM )
Reputatie 7
hou ons op de hoogte 😁
Reputatie 7
Hoi allemaal, ik heb naar aanleiding van de laatste berichten wederom melding gemaakt van deze problemen bij ons netwerkbeheer. Ik ontvang alleen nog steeds graag alle meldingen, want ik wil niet alles over één kam scheren. Sommigen van jullie zullen last hebben van signaalproblemen in de wijk, maar anderen kunnen daarnaast ook individuele signaalproblemen ervaren en die moeten echt op individuele basis worden opgelost (een monteur aan huis).

Kortom: woon je in Purmerend en ervaar je deze problemen, schroom niet om het hier te melden! Zo krijgen we een steeds beter beeld van de omvang en de impact.
Reputatie 7
Badge +16
Even een laatste update ;
Helaas heeft Ziggo het probleem, ook na deze lange tijd, niet op kunnen lossen zodat in ieder geval één van mijn kennissen (de zakelijke), na weer verschillende telefoontjes vandaag waarbij mensen niet te verstaan waren, heeft besloten om over te stappen.
Overigens top van @Mark Ziggo dat hij zich ingezet heeft, maar soms mag ook dat niet baten. 😎
En dan ben ik de enige volgens de laatste monteur, knap.
Hier dus ook alleen maar ellende met telefoneren, dat ik niet te horen ben. 3 nieuwe modems toegestuurd gekregen, 5 monteurs over de vloer gehad. Waarvan 1 keer een versterker van €50,- laten aansmeren, wat bij monteur nr 3 niet meer nodig was. Diverse kabels zijn er vervangen of verknipt, ingekort ook al van zwart naar wit en weer van wit naar zwart. De een zei iets over pieken de ander weer over dat het buiten lag maar hij dat niet kon. Nu dus toch de telefoon eruit plus een ander abonnement en maar zien of ik nog bij ziggo wil blijven nu ik weet dat ik echt niet de enige was.
Reputatie 7
Badge +16
Dat is ook het hele probleem en de reden dat mijn kennissen (de zakelijke tenminste) allemaal Ziggo hebben ingeruild voor een andere provider. Ziggo kon nl ook na anderhalf jaar storingsmeldingen en dezelfde stappen als die jij hebt meegemaakt, geen betrouwbare telefoonlijn leveren in deze regio. En als je een bedrijf hebt waar je bereikbaar moet zijn voor klanten/patiënten dan houdt het uiteindelijk op. en dat ging over verschillende delen van Purmerend (Wijdevenne, Noord, omgeving Ijsendijkstraat).
Maar zoals ik al schreef, Ziggo blijft vasthouden aan (individuele) signaalproblemen dus ik verwacht ook niet dat het opgelost gaat worden aangezien het bij mijn kennissen ruim anderhalf jaar geduurd heeft.

Reageer