Beantwoord

Telefoon aansluiten lukt niet op de Connectbox

  • 12 oktober 2019
  • 16 Reacties
  • 466x Bekeken

Reputatie 1
hallo allemaal

ik heb problemen met het aansluiten van telefonie op de connectbox van ziggo
nou twijfel ik of dit een administratief dingetje is of een probleem met de connect box

omschrijving probleem:
telefoon aan gesloten volgens de richtlijnen
modum laten starten eerste lampje gaat goed
tweede lampje gaat ook groen branden
telefoon lampje brand niet en knippert ook niet
geen kiestoon helemaal niks

Stappen die ik heb gemaakt:
  1. inloggen op modum (telefonie (disable) staat er) denk dat het daar mis gaat
  2. modum herstarten (werkt niet)
  3. telefoonstekker er uit en er in (werkt ook niet)
  4. reset (werkt ook niet)
nou denk ik er aan dat het misschien niet aan de modum licht maar dat ziggo nog iets moet aan zetten in het modum om dit te laten werken kan dit? of doe ik iets fout?

alvast bedankt
icon

Best beantwoord door dragoonz19922 14 oktober 2019, 10:38

dank jullie wel, het is opgelost. de ict afdeling van ziggo heeft het gefixt, ik kan nu bellen en gebeld worden. het probleem lag dus in de overgang van horizon box xl naar de connect box met de mediabox next. enige oplossing die je zelf kan doen is dus bellen naar ziggo :D

dank jullie wel voor de hulp.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Er zitten 2 telefoonaansluitingen op de modem. Weet u zeker dat uw telefoon op tel 1, de bovenste, is aangesloten?

Overigens is het zo dat als uw modem goed is aangesloten en alles werkt, alleen het onderste witte powerlampje brandt. Als er meer lampjes branden is uw modem waarschijnlijk nog niet goed geactiveerd.
Reputatie 7
is de telefoon wel Voip geschikt voor Ziggo modem.

Wat voor modem gebruikt u

Zoals @Jan F. aangeeft kabeltje in de eerste ingang.
Als de telefoon geheel uit kan even uitzetten, modem 30 seconde van de stroom.
Start de telefoon weer op en daarna je modem.

soms komt het voor 2x en dan doet ie het.
is de telefoon wel Voip geschikt voor Ziggo modem.

Ziggo levert analoge vaste telefonie op de Tel1 en Tel2 poorten.
VOIP toestellen sluit je aan op je computernetwerk en je hebt een abo nodig bij een VOIP Provider.

@dragoonz19922
Heb je in je Mijn Ziggo gekeken of Telefonie wel in je abo zit?
Er kan een adminstratief foutje zijn gemaakt.
Reputatie 1
Beste jan F.

De telefoon is aangesloten op tel 1 en idd alleen een wit lampje brand als die is opgestart. Alleen tijdens het opstarten brand het groene telefoon lampje niet

En aan dave

De witte connect box

Hahn

Als ik kijk bij mijn ziggo staat telefonie er gewoon bij 🙂
Blijft over: andere telefoonkabel proberen.
Het kan voorkomen dat een connector er niet helemaal goed opgeknepen is.
Kan zomaar ineens problemen geven

Ik heb een lange kabel naar een telefooncentrale voor meer toestellen.
Zou bij een probleem als het jouwe, met 1 telefoon en een kort kabeltje moeten gaan testen.
Reputatie 7
Dank je @hanh voor de uitleg, dacht altijd voip voor kabel telefonie was. Gelukkig weer iets van geleerd 😊
Reputatie 7
Badge +35
Mogelijk probleem: de stekker pakt net niet.

Wat gebeurt er als je tegen de telefoonstekker duwt die in het modem zit op het moment dat je de telefoon aan je oor hebt, komt er dan wel een kiestoon?
Soms willen bepaalde telefoonstekkers net geen contact maken en helpt het stekkertje met een tandenstoker vast te zetten.
Stekkertje goed aandrukken en dan tandenstoker tussen stekker en stekkeringang.
Reputatie 4
Badge +3
"inloggen op modum (telefonie (disable) staat er) denk dat het daar mis gaat"

Dat denk ik ook ja...
Reputatie 5
Badge +6
Als telefonie in het modem op disabled staat dan kunnen we hier testen wat we willen maar dan gaat het niet werken. Helemaal omdat het in je Mijn Ziggo wel goed staat.
De klantenservice of een moderator hier kunnen een heractivatie doen. Dat zou het op moeten lossen.

En dan een klein detail: je schrijft modem en niet modum.... 😉
Reputatie 1
Dank jullie wel allemaal. Morgen ga ik ziggo even bellen. Ik laat het nog even weten.

Huizinga: haha dislexie werkt niet echt mee 😛 modem thanks voor de tip XD
Reputatie 5
Badge +6
Dat maakt de dingen lastiger inderdaad :P
We horen graag wat het resultaat is.

Groeten, Christiaan
Reputatie 7
@dragoonz19922

Laat even weten hoe het afloopt, dat is wel leuke feedback voor de moderators en voor ons als gebruiker van de community om te lezen. Zo kunnen we altijd weer andere mensen helpen.
Reputatie 1
Komt goed ik laat het weten 🙂
Reputatie 1
zojuist contact gehad met ziggo, volgens ziggo was er iets mis gegaan met de overgang van de horizon box naar de connect box met de mediabox next en dat dat een rede is waarom die op disable staat. nou moest daar een ticked aangemaakt worden bij de ict afdeling zo dat die er naar kunnen kijken en dit weer op actief kunnen zetten. we wachten dus nog even af 😃 als de lijn het doet en ik er meer over weet koppel ik dit uiteraard weer terug
Reputatie 1
dank jullie wel, het is opgelost. de ict afdeling van ziggo heeft het gefixt, ik kan nu bellen en gebeld worden. het probleem lag dus in de overgang van horizon box xl naar de connect box met de mediabox next. enige oplossing die je zelf kan doen is dus bellen naar ziggo :D

dank jullie wel voor de hulp.
Reputatie 7

Fijn dat alles weer werkt, @dragoonz19922 en top dat je hier een terugkoppeling plaatst.