m_vankaathoven

Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 33Likes

Telefoon tijdverloop - elke keer anders na bellen

Hallo Ziggo,

Ik heb het probleem dat mijn vaste telefoons, telkens van tijd verlopen als ik wordt gebeld.

hoe kan dit worden opgelost ???.


Met vriendelijke groet,
Marinus.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
m_vankaathoven
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 33Likes
Hallo Ziggo, KBX458 en Lycke,

Het probleem met de tijdsverloop is opgelost !!!

In het menu van de Panasonic toestellen, kun je ook de tijd op handbediening zetten en dan is het probleem met de tijdsverloop opgelost.

Het was even zoeken en puzzelen, maar dan werkt het ook weer 100%.


Met vriendelijke groet,
Marinus.

Bekijk in context

16 Reacties 16
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi m_vankaathoven
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Zo te zien heeft er nog niemand een antwoord voor je vraag.
Eerlijk te zijn zou ik het zelf ook niet weten. Wat ik wel weet is dat er al meer keren vragen zijn geweest op de community en bij de een is het opgelost en bij de ander is het nog altijd een probleem.

Als je zoekt op de community kom je nog wel een aantal topics tegen over tijd probleem in de telefoon. Anders even wachten op een moderator of iemand die er wel antwoord op heeft. Ik zelf heb het dus niet maar wilde je wel laten weten dat je bericht gezien is en er altijd wel een antwoord komt, al kan het soms even duren.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @m_vankaathoven. Welkom hier! Goed dat je een account aangemaakt hebt om je vraag te stellen. We kunnen je hier vast en zeker verder helpen.

Kan je ons iets meer informatie geven over de situatie? Wat voor modem heb je? Welk telefoontoestel? Hoe lang speelt dit al en wat gebeurt er precies?
Hoe meer informatie; hoe beter ^^

We horen graag van je!
m_vankaathoven
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 33Likes
Hallo Lycke / Ziggo,

Wij hebben sinds niet al te lange tijd een witte modem en sinds wij deze hebben verspringt of staat de tijd telkens enkele minuten +/- 15, stil.

Met vriendelijke groet,
Marinus.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De vraag van Lycke staat nog open. Dus welke telefoon? type, eventueel model en serienummer? Misschien dat er dan iemand met een oplossing komt.
Het witte modem is waarschijnlijk dan een connectbox?
m_vankaathoven
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 33Likes
Hallo KBX458,

o.a. een Panasonic KX-TGE210NL digitale draadloze telefoon en nog andere toestellen met een tijdsaanduiding, alle toestellen staan bij een inkomend gesprek dus +/- 15 minuten stil of verspringen 15 minuten naar een lager tijdstip.

Met vriendelijke groet,
Marinus.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
m_vankaathoven wrote:
Hallo KBX458,

o.a. een Panasonic KX-TGE210NL digitale draadloze telefoon en nog andere toestellen met een tijdsaanduiding, alle toestellen staan bij een inkomend gesprek dus +/- 15 minuten stil of verspringen 15 minuten naar een lager tijdstip.

Met vriendelijke groet,
Marinus.


Bedankt voor je reactie!

Zou je eens via "Menu > Tijdinstellingen > Tijdsaanpass. > Handmatig" in je telefoon de tijd opnieuw willen instellen/ goed zetten en kijken of het hierna nog steeds verspringt?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Wordt nummerherkenning gebruikt?
Dit is vaak de oorzaak. Opnieuw instellen zou kunnen helpen.
m_vankaathoven
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 33Likes
Hallo Lycke,

Ik heb de afgelopen weken al diverse malen de tijdaanpassing handmatig, opnieuw ingesteld en telkens weer verspringt deze.


Hallo KBX458,

Inderdaad maken wij gebruik van nummerherkenning.

Met vriendelijke groet,
Marinus.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
https://www.gebruikershandleiding.com/Panasonic-KX-TG7301/handleiding-5-66198.html
Op blz. 25 vind je hoe te handelen.
Het verschijnsel tijdsverloop wordt daarin onder probleemoplossing vermeld.
m_vankaathoven
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 33Likes
Hallo Ziggo, KBX458 en Lycke,

Het probleem met de tijdsverloop is opgelost !!!

In het menu van de Panasonic toestellen, kun je ook de tijd op handbediening zetten en dan is het probleem met de tijdsverloop opgelost.

Het was even zoeken en puzzelen, maar dan werkt het ook weer 100%.


Met vriendelijke groet,
Marinus.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Mooi te horen dat er weer een probleem naar tevredenheid is opgelost.:relaxed:
DTY

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees ook ergens dat het te maken heeft met de flashtijd van de provider. Doet Ziggo ook iets om dit op te lossen?

http://nld.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/42898/~/de-tijdsindicatie-van-een-dect-telefoon-verspringt-vanzelf-en-is-niet-correct.
m_vankaathoven
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 33Likes
Hallo DTY,

Bedankt voor uw reactie.

Bij mijn Panasonic toestel heb ik het handmatig kunnen oplossen, maar nu blijkt het ook bij de andere telefoontoestellen bij ons in huis een probleem te zijn.

Bij nader inzien blijkt het te zijn gekomen sinds wij een nieuwe modem hebben gekregen van Ziggo (geïnstalleerd door een monteur die door Ziggo was ingehuurd).

Ik denk dat wij er mee moeten leren leven :joy::wink:.


Met vriendelijke groet,
Marinus.
welhallo

Level 5
  • 520Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo wrote:

m_vankaathoven wrote:
Hallo KBX458,

o.a. een Panasonic KX-TGE210NL digitale draadloze telefoon en nog andere toestellen met een tijdsaanduiding, alle toestellen staan bij een inkomend gesprek dus +/- 15 minuten stil of verspringen 15 minuten naar een lager tijdstip.

Met vriendelijke groet,
Marinus.
Bedankt voor je reactie!

Zou je eens via "Menu > Tijdinstellingen > Tijdsaanpass. > Handmatig" in je telefoon de tijd opnieuw willen instellen/ goed zetten en kijken of het hierna nog steeds verspringt?

Ach Lycke, hou aub op met dat gevraag!
Alsof jullie niet weten dat dit probleem niet op te lossen is. Het is al jaren bekend en zou opgelost worden. Het zou op de rol staan. Mooi niet! Wordt bij jullie moderators e.e.a. niet gekoppeld? Informatie uitgewisseld?
Het ligt aan het modem!!!
Groet
welhallo

Level 5
  • 520Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
m_vankaathoven wrote:
Hallo Lycke / Ziggo,

Wij hebben sinds niet al te lange tijd een witte modem en sinds wij deze hebben verspringt of staat de tijd telkens enkele minuten +/- 15, stil.

Met vriendelijke groet,
Marinus.

Heb je de Connectbox CH7465?
Zo ja dan is dat waarschijnlijk de boosdoener. Zie 1 item terug.
welhallo

Level 5
  • 520Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Nogmaals aangekaart en dit was de reactie van Ziggo-Community:

"Met een firmware-update hebben we het probleem van foutief tijdsignaal naar de telefoon kunnen minimaliseren. Uiteraard willen we dit probleem 100% oplossen, want het staat zeker nog op de radar. Echter hebben op dit moment andere firmware fixes voor de Connectbox prioriteit, dus ik kan je verder geen uitsluitsel geven wanneer dit wordt opgelost. Groet, Ziggo Community"


Afwachten dus!!

Uitgelicht topic