1
Vraag
2
Reacties
Mietekmike

Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Telefoon geen kiestoon

Hallo,
Met grote regelmaat zij we met de vaste telefoonlijn niet te bereiken (geen kiestoon). Dus moet ik regelmatig controleren of er een kiestoon is.
En als die er dan niet is reset ik het modem en dan doet hij het weer !! maar tot wanneer is de vraag .
Dit is heel lastig.........
Is hier een oplossing voor ?

Groeten,
Mike T .
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Je signaal ziet er op zich goed uit. Mietekmike

Er is één mogelijk probleem.
Je modem zit op je versterker en die kan storingen veroorzaken.
Je hebt geen 0 dB uitgang op deze versterker en dus wordt het signaal versterkt naar het modem en eventuele storingen worden ook versterkt.
Vroeger was het wel een standaard aansluiting op de 0 dB, maar dit is gewijzigd nu een aantal modems hier storingen van ondervindt.

Vraag aan Ziggo om een splitter POA-01 en een kabel voor je modem.
Vanuit de splitter één uitgang naar je modem en één uitgang naar je versterker.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Mietekmike
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Bert, dit is de foto met de gegevens ... alvast bedankt.
Groeten,

Mike
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Je signaal ziet er op zich goed uit. Mietekmike

Er is één mogelijk probleem.
Je modem zit op je versterker en die kan storingen veroorzaken.
Je hebt geen 0 dB uitgang op deze versterker en dus wordt het signaal versterkt naar het modem en eventuele storingen worden ook versterkt.
Vroeger was het wel een standaard aansluiting op de 0 dB, maar dit is gewijzigd nu een aantal modems hier storingen van ondervindt.

Vraag aan Ziggo om een splitter POA-01 en een kabel voor je modem.
Vanuit de splitter één uitgang naar je modem en één uitgang naar je versterker.
Mietekmike
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Bert,
Bedank voor je antwoorden.
En ja, dat zou het best wel eens kunnen zijn .... :thumbsup_tone1:
Ik ga hier aan werken !

Nogmaals bedankt :wink:

Groeten,
Mike .
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Mietekmike . Welkom hier!
Top dat je hier aandacht gevraagd hebt voor je situatie. De telefoonlijn en je bereikbaarheid moet natuurlijk wel te vertrouwen zijn!
Laat je ons weten hoe het gaat, de komende dagen? Mocht de boel niet opgelost worden met de tips van Be rt ben ik benieuwd naar de aansluiting van de telefoon. Hier kunnen we dan ook nog even naar kijken.

Hopelijk tot snel!
Mietekmike
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Lycke,

Vandaag of morgen krijg ik nog een tussenkabel opgestuurd, (van jullie) de POA 01 heb ik reeds in bezit, en dan zal ik na een paar dagen weer rapport uitbrengen? groeten,

Mike
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dan is het niet zo handig om bij voorbaat al een antwoord te kiezen als nog niet zeker is of iets is opgelost. Want dat zorgt er ook voor dat anderen er vanuit gaan dat de storing is opgelost en het topic niet meer volgen.
Mietekmike
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hallo,

Gistermiddag POA 01 er tussen geplaatst, en het euvel lijkt verholpen.

Mocht er weer een zelfde soort storing optreden de komende dagen zal ik het hier melden .

Tot zover bedankt,

Groeten,

Mike.
Mietekmike
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Laatste update,

Sinds de POA 01 ertussen zit geen problemen meer ondervonden.
Dus opgelost ....

Groeten,

Mike.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo