1
Vraag
2
Reacties
moviegeek

Level 1
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Telefoonscams - Ziggo wek-service not on demand

Misschien dat ik dit beter niet nu kan schrijven na drie uurtjes slaap. Maar ik ben een beetje chagerijnig. En dat komt omdat ik een huistelefoon heb met bellen via Ziggo. Elke dag moet ik voor het slapen gaan de telefoonlijn uit mijn modem trekken. Zodra ik dat 1x vergeet, dan gaat s'ochtends vroeg om 8 uur gegarandeeerd de telefoon weer. En dan hangt "de famous scam-club uit India" weer eens aan de lijn. En dan word ik heel chagerijnig. Want die hebben mij al 10.000x gebeld. Net als tig miljoen andere Nederlanders met Ziggo-Bellen die al jaren ermee geteisterd worden. En altijd na een nachtdienst werken. En dan denk ik, Ziggo met een beurswaarde van meer dan E3000.000.000, maar een optie om buitenlandse nummers te weren of een 23-cijferig nummer vanuit een malafide internet-cafe uit Bangalore is al jaren technologisch veel te hoogstaand. Moet ik dan echt zelf aan de slag met een zelfverzonnen constructie van een tijdklok van een tientje om te zorgen dat ik uberhaupt mijn slaap krijg? PFFffffff. En dan zul je net zien, word er beneden ingebroken terwijl ik snachts in bed lig of er breekt brand uit, moet ik eerst mijn zelfverzonnen tijdklok-constructie afbreken voordat ik 112 kan bellen. Maar verder ben ik hartstikke tevreden hoor, serieus. Groetjes!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als je een idee hebt hoe je fakenummers kunt blokkeren, denk ik dat je Ziggo en andere providers erg blij maakt. :sunglasses:
Het zijn nl in 99% van de gevallen geen echte telefoonnummers, maar fakenummers. En die kunnen van alles zijn, zelfs Nederlands. Dan zou je dus niet allen alle internationale nummers moeten blokken, maar ook alle nummers zonder nummerweergave (wat trouwens wel mogelijk is) en alle Nederlandse nummers.

Van alle keren dat ik gebeld ben kwamen er een aantal uit India, uit de VS, uit Bulgarije uit Belgie en ook uit Leeuwarden en Breda.

Onbegonnen werk dus.

Wellicht is een nummerwijziging een optie en uiteraard niet opnemen.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als je een idee hebt hoe je fakenummers kunt blokkeren, denk ik dat je Ziggo en andere providers erg blij maakt. :sunglasses:
Het zijn nl in 99% van de gevallen geen echte telefoonnummers, maar fakenummers. En die kunnen van alles zijn, zelfs Nederlands. Dan zou je dus niet allen alle internationale nummers moeten blokken, maar ook alle nummers zonder nummerweergave (wat trouwens wel mogelijk is) en alle Nederlandse nummers.

Van alle keren dat ik gebeld ben kwamen er een aantal uit India, uit de VS, uit Bulgarije uit Belgie en ook uit Leeuwarden en Breda.

Onbegonnen werk dus.

Wellicht is een nummerwijziging een optie en uiteraard niet opnemen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Dat is heel vervelend en zekers na nachtdienst als je lekker wilt slapen. Misschien is het een optie om even met de Klantenservice contact op te nemen en daar je probleem voor leggen en wie weet dat zij je kunnen helpen met een oplossing tot telefonie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo