Beantwoord

Telefoonstoring in Purmerend?

  • 19 februari 2018
  • 45 Reacties
  • 5998x Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
Ik ben vandaag al door meerdere kennissen gebeld waarbij de telefoon (weer) eenrichtingsverkeer is , dus of zij zijn te verstaan en horen de tegenpartij niet, of andersom. net bij mij ook bij een inkomend gesprek.
Iemand anders hier ook al problemen mee?
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 18 april 2018, 16:41

Hoi allemaal, ik heb naar aanleiding van de laatste berichten wederom melding gemaakt van deze problemen bij ons netwerkbeheer. Ik ontvang alleen nog steeds graag alle meldingen, want ik wil niet alles over één kam scheren. Sommigen van jullie zullen last hebben van signaalproblemen in de wijk, maar anderen kunnen daarnaast ook individuele signaalproblemen ervaren en die moeten echt op individuele basis worden opgelost (een monteur aan huis).

Kortom: woon je in Purmerend en ervaar je deze problemen, schroom niet om het hier te melden! Zo krijgen we een steeds beter beeld van de omvang en de impact.
Bekijk origineel

45 Reacties

Reputatie 7
Hi Nick,
Wat vervelend, dat zou natuurlijk niet moeten kunnen gebeuren. Heb je al op de storing pagina van Ziggo gekeken of er misschien een storing is? Heb je dit probleem wel vaker of echt alleen vandaag?
Reputatie 7
Badge +16
Ja er is geen storing gemeld. Komt inderdaad wel vaker voor maar nu bij meerdere kennissen, zowel particulier als zakelijk.
Reputatie 7
Hi Nick, vandaag lagen er wel een aantal centrales in Purmerend plat wegens een stroomstoring. Rond 17:00 is de stroomtoevoer hersteld en moet dit opgelost zijn.

Heb je nog problemen? Dan hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +16
@Mark Ziggo De problemen zijn wisselend en spelen al langer bij verschillende mensen. Alleen vandaag was het even erger. Helaas treedt het probleem normaal gesproken zo wisselend op dat er voor een monteur ook weinig te vinden valt.
Ik heb al vaker topics geopend hierover maar (zoals gewoonlijk) zijn die weer verdwenen...😐
Reputatie 7
Als het vaker voor komt, heb je al eens met een andere telefoon getest? Die je dan langer in gebruik hebt.
Reputatie 7
Badge +13
@Nick999

Ik zou het in deze gevallen niet zoeken in de individuele telefoontoestellen van de abonnees. Eenzijdig geluidsdoorgifte wordt veelal geweten aan:

1. Een codec mismatch of
2. Problemen met doorgifte van de data (spraak) kanalen/poorten (In de regel een firewall/NAT-kwestie.

Zie bijvoorbeeld deze link.

Beide zaken kan een monteur of een “gewone” klantenservicemedewerker niet zien / controleren, laat staan oplossen.
Reputatie 7
Badge +16
@EnergieBoy @DennyW
Ik heb hier 6 verschillende mensen waarbij dit probleem regelmatig optreedt. Zowel met particuliere als zakelijke abbo's en met zowel losse modems als Horizon box. Meestal helpt een reset van het modem weer voor een tijd. Ook werkt het als je 3-4x opnieuw belt wel weer.

Een NAT/Firewall probleem kan het niet zijn want de telefoons zitten rechtstreeks op de Horizon of modem aangesloten. Ik heb het idee dat er op het netwerk van Ziggo iets mis gaat met de telefoon.
Reputatie 7
Badge +35
@Nick999 Ik heb hetzelfde idee.

Dit is bij mij, hier in de straat, ooit opgelost door een netwerkmonteur die in 3 opeenvolgende kasten richting Ziggo iets is gaan klussen, kost een paar uur, maar toen had we ook wat.
Reputatie 7
Topics van een tijdelijke storing archiveren we inderdaad na enige tijd.
Als dit probleem gerelateerd was aan de stroomstoring gisteren heeft dat geen enkele toegevoegde waarde voor anderen over een maand, maar dit speelt al langer en is niet gerelateerd zoals ik begrijp.

@Nick999, kun je deze voorbeelden aan mij doorsturen in een privébericht? Ook met je eigen klantgegevens natuurlijk. Dan ga ik mijn best doen om dit bij onze storingsdienst aan te kaarten.
Reputatie 7
Badge +16
@Mark Ziggo Ik heb je een pb gestuurd.
Kwam er trouwens achter dat er 2 mark Ziggo bestaan. 😎
Reputatie 7
Badge +35
***foutieve tekst verwijderd***
Reputatie 7
Badge +16
Nooit geweten dat Mark ook een Ziggo product was. 😆 😆 😆 😆
Reputatie 7
Ik heb inderdaad via privéberichten contact met Nick999 voor verdere afhandeling van de problemen. Omdat er ook adressen en namen in genoemd worden houden we dit privé.

Een algemene oorzaak die alle voorbeelden verbindt kan ik nog niet ontdekken op dit moment. Wel spelen er verschillende signaalproblemen (bij de één individueel en bij anderen in de wijk) die we verder zullen gaan onderzoeken.
---
offtopic: Ja, we hebben een product manager die ook Mark heet. 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Hier even de screenshots van de kennis waar het al een tijd speelt en waar afgelopen maand alles nog is nagekeken en vervangen. Up en downstream blijven goed maar de upload zakt helemaal in elkaar (2 Mbit waar het 20 moet zijn)



Reputatie 7
Gekke vraag, waarom komt die zelf niet hier online op de Community om zijn vraag te stellen en waarom test die via Fiber?
Reputatie 7
Badge +16
Fiber blijkt nauwkeuriger te zijn. Vaak als Ookla een lage waarde aangeeft gaat Fiber nog goed en het is ook een externe test dus meet ook buiten ziggo netwerk.

Kennis komt zelf niet online omdat ik alle storingen, signaalmetingen en aansluitingen bij hem doe en ook degene ben die vaak met Ziggo belt. Het praat nl een stuk makkelijker als je precies weet waar het allemaal over gaat 🙂
Je kunt ook gewoon de officiële Ziggo speedtest doen, werkt (weer) net zo goed.
Reputatie 7
Badge +35
@N.N. De Ziggo speedtest pakt bij mij IPv6 en deze is nog steeds niet in orde.
Reputatie 7
Badge +16
Net weer even een test laten doen op zowel ookla als Fiber en de upload komt niet boven de 2.1-2.3 Mbit uit dus ergens gaat wat mis met de upload
Reputatie 7
Badge +16
Maar even gebeld met de helpdesk en volgende week komt er een monteur dis zowel binnen als buiten gaat kijken, want vreemd genoeg ziet alles er op afstand goed uit en is alleen te zien dat er packetloss is maar niet waar.
Reputatie 7
Badge +16
Even een update voor @Mark Ziggo en andere geinteresseerden 🙂
Vandaag is er een netwerkmonteur geweest die flink aan het meten is geweest. De storing lijkt voor een groot deel in de wijk te zitten (sterk wisselende SNR). Helaas kon hij niet bij de EV zelf meten omdat die in iemands tuin bleek te staan en de persoon niet thuis was (en een schutting om de tuin had). Dus dit wordt ook doorgegeven aan de betreffende afdelingen zodat ze daar iets mee kunnen. Verder is het even afwachten dus. Het zou nu toch al niet mogelijk zijn om bij eventuele kabelschade iets in de grond te doen dus even geduld en binnenkort ook maar vragen of er bij mij in de straat ook gemeten kan worden.
Wel het advies gehad om de kabel van de AOP naar de woonkamer te vervangen door 4g afgeschermde kabel omdat daar nog een oudere C9 kabel zat zonder extra afscherming, dus dat gaat sowieso gebeuren. Verder wel fijn dat het nu ook wat aantoonbaar buitenshuis zit zodat er naar gekeken kan worden.
Reputatie 7
Badge +35
@Nick999 Dit wordt een leuk vervolgverhaal, ben benieuwd hoe dit verder gaat.☺ Spannend, zo'n cliffhanger: "Verder is het even afwachten dus."
Reputatie 7
Badge +16
Hier weer even een update. Laatste tijd nog steeds problemen. Dus vanmiddag even teruggebeld met de helpdesk. Wat blijkt: Netwerkmonteur had van alles doorgegeven maar de netwerkafdeling besloot na even monitoren dat er niets aan de hand was en heeft het ticket helaas wederom gesloten.

Speeedtest vanmiddag:



Speedtest nu :



Vreemd genoeg zag collega van helpdesk wel dat er enorm veel ruis in de wijk zat.
Situatie nu (je raadt het al) er moet weer een nieuwe netwerkmonteur komen. Helaas kon die nu nog niet worden ingepland omdat er nu ook een storingh in de wijk open staat.

Dus al met al van de regen in de drup. Ik blijf hopen (en hoop ook dat er als het straks na plm 6 maanden eidelijk is opgelost, iets van compensatie inzit voor de betreffende kennis)
Maar ik hou goede hoop en blijf ook in overleg met de supermods hier.
Reputatie 7
Badge +35
@Nick999 Wat een dramatisch vervolgverhaal.

Maar goed dat je direct contact met de supermods hebt.☺
Reputatie 7
Badge +16
@Be rtIk ben er ook van overtuigd dat iedreen zijn best doet hoor ;-)
Maar voor de kennis die al 6 maanden met het probleem loopt en nu noodgedwomngen weer opnieuw een netwerkmonteur keijgt is het minder.
(even voor het archief: )
Dit gebeurde kort na mijn vorige posting: (signaal bleef prima maar Box kreeg geen WAN IP meer)







Uiteindelijk weer een powercycle gedaan en daarna was verbinding weer terug..voor zolang het duurt, dus nu maar even de update gedaan.


PS: de hoge upstream was volgens netwerkmonteur geen probleem dus mijn eerder geplaatste splitter om het signaal wat dicvhter naar 0 te krijgen heeft hij laatst verwijderd.

Reageer