Beantwoord

Telefoon geen kiestoon

  • 6 mei 2019
  • 9 Reacties
  • 2096x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,
Met grote regelmaat zij we met de vaste telefoonlijn niet te bereiken (geen kiestoon). Dus moet ik regelmatig controleren of er een kiestoon is.
En als die er dan niet is reset ik het modem en dan doet hij het weer !! maar tot wanneer is de vraag .
Dit is heel lastig.........
Is hier een oplossing voor ?

Groeten,
Mike T .
icon

Best beantwoord door Be rt 6 mei 2019, 11:33

Je signaal ziet er op zich goed uit. @Mietekmike

Er is één mogelijk probleem.
Je modem zit op je versterker en die kan storingen veroorzaken.
Je hebt geen 0 dB uitgang op deze versterker en dus wordt het signaal versterkt naar het modem en eventuele storingen worden ook versterkt.
Vroeger was het wel een standaard aansluiting op de 0 dB, maar dit is gewijzigd nu een aantal modems hier storingen van ondervindt.

Vraag aan Ziggo om een splitter POA-01 en een kabel voor je modem.
Vanuit de splitter één uitgang naar je modem en één uitgang naar je versterker.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Reputatie 1
Badge
Hoi Bert, dit is de foto met de gegevens ... alvast bedankt.
Groeten,

Mike

Reputatie 7
Badge +35
Je signaal ziet er op zich goed uit. @Mietekmike

Er is één mogelijk probleem.
Je modem zit op je versterker en die kan storingen veroorzaken.
Je hebt geen 0 dB uitgang op deze versterker en dus wordt het signaal versterkt naar het modem en eventuele storingen worden ook versterkt.
Vroeger was het wel een standaard aansluiting op de 0 dB, maar dit is gewijzigd nu een aantal modems hier storingen van ondervindt.

Vraag aan Ziggo om een splitter POA-01 en een kabel voor je modem.
Vanuit de splitter één uitgang naar je modem en één uitgang naar je versterker.
Reputatie 1
Badge
Hoi Bert,
Bedank voor je antwoorden.
En ja, dat zou het best wel eens kunnen zijn .... 👍🏻
Ik ga hier aan werken !

Nogmaals bedankt 😉

Groeten,
Mike .
Reputatie 7
Hey @Mietekmike . Welkom hier!
Top dat je hier aandacht gevraagd hebt voor je situatie. De telefoonlijn en je bereikbaarheid moet natuurlijk wel te vertrouwen zijn!
Laat je ons weten hoe het gaat, de komende dagen? Mocht de boel niet opgelost worden met de tips van @Be rt ben ik benieuwd naar de aansluiting van de telefoon. Hier kunnen we dan ook nog even naar kijken.

Hopelijk tot snel!
Reputatie 1
Badge
Hoi Lycke,

Vandaag of morgen krijg ik nog een tussenkabel opgestuurd, (van jullie) de POA 01 heb ik reeds in bezit, en dan zal ik na een paar dagen weer rapport uitbrengen😉 groeten,

Mike
Reputatie 7
Badge +17
Dan is het niet zo handig om bij voorbaat al een antwoord te kiezen als nog niet zeker is of iets is opgelost. Want dat zorgt er ook voor dat anderen er vanuit gaan dat de storing is opgelost en het topic niet meer volgen.
Reputatie 1
Badge
Hallo,

Gistermiddag POA 01 er tussen geplaatst, en het euvel lijkt verholpen.

Mocht er weer een zelfde soort storing optreden de komende dagen zal ik het hier melden .

Tot zover bedankt,

Groeten,

Mike.
Reputatie 1
Badge
Laatste update,

Sinds de POA 01 ertussen zit geen problemen meer ondervonden.
Dus opgelost ....

Groeten,

Mike.